Lördag, ungdomsgård igen

Hej!

Det kändes jätteroligt att träffa Adam igen igår, jag åkte dit efter att ha ätit middag hemma. När jag kom dit fick jag lite godis plus en jätterolig ask av Adam. Asken ser ut som en flugsvamp, vi brukar skämta om svampar och det var därför jag tycker att asken var rolig, den känns rolig plus att den luktar väldigt speciellt.
Jag hann se både en bit av Talang och Singing bee medan Adam och hans mamma visade foton från resan. Det var ju ingen idé att jag skulle sitta med där eftersom jag ändå inte kan se vad det är på bilderna. Det var två tjejer som sjöng som jag tycker var duktiga, de sjöng inte tillsammans alltså men en av dem sjöng en Black Sabbath-låt. Båda som sjöng gick vidare och det var roligt tycker jag:)
På Singing bee vann en tjej som hette Martina femtio tusen kronor eftersom hon var jättebra på att komma ihåg låttexter. Det var Rebecka som visade mig Singing bee och nu tycker jag att det är jätteroligt! Efter att ha tittat på det var jag lite med Adam men vi gick och lade oss ganska tidigt eftersom ungdomsgården öppnade klockan elva idag.

Imorse fick jag bråttom att äta frukost efter att ha fått upp Adam ur sängen, vissa stunder är han till och med mer morgontrött än jag. Duscha hann jag på något konstigt sätt göra på fem till tio minuter och vi hann ta bussen som gick kvart i elva. Jag förstår inte hur vi hann men vi lyckades springa till bussen på en minut.
När vi kom fram med tunnelbanan såg vi Maja där, eller Adam såg henne. Jag började gå med henne istället för med Adam som gick hur långsamt som helst. På gården pratade jag mest med en massa folk om allt möjligt. Rena, Mickis, Kim och jag spelade någon sorts rollspel en stund och det var ganska roligt. Förresten fick jag veta att Mickis hade tagit hand om min sko i tisdags och hade den med sig idag, jag får ta med mig hennes sko nästa gång det är ungdomsgård.
Till lunch idag åt vi spagetti med köttfärsås, det blev jättegott tycker jag! Efter lunchen spelade jag lite showdown mot Maja men en sak som är jobbig med bordet är att det fattas en skruv som gör att bordet är snett på ett ställe. När bollen studsar mot en speciell kant åker den nästan alltid ut och det gör ju att spelaren som står på den sidan av bordet har större chans att förlora eftersom man får minuspoäng varje gång man skjuter ut bollen. Jag vann i och för sig fastän jag stod på den dåliga sidan men det blev en jämn match vilket var roligt:)
Hmm, vad har jag mer gjort idag? När Maja var tvungen att gå följde Ronja, Adam och jag med och lämnade henne. Men jag träffar Maja om tretton dagar igen för då har Ronja fest eftersom hon fyller år. Jag måste hinna köpa något roligt till henne innan dess men jag har inte kommit på vad än.
Senare under eftermiddagen lyssnade vi på musik på Ronjas mobil, spelade ett spel där man tränar hjärnan och pratade lite. Klockan blev fem ganska snabbt och jag kan inte förstå att jag var på ungdomsgården i nästan sex timmar idag, annars brukar den ju bara vara fyra timmar men jag tycker att det var roligt att de hade den på en lördag också:)

Adam ligger och sover medan jag har hunnit skriva det här inlägget. Adams föräldrar kom nyss hem från affären, de har handlat mat, det blir sen middag här. Efter middagen måste jag plugga, både svenska och musikteori. En stor del av morgondagen kommer nog också behöva användas till att plugga men eftersom jag har haft en rolig dag idag känns det helt okej.
/Vispen

Kommentarer
Postat av: Johan

Det kan vara kul att kolla på kort ändå! Beskriver någon vad det är på dem så kan det vara kul =) fast det beror ju lite på vad det är för kort...

2009-04-19 @ 22:16:24
URL: http://schumacher4ever.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0