Tisdag, ungdomsgården

Hej!

Klockan är elva om ett tag och jag kom nyss hem från ungdomsgården. Det var roligt där precis som förra gågen, min kompis Kim var där idag. Jag övertalade henne att komma och det var roligt att vara med alla trevliga människor.
Annars har dagen varit ungefär som den brukar. Imorse hade jag däremot problem med att få upp ytterdörren. Den var trög och det var omöjligt att låsa upp den. Taxichauffören ringde och frågade om han kunde hjälpa till med något men det kunde han ju inte. Taxin åkte alltså och det tog mig kanske en kvart till innan dörren äntligen gick upp. Jag ringde och de skickade en ny taxi, som tur var kom jag bara fem minuter sent till lektionen i kultur och idéhistoria. Vi pratade om Apollon och tittade lite på en film. På öppen tid uppträdde några från teaterklassen och en tjej sjöng. Efter lunchen var jag med några tjejer från klassen innan jag sedan tränade väg med en från syncentralen. Hon tyckte att det gick jättebra för mig verkade det som och det betyder ju att all träning faktiskt har gett reultat. Idag tränade jag på vägen till ensemblesalen och lite så. Lite innan två gick jag för att lyssna på ensemblegrupperna i min klass, alla uppträdde för varandra idag. Alla var otroligt duktiga och det var verkligen roligt att höra. Min grupp sjöng två låtar, Please please me och Oh carol. Det gick väl helt okej tycker jag.

Ensemblen slutade lite tidigare idag vilket var skönt. Jag åkte direkt till Adam, vi lagade mat som faktiskt inte blev så lyckad. Vi skulle ha gått till ungdomsgården idag men vi åkte färdtjänst istället eftersom att vi fick bråttom. Det tog bara ungefär tio minuter att åka dit och när vi kom dit hade inga andra kommit. Men när de andra kom spelade vi spel, sjöng singstar, köpte godis och pratade. Det är roligt för många synskadade jag känner sjunger jättebra.
Pluggat har jag gjort lite idag och jag hoppas att provet ska gå bra på fredag. Imorgon kommer jag hem ganska sent men på torsdag hinner jag plugga en hel del. Idrotten blir inställd imorgon och jag behöver inte åka hemifrån förrän tio imorgon, jag får sova. På fredag har jag ju en tidig dag och då jämnar det ut sig. Svenskan blir förlängd imorgon och det blir ingen datorkunskap, jag kan inte säga att jag är ledsen över att missa den även den här veckan. Jag tittade på grupperna som kommer att vara under temaveckan, jag kom i grupp tjugo och min mentor är ansvarig för den. En kille kommer att vara i samma grupp som jag från min klass, jag känner inte honom, vet inte ens hur hans röst låter men ändå.
Nu ska jag snart sova.
/Vispen

Kommentarer
Postat av: Johan

Haha, lite kul det där med dörren =) eller det var det säkert inte, men det låter lite kul =P



Hmm, det var lite jobbigt i början kommer jag ihåg när man skulle lära sig allas namn i klassen och sedan hur deras röster lät och så. Det tog ett tag..

2008-10-16 @ 22:22:48
URL: http://schumacher4ever.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0