Viking line, tvåa på karaoke

Hej!

Nu är jag hemma hos Adam och är inne på hans andra dator men där så märkte jag nyss att demoversionen av jaws inte fungerar så nu så skriver jag utan jaws.

Efter att ha kommit hem till mig igår så åt jag den där gröten, det var managrynsgröt, väldigt god faktist. Sedan så åkte Adam och jag färdtjänst klockan halv fem till Vikingterminalen. Där fick vi stå och vänta ett tag på att alla andra skulle komma.
De som var med på resan förutom Adam och jag var min mamma Nina, min lillasyster Lovisa, Ninas pojkvän Danne och hans två barn Johan och Edvin som är tvillingar. När de äntligen kom så gick det ganska snabbt att checka in. När vi gick in till båten så hittade Johan fem hundra kronor, jag har aldrig hittat pengar men det var ju roligt för Johan att han gjorde det. När Adam var i USA förut så hittade han tusen kronor, hundra dollar alltså. Nu så har ju dollarn minskat i värde men ändå.

När vi kom in på båten så gick vi till våra hytter, vi hade beställt tre fyrabäddshytter fastän vi bara var sju personer. Om vi hade haft tvåbäddshyttar så hade vi sovit under bildäck och det är ju kanske inte så jätteroligt.

Efter att ha varit lite i hytten så gick vi runt lite på båten. Viking line var en ganska stor båt men Silja lines båtar är nog lite större. De har i alla fall mer affärer där och så har de som en gågata.
Johan och Edvin gick till ett spelrum och började att spela bort Johans pengar, Johan hade i alla fall tur igårkväll och vann över hundra kronor men jag tror ändå att han spelade bort det mesta sen.
Nina och Danne satte sig på något ställe där de spelade musik och jag och Lovisa dansade lite, Adam tyckte att det var pinsamt att dansa men jag gjorde det för jag hade ändå inget annat för mig.

Middagen var inte förrän klockan nio igår, jag var väldigt hungrig då. Men man hade en och en halvtimme på sig att äta och det var bra för det var väldigt lång kö när vi kom till middagsbuffén.
Jag åt i alla fall ganska mycket mat, inte så att jag föråt mig men ändå. Det fanns mycket att välja på, jag åt ganska mycket fisk, potatisgrattäng, lite olika skumma rätter som var goda och till efterrätt så åt jag lite glass, chokladpudding, en tårta, pannakotta och lite annat som jag inte kommer ihåg just nu.
Efter middagen igår så gick jag och lyssnade lite på karaoken som redan hade börjat. Adam fick ont i huvudet av att vara i lokalen där karaoken var så jag var inte där så länge, en halvtimme bara. Men det var en som sjöng låten I remember love jättefint igår!

Senare så gick vi bara runt på båten, Adam hittade lite pengar, tjugo kronor bara men ändå. Vi var i taxfreen ickså igår förresten men jag köpte ingenting. Vi gick och lade oss halv tre och jag somnade någon gång vid tre på natten.

Imorse så vaknade jag lite efter klockan sju, Lovisa knackade på dörren och det väckte såklart mig. Lovisa är väldigt morgonpigg medan jag är morgontrött. Vi hade bestämt att jag skulle knacka på dörren där Lovisa, Johan och Edvin sov men det blev ändå inte så. Frukosten var från klockan halv åtta till tio. Vi var där i ungefär en timme. Jag åt äggröra, prinskorv, raggmunk, bullar med choklad, en bulle med russin, en massa briost som jag förresten åt mycket av igår också, då åt jag mozarellaost också. Jag drack juice och varm choklad.

Efter frukosten så ville jag gå och vila lite för jag hade och har fortfarande väldigt ont i nacken, jag sov på något konstigt sätt inatt och kuddarna var ganska obekväma. Jag har alltså nackspärr nu, det är inte alls skönt! När jag går eller vrider huvudet lite så gör det jätteont, jag kan inte ens stå normalt, okej, jag ska inte klaga men jag går med ena axeln mycket längre upp än med den andra så det ser nog lite konstigt ut.

Klockan tolv idag så var det en karaoketävling. Det var ungefär 30 personer som sjöng. Jag hade först tänkt att bara lyssna men sedan så anmälde jag mig i alla fall. Karaoken är ju nästan det roligaste på båtar! Jag sjöng låten My number one, det kändes lite konstigt på de höga tonerna men det gick bra att sjunga. Det kändes jättebra efter att jag hade sjungit för det var jättemånga som applåderade! Jag blev jätteglad och jag var en av de som fick mest applåder!
Det var en karaoketävling idag och jag hade först tänkt att inte tävla.

Men det var tre som gick vidare till final, många var jätteduktiga och jag trodde verkligen inte att jag skulle gå vidare. Men halv två så ringde Nina till Lovisas mobil och sa att jag hade gått vidare. Då bestämde jag mig ändå för att sjunga igen. De andra två som gick vidare var två äldre tjejer. En av dem sjöng It´s raining men och det var hon som sjöng I remember love igår också.
Efter att alla hade sjungit sina låtar igen så fick publiken klappa mest för den som de tyckte skulle vinna och så vidare. De klappade nästan lika mycket för mig som för Jenny som kom etta, några tyckte till och med att jag fick mest applåder. Jag kom tvåa i alla fall och det är jag jättenöjd med. Det känns bra nu efteråt att jag vågade sjunga och att det faktiskt gick så bra, jag var ju yngst också, de andra såg ut att vara mellan 20 och 30 år. Jenny som vann tävlingen var verkligen hur duktig som helst! Hon sjöng låten I will always love you när hon vann.
Jag vann godis, en keps, ett nyckelband och en kortlek. Kortleken är ju en vanlig kortlek men man fick en fin ask till den som jag kommer att använda.

Efter karaoken så gick vi och åt lunch, jag tog en jättegod smörgås med räkor! Sedan så var vi framme i Stockholm igen. Jag är nöjd med resan förutom att det var tråkigt att den bara var en natt.

Hos Adam idag så tittade vi lite på film. Sedan så pratade vi lite om vårt förhållande, vi får se hur det blir, jag vet i alla fall vad jag känner. Adam sa att han känner sig osäker så vi pratade om att kanske ta paus ett tag, det kan säkert vara bra för oss båda även om jag kommer att vara ledsen under den tiden.
Nu så är jag hemma igen, jag skrev färdigt inlägget nu och snart så måste jag gå och lägga mig. Det blir en lång dag imorgon då jag slutar vid femtiden.
Hoppas att alla har haft en skön helg och att alla får det bra nästa vecka!
/Vispen

Kommentarer
Postat av: Johan

Mm, där ser du! Du kan sjunga! =)

Åh shit, I will always love you, den är ju assvår att sjunga ju! Det fattar t.o.m. jag =P Vem som helst härmar inte Witney Houston alltså =P

2008-09-07 @ 22:31:52
URL: http://schumacher4ever.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0