Nu är man arton då...

Hej!

Hoppas att allt är bra med er:) Nu är jag arton år och det känns väl sådär. I och för sig kunde det ha känts värre men ja, att vara myndig, det är väl okej. Nu måste jag fylla i och skicka in papper någon dag, börja göra sådana jobbiga saker som man inte behövde göra innan men det ska nog gå bra. Förutom det märks det inte särskilt annorlunda även om jag nu böjar inse hur gammal jag börjar bli.

Okej, jag börjar med att säga tack till alla som har skickat grattishälsningar på olika sätt, några har skrivit på facebook eller msn, några har mailat och några har ringt:) Några som jag har träffat har kunnat säga grattis till mig då och det har varit nice:) Lovisa var den första personen som sa grattis, hon sa det när klockan var en minut över tolv inatt haha.

Skoldagen gick som vanligt. På vokalensemblen sjöng de för mig och det kändes lite hemskt, på några sätt har det känts jobbigt att bli arton. Jag hoppas att spanskaprovet gick bra även om jag inte kunde allt. En sak som jag tycker var dålig var att läraren hjälpte ganska många med ord eller annat som de hade glömt. Läraren gav seriöst väldigt mycket hjälp till folk som behövde det, jag bad om hjälp om ett ord men det hade han redan skrivit på tavlan innan så därför tycker jag inte att det var fusk. Hoppas bara inte att provet är väldigt avgörande, i så fall vore det ju konstigt ifall läraren hjälpte till så mycket som han gjorde. Det fanns i alla fall saker som jag märker att jag behöver träna mer på i spanska och det är ju bra. På matten förklarade läraren lite om hur jag ska räkna med hjälp av den kära substitutionsmetoden eller vad det heter. Det kändes som att jag i alla fall börjar förstå lite mer om hur jag ska skriva och göra nu men jag märker ändå hur seg jag är när jag ska lära in nya saker. Imorgon är det en vecka kvar till provet och jag satsar faktiskt bara på g, det är inte ens säkert att jag får det med tanke på hur lite jag förstår även när jag pluggar.

Efter skolan åkte jag till Adam. Det var verkligen jätteroligt att träffa honom igen för det var ju evigheter sen sist. Han hade i alla fall lagat jättegod mat som vi åt innan vi åkte till ungdomsgården. Ronja sjöng för mig två gånger när jag var där och det var lite... ja, man överlevde i alla fall:) Det var ganska roligt för hon sjöng fyra eller fem verser på den där födelsedagssången. Idag hann jag inte prata med särskilt många utan var mest med och planerade julfesten som är nästa lördag. Det blir förhoppningsvis en rolig julfest:)

Sen jag kom hem har vi fikat lite här, vi åt frukttårta som var ganska god. Jag fick lite presenter också, bland annat en del saker som är bra att ha när man flyttar hemifrån, det kändes bra att få sånt och det är ju lika bra att börja önska sig det nu eftersom det bara är några år kvar tills jag flyttar. Även om det kanske skulle kännas ensamt att bo helt själv längtar jag ibland efter att faktiskt göra det. Det skulle ju vara bra om man hade lite grannar som man kände som man kunde gå över till ibland och om man hade vänner som man kunde träffa lite då och då:) Sen skulle jag ju hinna träffa familjen också, vet vissa som flyttar hemifrån men som ändå bor hemma vissa helger. Jag fick även konsertbiljetter till julkonserten med Sonja, Sanna och Shirley som är på måndag, åh vad jag längtar dit! Dessutom fick jag ett presentkort där det stod att jag får pengar till en ny dator när jag ska köpa den. Än så länge fungerar inte jaws till nya windows sju som kom för några månader sen och därför ska jag vänta lite till innan jag börjar titta på en ny dator. Datorn jag har hemma fungerar ju knappt överhuvudtaget längre och är verkligen hur seg som helst, tur att det går att använda skoldatorn i alla fall:) Nu har jag nog inte mycket mer att skriva idag men skriver mer på torsdag.
/Vispen

Kommentarer
Postat av: emma

Jag glömde ju säga grattis igår, fy mig! grattis vispis!

2009-12-09 @ 17:06:23
URL: http://hopelosthead.blogg.se/
Postat av: Johan

Men åh! Har du fyllt år! Grattis i efterskott!

Det är ingen skillnad att bli 18 tycker jag. Man får ju ändå hjälp med det man ska fylla i och så, men det mesta klarar jag ändå själv. Internetbanken är ruskigt bra att ha! :)



Hoppas konserten blir bra, men det blir den nog antagligen :)



Nej, Jaws och Windows 7 har jag inte hört något om alls, det ända jag vet är att Window eyes finns...

Jag ska köpa en minidator så snart jag kan och där kan man ju få XP än så länge =)



Hoppas du har det bra annars!

2009-12-09 @ 22:37:28
URL: http://schumacher4ever.blogg.se/
Postat av: Johan

SV: Fast showdown är väl inte så mycket kondition, eller är jag ute och cyklar helt då? :) men bättre kondition är alltid välkommet! Bara bra ju bättre den blir :)



Ja, det var kul också! Hoppas som sagt att det blir vidare sammarbete mellan oss i vår. Stockholm har varit lite dåliga på att komma på lägren, men du får ändra på det ;)

2009-12-10 @ 14:39:00
URL: http://schumacher4ever.blogg.se/
Postat av: sarah

grattis vispen, hoppas du får en bra födelsedag!!!

/sarah

2009-12-10 @ 17:49:04
URL: http://toppys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0