Måndag, en ny vecka har börjat

Hej!

Igår orkade jag inte blogga eftersom det inte hände något särskilt. Eller jo, en sak hände och det var att jag köpte en cross trainer. Det tog ganska lång tid innan jag hittade någon som i alla fall var lite bra. I en affär hade de en jättebra cross trainer som inte var så dyr men den var slutsåld. Men i en annan affär hittade jag en som var ganska bra som jag köpte, nu är jag 2300 kronor fattigare men det var lugnt värt det:) När vi kom hem fick jag hjälp att ställa upp den i mitt rum och det tog över en timme. Den tar inte jättestor plats så det är bra, sen kan jag ju lyssna på musik samtidigt som jag använder den och det är bra. Musik gör ju stämningen bättre:)

Idag börade vi med kultur och idéhistoria, det ämne som jag förra året tyckte minst om. Nu är naturkunskap värre, nästa år kommer vi ha vanlig historia och religion så alla ämnen som jag tycker är lite sega tar aldrig slut känns det som. Vi har en ny lärare i kultur och idéhistoria i år och ja, jag tro inte att jag kommer få något bra betyg när kursen är slut. I våras låg jag ju på vg+ men den här läraren verkar undervisa på ett helt annat sätt. Egentligen var det nog inte tänkt att vi skulle byta lärare efter halva kursen men nu hade båda lärarna fått byta klasser från förra året och det var ju lite synd. En sak som var störande idag var att jag satt längst bak i klassrummet bredvid några killar som pratade ganska mycket under lektionen. Läraren flyttade en av dem efter en stund men när hon hade gjort det var det ändå några andra som pratade. Ingen i min klass verkar tycka om ämnet och därför är det många som sitter och pratar om annat samtidigt som läraren pratar, det är lite jobbigt men jag förstår om folk gör det. Läraren ska i alla fall skicka över föreläsningen hon hade idag och sen ska jag läsa några sidor i boken tills nästa vecka då vi ska jobba om konstnärer, det låter inte alls roligt ju.

Svenskan var lite roligare, då fortsatte vi läsa om Oidipus, en i min klass läste för mig och hon läste jättebra! Vi pratade lite om handlingen sen och det gick ganska bra. Men det var jättemånga svåra ord i texten som jag knappt förstod. Efter lunchen var det öppen tid då det mest var lärare som pratade. En av lärarna sjöng också och han har cool röst:) Carla i parallellklassen sjöng Stand by me och hon var också väldigt bra! En från syncentralen kom för att visa min assistent hur man scannar men eftersom scannern inte var installerad kunde hon inte göra det. En annan person ska göra det på onsdag, då ska jag få jaws installerat på min lilla dator också. Skolan har beställt en mindre dator till mig nu, äntligen! Då kanske dataväskan inte kommer kännas lika tung att bära längre, nu väger den ju hur mycket som helst! Vi hade den där sceniska grejen idag också och läraren där verkar ganska bra. Men idag var det ingen som behövde sjunga utan vi pratade bara och gjorde några övningar. En övning var lite jobbig för då skulle man säga en ramsa på engelska och hålla på, alla skulle säga olika saker samtidigt. Tur att man inte behövde sjuna i alla fall för jag hade inte velat göra det första gången plus att jag faktiskt inte har hittat någon bra låt än. Nu är jag hemma för jag vet inte om det är någon träning idag, jag har sms-at några och frågat men ingen har svarat. Det känns jobbigt att åka dit i onödan ifall den inte skulle vara men om de svarar snart hinner jag fortfarande åka dit.
/Vispen

Kommentarer
Postat av: barbiedoll

tack :)

2009-09-05 @ 21:15:24
URL: http://bbbarbiedoll.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0