Tisdag, rolig dag med vänner och träning

Hej!

Igår var jag också uppe väldigt länge men det hör till på loven tycker jag. Jag har nog alltid varit en nattmänniska som är väldigt morgontrött.
Idag åkte jag för att möta Rena, Ronja och Maja på Eriksdalsbadet. Jag ville inte bada och mötte därför dem klockan två när de redan hade hunnit göra det. Jag hann ju ändå vara social med Maja till tio i sex och med de andra till tio över åtta.
Vi började med att åka tunnelbana till Hötorget. Först sa vi såklart hej och det tog ju en stund, det kändes jätteroligt att träffa dem igen i alla fall! Rena, Ronja och jag är ju helt blinda och Maja ser inte alls mycket men det gick bra ändå. Maja hittade ganska bra på stan och vi andra hade lätt att följa efter henne. På tunnelbanan testade jag att gå själv och följa ledstråket, det var lätt. Sedan klarade jag av att gå på tunnelbanan själv också, det kändes däremot lite läskigt för jag är alltid rädd för att dörrarna ska hinna stängas eller att jag ska råka kliva mellan tunnelbanan och perrongen för det är ju ett mellanrum där. Ronja berättade att hon har fastnat där med benet en gång när tunnelbanan kom, som tur var fanns det en seende person som kunde hjälpa till att dra upp hennes ben innan dörrarna hann stängas för annars hade det nog inte varit roligt för henne. Tur att det gick bra för Ronja den gången men när hon berättade om händelsen blir man ju såklart rädd för att det ska hända en själv också.

När vi kom fram till Hötorget fick vi fråga om hjälp för att hitta rätt uppgång, vi fick hjälp men det fanns nog en uppgång som skulle ha varit närmare än den vi fick hjälp att hitta. Men det gjorde ingenting för vi kom ju rätt till slut plus att vi inte hade bråttom. Vi gick in i hötorgshallen för att äta där, Ronja och Rena tog grekisk mat och Maja och jag tog kinesisk mat. Jag åt nudlar med grönsaker, det kostade nittiotvå kronor vilket kanske var ganska dyrt men det var gott i alla fall:) Vi pratade om allt möjligt under lunchen och jag var segast på att äta färdigt.
Lite senare gick vi för att köpa glass till Ronja, hon testade Magnum temptation som jag skrev om i bloggen för ett tag sen. Det verkade som att Ronja tyckte om glassen. Efter det skulle vi leta efter någon affär som sålde godis. Det tog ganska lång tid eftersom godiset var ganska dyrt i en del affärer. Till slut hittade vi i alla fall ett okej ställe där Rena köpte choklad. Men det var underhållande att gå runt på stan och leta efter ett bra ställe för vi hade ju ändå ingenting för oss. Efter ytterligare en stund gick vi tillbaka till Hötorget och köpte jordgubbar. Jordgubbarna man köper där kanske inte är jättegoda men vi blev sugna på det och delade på ett litet paket. Jordgubbar får mig alltid att tänka på sommar för då äter man ju alltid en massa jordgubbar med glass.

Några timmar i solen gick väldigt snabbt och helt plötsligt var det dags för oss att åka till Nacka, Maja skulle simma där, hon går på simning några gånger i veckan. Vi tog tunnelbanan och sedan en buss, på bussen träffade vi en av ungdomsledarna från ungdomsgården. Hon bor också i Nacka och skulle tydligen träffa sin syster för att spela in det sista på deras andra skiva. Jag hoppas att jag får höra låtarna sen, de har redan släppt en skiva men jag har faktiskt inte hört den. Det var roligt att träffa henne i alla fall och vi blev väldigt förvånade över att se just henne på bussen.
Klockan tio i sex hade Ronja, Rena och jag samplanerat två färdtjänstresor så att alla tre skulle kunna åka med samma taxi till goalballträningen. Det gick mycket snabbare att komma dit än vad vi hade trott och vi kom en halvtimme för tidigt till träningen. Ronjas kompis hade också kommit sådär tidigt och vi pratade lite med henne innan vår tränare kom.

Först sprang vi på lite olika sätt för att värma upp. Jag tycker inte att det var särskilt skönt eftersom jag trampade snett tidigare idag och därför hade ganska ont i foten när jag gick. Men det gick bra förutom att jag inte kunde springa lika snabbt som de andra. Efter uppvärmningen tränade vi på att slänga oss på olika sätt över planen och lite senare spelade vi en match. Mitt lag förlorade ganska stort men det var roligt att spela i alla fall. Det var ju flera år sen jag gjorde det senast men jag slutade ju träna eftersom jag tröttnade på goalball och inte tyckte att jag utvecklades.
Nu är ju träningen varannan tisdag när det inte är ungdomsgård, jag får se hur ofta jag går dit i fortsättningen. Men jag märker att jag har blivit mycket sämre sen jag spelade senast för då kunde jag skjuta hårdare och försvara målet bättre. Dessutom har jag blivit segare på att skjuta iväg bollen snabbt och göra liknande saker. Men jag blir rädd för bollen väldigt lätt och tror ofta att det ska göra jätteont när den kommer rullande snabbt. På träningen är det i alla fall bara nybörjare vilket känns bra, ingen skjuter särskilt hårt. På tävlingar finns det ju däremot många som gör det och därför vill jag inte börja tävla i goalball, jag är väldigt kort också vilket är en nackdel, det är ju bra att vara lång för då täcker man ju en större del av planen än om man bara är en och en halv meter som jag. Jag nöjer mig med att träna goalball ibland i så fall, det är ju bra att få träning plus att jag får träffa mina vänner då.

Taxin var till och med tidig idag och körde hem mig snabbt. Efter middagen ringde jag Adam en stund, imorgon åker han till Polen och gissa om jag kommer att sakna honom. Men jag längtar tills vi ses nästa gång och är glad för Adams skull över att han åker utomlands. Hoppas att vi kan åka till Polen någon gång i framtiden, Adam har berättat massor om landet och jag tycker att det verkar roligt där! Adam har lärt mig några ord på polska också:)
Nu ska jag posta det här inlägget och hitta på någonting roligt innan jag går och lägger mig. Det har varit en rolig dag i alla fall!
/Vispen

Kommentarer
Postat av: mAJA

Det är roligt att vara med dig vispen. VI får ses snart igen. Saknar dig

2009-04-11 @ 23:49:55
Postat av: linnea

hej på dig :).

allt bra idag ?



kraam♥

2009-04-11 @ 23:53:29
URL: http://liinneeja.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0