Torsdag, köpt present

Hej!

Igårkväll laddade jag över en del filer från min dator till en extern hårddisk som vi har hemma. Jag brukar göra det eftersom min dator dör ibland. När man sedan gör så att datorn får ett nytt liv försvinner ju alla filer och det är ju inte roligt om man har viktiga dokument som försvinner. Adam och jag somnade ganska tidigt igårkväll. Men vi låg och frös ett tag på grund av att det var kallt i mitt rum. Dagen började med att jag städade rummet. Adam hjälpte mig lite med att dammsuga för det skulle ha tagit så lång tid om jag hade gjort allting själv. Vår dammsugare var inte direkt jättebra, den sög inte upp skräp speciellt bra men det lät roligt när dammsugaren sög in olika saker. Förutom att städa var jag tvungen att packa också men det gick ganska fort eftersom lakan och handdukar redan finns i rummen där vi kommer att sova. Jag packade bara ner kläder, tandborste och lite andra tråkiga saker. Nu kom jag på att jag glömde kameran, jag visste att det var någonting jag skulle glömma, så blir det alltid tyvärr. Det kan ju vara riktigt roligt att ta bilder, särskilt när det här förmodligen blir mitt sista teaterläger. Hoppas att jag kan få någon av mina vänner att ta lite bilder. Efter lunchen idag tog vi bussen och åkte till Huddinge centrum. Vädret var inte alls roligt idag, det regnade och blåste. Jag handlade present till min lillasyster Lovisa som fyller år på tisdag, självklart skriver jag inte vad jag köpte eftersom Lovisa brukar läsa min blogg ibland. Efter att ha handlat present tog vi pendeltåget och åkte till en affär där Adam köpte två The sisms-spel. Ibland kan det vara roligt att lyssna på när andra spelar The sims tycker jag men inte när de bygger hus utan bara när de spelar med olika familjer.
Innan vi åkte hem till Adam köpte vi varsin glass, jag köpte en ananas split och Adam köpte en Calippo med ananas och citronsmak. Både jag och Adam tyckte att Adams glass smakade lömskt och konstigt haha. Jag fick lite roliga känslor när jag smakade den. Ananas split som jag aldrig hade ätit tidigare var ganska god även om den kanske inte var värd pengarna. Nu har jag lite ont i ögonen och nu skriver jag inte mer. Men kvällen blir säkert lugn och trevlig. Imorgon åker jag till lägret och nästa inlägg skriver jag inte förrän på söndag. En tråkig sak är att jag missar Idol den här veckan, både fredagens program och reprisen på söndag. Alice syster skrev till mig att temat den här veckan är schlager, jag lyssnar ju en del på schlager och jag stör mig verkligen på att jag missar programmet! Hoppas att alla får en trevlig helg i alla fall!
/Vispen

Kommentarer
Postat av: Johan

Det där med datorn, filerna finns alltid kvar och går att få fram på något sätt, men jag vet inte hur man gör. Det ända som gör att allt är borta är om hårddisken brinner eller pajar på annat sätt..



Glass, nu?? Det är väl lite sent =P



Du får gå och leta upp en TV imorgon och se på Idol i alla fall och sitta där fixerad av TV:n istället för att vara med alla de andra =P haha



Hoppas ni får det kul i alla fall =)



SV: När det är lov är det bättre att inte kunna sova tycker jag. Då kan man läsa eller gå upp och göra något annat. Vaknar man tidigt vill man inte gå upp i alla fall, inte jag i alla fall =P men idag sov jag tills klockan 14:00.



Många och många, men en del i alla fall =) alltid kul med folk som kommenterar =)

2008-10-30 @ 22:35:38
URL: http://schumacher4ever.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0