Torsdag, skriver lite

Hej!

Idag är den tidigaste dagen för mig, jag slutade kvart över två idag. Det var ju väldigt skönt och trevligt. Det gick ganska fort att komma hem också, det var inga bilköer.

Idol var jättebra igår tycker jag men de visade såklart flest personer som inte gick vidare. Det var i alla fall en tjej som hette Anna tror jag som sjöng och spelade gitarr. Hon var verkligen hur bra som helst! Nästan alla i juryn fick rysningar när hon sjöng. Hon är bara sexton år och ändå så är hon jättebra. Sedan så gick en tjej som hette Alice vidare, hon är från Vietnam som jag. Det såg man också i tv.

Engelskan skrev jag klart igår och det känns jättebra att den är gjord nu. Läraren sa att man bara kan få g och ig på det man har skrivit så jag hoppas att jag får g. Vi fick läsa kursplanen för engelska a-kursen idag och den lät ganska svår, jag kanske inte ens klarar g i engelska men jag hoppas det. Sedan så måste man ju läsa engelska b också, den kursen kommer ju att vara omöjlig! Jag gjorde ju det muntliga provet med Roshanak i min klass och vi hade tydligen alla rätt där. På läsförståelsen så kunde man ha 40 poäng som mest men jag gjorde inte hela provet för det var vissa saker som var svåra att läsa där, det skulle ha tagit väldigt lång tid. Jag hade i alla fall 23 av 28, det är ju rätt bra för att vara mig!

Första lektionen idag var i alla fall samhällskunskap. Vi började att prata om välfärd och lite om vad det är, vi ska fortsätta att prata om det imorgon. Jag tycker att min samhällslärare är jättebra! Men de flesta av våra lektioner är 80 minuter eller mer så jag tycker att det ibland är jobbigt att lyssna på när någon pratar så länge. Men på vissa lektioner så får vi ta fem minuters rast och det är bra.

Efter den lektionen så hade jag gehör och musiklära. De flesta andra hade delats in i grupper och idag så var jag i gruppen där alla kan ganska mycket redan. Jag kände att det kunde bli lite svårt att hänga med ibland och jag läser ju noter på ett annat sätt en seende. Idag så lyssnade vi i alla fall på musik och pratade om vad olika noter betyder, läxa tills nästa vecka var att kunna några skalor. Jag förstod inte det där helt men ändå. Efter lektionen så fick jag göra den skriftliga delen av provet, det var ganska svårt och jag blev nervös när jag satt själv med läraren. Jag glömde en massa saker och det blev en del fel men ja. Jag får se vilken grupp jag hamnar i nästa vecka.

Det var soppa till lunch som var sådär. Jag kom lite försent till lektionen i engelska för lektionen hade flyttats bakåt tio minuter och det visste inte jag. Jag har ju redan skrivit vad vi gjorde på engelskan men förutom att vi fick tillbaka de där proven så tittade vi på kursplanen som en kille läste för mig, inte hela men lite av den. Böckerna delades ut också. Jag har en äldre bok än de andra, hoppas att de är ungefär likadana. Jag hade en äldre nobok förut i högstadiet och där var det en massa saker som saknades som inte stod i den gamla boken. Men min assistent fick kopiera in en massa sidor från den nya boken och skriva ut dem på punktskrift till mig.
Min förra assistent Tini var på Kulturama idag, hon ska vara där hela nästnästa vecka också. Det var tänkt att Tini skulle ha hjälpt Mattias att scanna in saker i datorn men scannern är trasig. Det kommer någon från syncentralen på måndag och fixar det. Men det är jobbigt när saker inte fungerar!

Jag tog med mig engelskaboken hem för att läsa igenom det första kapitlet. Alla glosor står i en annan volym och det är jättestörande för då måste jag ju antingen bära runt på två böcker eller be någon om orden hela tiden.
Nu så är jag hemma i alla fall, det finns inte så jättemycket att göra men jag är ganska trött. Adam ringer nog snart för han slutar ungefär samtidigt som jag. Annars så har han ju världens bästa schema för att gå andra året på gymnasiet plus att han nästan inte har några läxor. Jag förstår verkligen inte hur Adam kan sluta klockan halv tolv tre dagar i veckan.
Min mamma Nina ska åka till Kulturama ikväll och vara med på någon föräldrarträff eller något.
Oj, nu så kom min lillasyster Lovisa hem, hon går runt och sjunger haha.
/Vispen

Kommentarer
Postat av: Johan

Vad jobbigt att ha allt i punkt alltså =P

dator är ju mycket smidigare =) hehe

2008-09-11 @ 19:13:20
URL: http://schumacher4ever.blogg.se/
Postat av: elin

hej! viste inte att du hade bogg, vad trevligt! ses imorrn<3

2008-09-11 @ 21:01:23
URL: http://celin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0