Tisdag, ungdomsgåren har varit det positiva idag

Hej!

När jag vaknade imorse kände jag mig inte direkt glad, jag trodde faktiskt att det mesta ledsna inom mig skulle försvinna under natten, eller det önskade jag i alla fall. Men just nu är det massvis med saker som bara går helt fel och mina känslor går upp och ner och varierar från dag till dag. Men alla känner säkert som jag ibland och det går säkert över snart:) Min assistent var som vanligt glad när jag kom till skolan, för det mesta lyckas han alltid låta pigg och glad på morgonen, det är jag dålig på. Men jag är ju väldigt morgontrött och känner andra som det knappt går att prata med på morgonen. Jag hör gärna andra prata då men pratar helst inte själv.

Kultur och idéhistorian fick mig att nästan somna, vi håller fortfarande på att analysera samma sju bilder och att prata om fyra bilder tog hela lektionen, alltså åttio himla minuter. Jag som inte kunde säga mycket alls om varje bild satt mest tyst men jag kom verkligen inte på något att säga. Nästa lekton ska vi prata ännu mer om bilderna och varför de hör ihop med renässansen.
Öppen tid var speciell idag och när vi tittade in i det klassrum där vi skulle vara satt det mest lärare där och vi såg ingen från min klass. Därför kände jag hellre för att plugga och hann göra det en stund innan lunchen.

Efter lunchen tränade jag på noter, jag fick se en bit av ett diagnostiskt prov vi ska ha nästa vecka. Det spelade ju ingen roll att jag fick se det tidigare med tanke på att det inte har med det riktiga provet att göra. Men jag har en del att plugga på till provet märkte jag, vissa saker känns jättesvårt. När jag hade läst noter ett tag blev jag trött som vanligt, det blir alltid så när jag försöker lära mig mycket på en gång.
Ensemblen kändes helt okej, lite seg kanske men jag sjöng inte särskilt mycket, bara några stämmor.

Efter skolan åkte jag till Adam för det var ungdomsgård. Det var roligt att träffa honom igen för det var ju ett tag sen. Men vi åt lite innan vi åkte.
På ungdomsgården hade vi bland annat en musiktävling där vi var i tre lag och skulle höra olika intron och sen säga vilken artist/grupp och låt det var man hörde. Låtarna som fanns var ganska dåliga tycker jag, eller vissa var bra. Men ingen av oss kände igen en del av dem eftersom dem flesta låtarna mest har spelats på p1, p3 och kanske någon mer p-kanal. Mitt lag fick två poäng och de andra lagen fick elva och tolv poäng, vad dåliga mitt lag var:D Men vi hade roligt ändå och var glada åt den skumma musiken. Lite senare pratade jag med Kim, Mickis och några andra, Rena var där också. Jag försökte komma på allt jag visste om Kim och det blev en del till slut, vi har ju känt varandra ganska länge. Taxin var över tjugo minuter för tidig och jag åkte hem då även om jag kunde ha stannat till den rätta tiden. Efter att jag kom hem har jag bara pratat med Nina och Danne ganska länge och nu ska jag sova för det är jättesent, skolan börjar tidigt imorgon men då är det sista rycket. Sen är jag ledig fyra dagar då jag kan plugga och göra annat. På fredag ska jag ju åka och fira Ronja och dit kommer det ju en massa mysiga människor.
/Vispen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0