Tisdag, jag vill inte bli sjuk!

Hej!

Idag blir det nog ett ganska kort inlägg som det tyvärr har blivit de senaste dagarna. Men just nu beror det mest på att jag inte mår så bra, jag har känt mig konstig sen jag vaknade imorse. Sedan har andra tyckt att jag känns lite varm vilket betyder att jag kanske har feber. Jag kom hem nyss och tog en alvedon i alla fall och det borde hjälpa. Tur att det är temavecka den här veckan i alla fall och inte vanliga lektioner. Det är ju värre att missa en vanlig skoldag känner jag. Men jag kanske ska åka till synteamet imorgon för att träffa lite kompisar, det är den största anledningen till att jag inte vill bli sjuk! När det väl är någonting som händer, varför bli sjuk just nu? Jag får hoppas att någon magisk kraft hjälper mig inatt. Mina vänner är ju viktiga för mig och då kanske den magiska kraften förstår att jag vill vara frisk.
Min syster Lovisa och jag har i alla fall bestämt att vi ska ta tåget till Björn, min pappa, tillsammans på fredag. Lovisa ska nämligen på bio innan och då passar det bra för jag kommer ändå inte hem så tidigt. Det är inte svårt att gissa vlken film Lovisa ska se, High school musical tre. De andra filmerna har setts många gånger här hemma plus att man ofta hör filmmusiken till dem. Hoppas bara att hon från synteamet säger att det är okej att jag kommer imorgon för jag anmälde mig väldigt mycket försent haha. Aja, det är bara mitt eget fel om hon säger nej.

Dagen har varit helt okej. Den första lektionen var däremot väldigt seg, vi hade inte Ola idag utan en annan lärare. Vi kommer att ha en tredje lärare imorgon och sen läraren som vi hade idag på torsdag och fredag. Det är såklart en nackdel att byta lärare hela tiden för de andra lärarna vet ju inte riktigt vad vår grupp har pratat om innan, bara ungefär. Läraren ställde i alla fall en massa komplicerade frågor som bara fick allting att ta längre tid. Många verkade tycka att det var både tråkigt, segt och jobbigt. Men temaveckan är väl till en del för det. Vi skulle försöka att dra en massa slutsatser och annat, det var jättesvårt tycker jag. Det fanns olika dikter och bilder i ett häfte som vi bland annat har jobbat med både igår och idag. Vi valde ut två saker ur häftet som vi tyckte var bra och hängde ihop till en frågeställning som vi kom på. Den ena dikten har en i min klass skrivit, det fick jag reda på idag. Hon skriver verkligen hur bra som helst, det var bara hon som fick med sin dikt i häftet av alla elever!

Efter den första lektionen lyssnade vi på olika låtar för att komma på vilka som passar bra att sjunga på fredag. Jag som hade tänkt på låtar som handlar om dröm och kontroll hela kvällen igår kom ändå inte på någon. Det var i alla fall en del bra låtar med bra melodi och text.
Vid lunchen satt jag och pratade med Ellen i min klass, efter det hade vi ganska tråkigt. Ingen av oss kom på vad vi skulle göra på jättelänge men till slut bestämde vi oss för att leta reda på skolans bibliotek. Efter att ha letat en bra stund hittade vi det äntligen. Vi var där för att leta efter poplåtar på svenska som kommer att vara nästa tema vi kommer att jobba med på sånglektionerna. Vi hittade en låt med Sonja Aldén, För att du finns, den är i och för sig lite uttjatad tycker jag men jag skulle inte ha något emot att sjunga den. Det är ju en lugn låt och jag vet inte om den räknas som pop. Vi hittade också låten Vågar du vågar jag som Sanna Nielsen sjunger. Lisa Nilssonlåtar fanns det inte många av, vi hittade bara Himlen runt hörnet. Men vi ska fortsätta att leta låtar veckan efter lovet.

Nästa lektion fick vi skynda oss till, jag skulle till tredje våningen och fick hjälp dit. Vi hade tre lärare som pratade lite om vårt uppträdande, jag kände mig väldigt trött och lite yr men jag hängde med ganska bra. Vi bestämde oss för att vi ska sjunga en liten bit av tre låtar. En Whitney Houstonlåt, en Christina Aguileralåt och en låt med någon annan som jag faktiskt har glömt just nu. Efter lektionen sjöng vi igenom låtarna. Det var bestämt att vi skulle sluta klockan tre men precis som igår slutade en del av gruppen halv tre, de som inte slutade halv tre gick nog redan hem vid halv två. Vissa tar nog inte det här så seriöst, jag är en av dem, man vill ju att det ska bli bra på fredag men vårt uppträdande kommer att bli ganska flummigt ändå. Jag kommer att stå i bakgrunden och sjunga lite. Taxin var sen idag, inte alls roligt att få vänta över en halvtimme på den både igår och idag men that´s life tyvärr. När jag åkte hem idag var det såklart samåkning också. Men fastän det var samåkning på väg hem kom jag ändå hem snabbt.

Efter skolan åkte jag till Adam. På fredag åker han till Norge och lämnar mig kvar i tråkiga Sverige. Men jag ska ju åka till Björn i helgen och det är väl okej, Lovisa föreslog att vi ska åka och shoppa och det kanske vi gör. Jag blir tvungen att handla kläder så ja.
Adam och jag åt middag, lyssnade på Sonja Aldén och tog det lugnt. Egentligen hade vi ganska tråkigt men vi pratade ju och det är roligare att ha tråkigt tillsammans än att ha tråkigt själv. Jag glömde Sonjas skiva hos Adam men det var lika bra för annars finns det risk för att jag kommer att tröttna på skivan. Det tror jag faktiskt inte eftersom att jag lyssnar på Sonjas första skiva väldigt ofta fortfarande men ändå. Förresten, Lovisa, jag och Nina, min mamma, ska kanske åka till Norrköping den tionde december för att se när Sonja Aldén, Sanna Nielsen och Shirley Clamp har sin julkonsert! Jag längtar jättemycket dit eftersom att jag älskar att höra när de tre sjunger tillsammans! Jag missade det förra året och därför vill jag jättegärna dit i år, det måste hända!
Nu ska jag gå och lägga mig och hoppas att jag är frisk imorgon, ibland sker ju under. Sedan börjar jag inte förrän klockan tio, jag får sova ut.
/Vispen

Kommentarer
Postat av: Johan

Yeah, Norrköping, då är du nästan här i trakterna =)

2008-10-26 @ 01:33:23
URL: http://schumacher4ever.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0