Onsdag, id-kort

Hej!

Nej, varför, idag är det värre än igår och min hals gör ont. Min näsa rinner och jag stör mig! Varför skulle jag drabbas just nu? Jag vill ju inte, inte på lovet och inte just nu! Innan konserten, imorgon kanske det är ännu värre. Det får inte hända! Varför? Min röst håller inte ens när jag pratar, jag låter lite hes och sådant. Kan man inte bara trolla och göra så att jag blir frisk? Det var ju inte alls länge sen jag var sjuk senast.
Ingen har orkat kommentera heller, jag vet ju att ni läser, jag kan se hur många besökare min blogg har och dessutom vet jag några som läser. Hur svårt är det att posta en kommentar?

Imorse gick jag i alla fall in i någonting när jag skulle gå upp för trappan. Min näsa började blöda och göra lite ont. Men sen när jag kom till klassrummet fick jag hjälp av Ola med att hämta papper.
På idrotten fick vi svara på frågor och skriva hur vi mår psysiskt och fysiskt, hur vi äter, hur vi sover och om vi dricker alkohol. Efter att ha fyllt i blanketen pratade Ola om alla ämnen förutom om hur vi mår. Vi behövde inte lämna in svaren eller visa dem för någon. Jag skrev till slut att jag nog inte mår så bra efter att Ola hade pratat om allting. Men jag kunde ju må sämre än vad jag gör nu. Jag äter ibland inte frukost och sedan kanske jag inte alltid äter helt rätt. Men jag dricker inte alkohol i alla fall:) Sover dåligt gör jag ju tyvärr. Det var intressant att lyssna när Ola pratade i alla fall, jag började tänka mer på mina matvarnor och annat efteråt.

Efter lektionen var jag med Ellen, vi satt och pratade om lite allt möjligt. Sen var det matte och min lärare var sjuk idag också, istället hade vi en vikarie. Som tur är hann jag räkna en del i boken eftersom det mesta var förklarat på ett bra sätt. Däremot tror jag inte att jag kom lika långt som jag borde men jag får plugga lite på lovet.
Till lunch var det någon skum gryta med svamp, jag åt lite men tyckte inte om den. På håltimmen letade jag efter fakta om tv-reklam som är riktad mot barn, vilka regler som finns och så vidare. Tyvärr hittade jag nästan ingenting om det. På svenskan sa min lärare att det inte finns särskilt mycket fakta men att jag mest ska tänka själv och skriva ner mina tankar om det. Vi ska ju hålla ett tal efter lovet och jag har valt att skriva om varför jag vill stoppa tv-reklam som är riktad mot barn. Mina argument är inte jättebra men jag ska försöka skriva ner någonting som åtminstone blir lite bra.

När jag kom hem efter skolan åt jag lite glass. Sedan åkte Nina och jag för att skaffa id-kort till mig. Pass kan man tydligen inte skaffa förrän man visar upp sitt gamla och mitt pass som har gått ut är hos Björn. Det gick i alla fall ganska snabbt, man fick fylla i några uppgifter om sig själv, jag skrev mitt namn och sedan tog någon ett kort på mig. Nästa onsdag ska mitt id-kort vara färdigt.
Nu orkar jag inte skriva mer, imorgon och på fredag har jag ingen samhällskunskap i alla fall och det betyder att jag inte börjar förrän halv elva imorgon. På fredag börjar jag inte förrän halv tre och det enda jag har då är svenska.
/Vispen

Kommentarer
Postat av: Johan

På ID-kortet, se till att få det skriftligt att du inte behöver skriva under saker för att du inte ser!

2009-02-18 @ 22:13:40
URL: http://schumacher4ever.blogg.se/
Postat av: Emma

Prova med varm choklad/kaffe/te.

2009-02-18 @ 22:57:24
URL: http://hopelosthead.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0