Torsdag, skola och sakomässa

Hej!

Nu hade jag tänkt blogga lite innan jag återgår till pluggandet, på tisdag har jag ju prov i spanska som jag gärna vill klara. En sak som är störande är bara att jag inte har kunnat få allt material än eftersom min assistent inte har kunnat scanna och jag inte har samma bok som de andra. Men om jag får allt i helgen borde jag hinna även om jag är riktigt dålig på att lära mig saker på bara tre kvällar. Det mesta har vi ju faktiskt gått igenom på lektionen så det borde gå ändå:)

Igår började dagen med matte och nu är det inte många dagar kvar innan vi har prov på kapitel två. Jag kan inte göra mer än att göra mitt bästa, matten sitter jag faktiskt ganska mycket med hemma. Då känns det jobbigt att jag ändå inte kommer på hur man ska lösa saker eller förstår vad vi håller på med, tur att det finns omprovstillfällen i alla fall om det nu skulle vara så att jag får ig, tyvärr är risken ganska stor. Någon naturkunskap hade jag inte, det är det andra ämnet jag valde att skjuta upp. På första provet fick jag i alla fall bara godkänt vilket var dåligt men bättre än ingenting ju, många hade tydligen fått sämre resultat på det provet än vad de hade väntat sig.

Efter lunchen var det engelska då jag fortsatte skriva på analysen. Det kändes som att jag äntligen började komma igång då. Eftersom uppgiften skulle lämnas in före tolv inatt satt jag med den hela kvällen igår och blev förvånad när jag kände mig färdig redan vid halv elva. Det kändes verkligen svårt att skriva analysen men nu är den hur som helst inlämnad så jag får se om den blir godkänd eller inte. Att skriva om den är det sista jag vill göra.

Idag hade jag kör igen! Vi sjöng en jättebra låt som vi började på förra veckan. Nästa vecka har vi vårt första läxförhör och då måste jag verkligen visa att jag kan låten! Kör är ett ämne som jag vill ha högt betyg i, gärna mvg. Men läraren var bra och efter lektionen spelade vi in stämman så jag kommer träna mycket tills på torsdag:)

På idrotten fortsatte vi med yogan och idag testade vi kompisyoga. Läraren visade mig hur man skulle göra, en del övningar var svåra och hade mycket med balans att göra, min balans är verkligen hur dålig som helst. I och för sig vet jag att det är vanligt att ha dålig balans när man är synskadad eller blind om man inte tränar upp den men det beror tydligen på att balanssinnet sitter i ögat. De kommande två veckorna har vi i alla fall teori och det känns inte jätteroligt men jag hoppas att jag kommer kunna lära mig en del nytt.

Under eftermiddagen var ensemble och sånglektion inställt på grund av att alla skulle åka till sakomässan. Det tog inte särskilt lång tid att åka dit från skolan så det var skönt. Precis som på gymnasiemässan var det hur mycket ungdomar som helst där. Min assistent och jag gick runt bland alla högskolor och jag tog papper från många av dem. Eftersom jag än så länge inte alls vet vad jag vill jobba med i framtiden är det ju bra att ha information om många olika utbidlningar och vad som finns. Det fanns bland annat information om att studera utomlands, det vore väldigt roligt även om det kostar en massa pengar. Jag tror att jag hade saknat Sverige väldigt mycket om jag hade åkt iväg men samtidigt tyckt att det vore väldigt roligt och lärorikt. Jag tog några papper från högskolor där man kan utbilda sig till psykolog också, min dröm om att bli det är väldigt körd. Man måste antingen ha mvg i alla ämnen på gymnasiet eller också få nästan alla rätt på högskoleprovet för att kunna läsa till psykolog. Det var i alla fall roligt att gå runt på sakomässan och jag drack min första glögg idag:) En av högskolorna delade ut muggar och glögg, på några ställen fick man en godis, på en högskola där de hade idrott delade de ut mandariner och på ett ställe fick man en heliumbalong. Den var cool, dels för att den flyger i luften och dels för att man låter konstigt av helium:) Det vore tråkigt att slösa bort luften genom att bara få rolig och ljus röst men balongen kommer säkert ändå gå sönder förr eller senare så det kanske är lika bra att ha roligt när man har chansen, som ni märker har jag ibland dålig humor menmen:) Nu måste jag fortsätta plugga men jag bloggar igen någon gång i helgen.
/Vispen

Kommentarer
Postat av: Elsa

Haha jag gjorde precis samma sak med heliumballongen;)

2009-12-06 @ 18:06:53
URL: http://minipinan.blogg.se/
Postat av: camilla

hej hej hej hej hej hej hej hej hej hej hej hej hej

hej hej hej hej hej hej hej hej hej hej hej hej hej

hej hej hej hej hej hej hej hej hej hej hej hej hej

hej hej hej hej hej hej hej hej hej hej hej hej hej

hej hej hej hej hej hej hej hej hej hej hej hej hej

hej hej hej hej hej hej hej hej hej hej hej hej hej

hej hej hej hej hej hej hej hej hej hej hej hej hej

hej hej hej hej hej hej hej hej hej hej hej hej hej

hej hej hej hej hej hej hej hej hej hej hej hej hej

hej hej hej hej hej hej hej hej hej hej hej hej hej

hej hej hej hej hej hej hej hej hej hej hej hej hej

hej hej hej hej hej hej hej hej hej hej hej hej hej

hej hej hej hej hej hej hej hej hej hej hej hej hej

hej hej hej hej hej hej hej hej hej hej hej hej hej

hej hej hej hej hej hej hej hej hej hej hej hej hej

hej hej hej hej hej hej hej hej hej hej hej hej hej

2010-11-09 @ 19:56:28

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0