Juldagen 2009

Hej!

Nej, vad är det här för dåligt egentligen? Hur kan en dag gå såhär fort och redan vara över? Jag har i alla fall haft en jättebra dag som jag sent kommer glömma. Nu är det ett helt år kvar tills nästa gång det är jul och jag firar jul med släkten, jag längtar redan dit! Som jag sa igår finns det inget som slår julen, det måste verkligen vara så! De traditionella sätten vi firar på vill jag inte ska ta slut heller för det är ju det jag har växt upp med hela livet. Irre kommer kanske ha flyttat nästa år och då kommer det kännas konstigt att åka till en annan lägenhet, Irre har ju bott på samma ställe hela mitt liv. Huvudsaken är i alla fall att man träffar och firar med samma människor:) Nyår är i alla fall kvar och det ser jag fram emot lite. Den här gången hoppas jag på mer fyrverkerier och raketer än förra året, lasershowen var verkligen det tråkigaste jag någonsin har sett och när det blir 2010 vill jag verkligen se något bättre!

Imorse vaknade jag runt tolvtiden då Lovisa väckte mig. Jag var uppe ganska sent igår eftersom jag inte ville att julafton skulle ta slut. Inatt ska jag också sitta uppe länge för även om det blir nytt dygn känns det som samma dag så länge man är vaken. Björn kom och hämtade oss lite innan halv ett och vi kom för en gångs skull för tidigt till Irre. Mina föräldrar brukar aldrig komma tidigare till saker, det händer inte ofta i alla fall. Jag försöker oftast komma då det är bestämt att man ska komma och tycker varken om att komma för tidigt eller försent till saker. När vi kom dit fick vi hjälpa till att göra i ordning julmaten. Jag gjorde inte så mycket utan tittade mest på. Kusinerna kom lite senare vilket var trevligt:) Jakob hade med sig ännu fler Game boyspel idag och vi blev snabbt beroende och satt och spelade. Till och med Björn spelade en stund:) Jag fick minnen då jag spelade ett av Jakobs Pokémonspel. Innan lunchen hann vi dricka glögg, jag drack två muggar:) Lunchen var god som vanligt, sillsalladen var nog det bästa. Att få äta julmat en dag till tackade jag inte nej till. Det tråkiga med att vi varken firade jul här eller hos Björn var att vi inte får ta del av de rester som blir kvar från julbordet. Därför var det ju tur att jag i alla fall fick äta julmat två gånger:)

Efter lunchen tittade jag lite på tv men då visades inget intressant, i alla fall inte på de kanaler som de vuxna bytte till. När vi hade väntat en ganska lång stund och ätit lite godis kom äntligen tomten. Det var en tomte med mörk röst och skägg:) Det var roligt när paketen delades ut och jag räknade ut att jag fick elva stycken. Även om några av dem bara innehöll små saker var det kul:) Jag tror inte att jag kommer ihåg varenda sak jag fick men jag skriver några. En sak som jag tror är en hårtork som man kan ha med sig när man reser som går att fälla ihop, den kan ju alltid vara bra at ha om man någon gång behöver torka håret fort. I vanliga fall torkar jag inte håret eftersom jag har hört att det är dåligt för håret att göra det för ofta, jag tycker att det går lika bra att det får självtorka. Dessutom tar det ju en massa tid att torka håret, det skulle jag inte ha tid att göra varannan dag. Mössa och vantar fick jag också och så ska Irre och jag gå och handla kläder för ungefär femhundra kronor någon dag, det var ju en bra present som jag även fick förra året, då fick vi mycket för pengarna:) Deodorant, shampo och balsam fick jag också och det är ju alltid bra att ha. Sen fick jag ett par tofflor. Av Björn fick jag ett presentkort där det stod att vi ska gå och kolla på en mobil någon dag snart:) Lite av den ska jag betala själv och så har Lovisa gett mig lite pengar till den men sen ska Björn betala en del av den också:) Vi får se vilken mobil det blir, det kan nog vara svårt att hitta med tanke på att det inte får vara någon typ av touch-skärm på den. Jag vill ju hitta en mobil som har bra knappar men som inte får vara för gammaldags, jag vill ju ändå ha de nya funktionerna som finns:) Mobilen jag har nu börjar bli riktigt gammal och även om jag trivs bra med den tror jag inte att den kommer hålla så länge till. Den har börjat hänga sig oftare än tidigare och så tar det ganska lång tid att sända sms. Alla mobiler klarar inte av att ha Mobile speak eller Talks heller, de talsynteser man kan få till mobilen, det gör ju också att det blir svårare men vi ska nog kunna hitta någon som jag blir nöjd med:) Alla andra verkade också vara nöjda med sina julklappar:)

Lite senare åt vi risgrynsgröt, den risgrynsgröten tycker jag extra mycket om och det är verkligen tradition att äta den varje år. Att lägga i en mandel i gröten är ju också tradition, de var nära på att strunta i det idag men jag fick ändå lägga ner en mandel sen eftersom man ju inte bara kan strunta i det. Mårten fick mandeln i år så det var ju trevligt. När vi hade ätit gröt tittade vi på tv igen och började med att se slutet av Harry Potter och de vises sten. När jag var yngre såg jag ju den filmen hur ofta som helst så det var roligt att få se lite av den idag. Förut såg jag ju alltid den på svenska så jag saknade de svenska rösterna lite men nu förstår jag ju engelska på ett annat sätt än tidigare så då spelar det inte lika stor roll att alla filmer är på svenska längre. Senare såg vi några julprogram på ettan, de visade olika filmer när barn firade jul, vi hann bara se Kajsa Kavat och Pippi men det var lite kul, sånt såg man ju också när man var liten:)

Nu är jag hemma igen och jag tycker verkligen inte om att julen redan är över. Annandagen är i och för sig kvar men jag vet inte direkt om det blir någon julstämning imorgon, vi får se om jag åker till Adam, det är inte hundra procent bestämt än men jag tror att jag ska dit så det blir trevligt i så fall:) Den här dagen var väldigt bra, jag kan inte skriva hur bra den var utan jag tror att man måste uppleva en sådan dag för att förstå! Om någon av er firade jul med mig skulle ni förstå varför jag längtar så mycket till den varje år och varför jag nu är så ledsen över att den är slut.
/Vispen

Kommentarer
Postat av: Johan

SV: Tack så mycket! :)

Jag försökte skriva så bra jag kunde =)

Coachregeln är helt ny i princip, men den verkar riktigt bra faktiskt½ Vi får se i Malmö, men på Canon funkade det bra!



Jag ska läsa igenom dina inlägg imorgon! =)



Godnatt!

2009-12-28 @ 01:25:36
URL: http://schumacher4ever.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0