Måndag, kulturfestival för synskadade

Hej!

Idag har jag varit på en grej som jag fick inbjudan till för ett tag sen. Ingen av mina kompisar var ju hemma och då tänkte jag att jag lika bra kunde åka dit idag. Det är imorgon också, då åker jag i alla fall dit på morgonen. Sedan är det disco på kvällen på ungdomsgården som jag brukar åka till varannan vecka. Jag var hur seg som helst imorse, lite konstigt ju eftersom att vi ställde om tiden igår. Taxin var i alla fall i tid och det tog bara lite mer än tio minuter att åka till stället där vi skulle vara. Förmiddagen var ganska seg, de yngre barnen hade drama medan de äldre satt och spelade spel. Jag tittade mest på men var med på Uno där jag kom tvåa. En kille ville spå mig också och jag ställde lite frågor till honom, jag kommer aldrig att bli bra på att sjunga sa han men jag kommer att bli rik. Jag tror inte direkt på sådant där men lite orolig blir man ju. Till lunch åt jag några smörgåsar som jag gjorde igår vid elvatiden på kvällen. De blev ju inte perfekta men de gick att äta. Min kompis Mickis som jag var mest med idag kom lite senare, hon var glad som vanligt. Vi hade körsång efter lunch, personen som ledde kören spelade på en sorts gitarr istället för på piano. Först sjöng vi en låt om choklad, den var lätt men ändå ganska rolig. Efter det sjöng vi en låt om hösten och sist fick man hitta på lite olika verser till ett komp. Några från ett bibliotek kom och informerade om det, jag kanske borde börja läsa mer. Det brukar vara avkopplande men det är svårt att hinna läsa ofta samtidigt som man har en massa läxor att göra. Två personer som jobbar på Huddinges kulturskola kom också, de var trevliga. Vi spelade på olika rör och sjöng.
Sist idag hade vi drama, jag har ju aldrig varit så intresserad av teater. Men vi hittade på olika berättelser och tränade på att tänka snabbt. Min hjärna behövde det men det var svårt eftersom att jag var ganska trött. Imorgon på morgonen ska vi se en syntolkad film som tydligen ska passa för alla åldrar. Personen som syntolkar ska vara bra också. Det var mest yngre barn där idag, jag var absolut äldst och kände mig jättegammal, han som var näst äldst var född 1994 tror jag. Men jag åker hellre dit än att sitta hemma själv och ha tråkigt. Imorgon kväll kommer det i alla fall äldre människor.
/Vispen

Kommentarer
Postat av: Johan

Teater är ju askul ju! =)



Läs mer, det är kul ;)

2008-10-28 @ 00:16:25
URL: http://schumacher4ever.blogg.se/
Postat av: jojje

hoppas spåmänniskan slopar sina spådomsdrömmar. du är redan duktig på att sjunga ju;P

2008-10-28 @ 20:40:01
URL: http://jojjez.blogg.se/
Postat av: RonjaR

Hette spåmänniskan Adrian??

Var du på almåsa eller något i sommar och i så fall, kommer du på återträffn?



Är inte heller något större fan av drama, även om jag gillade det jättemycket förut. Min klass förstörde min lust att spela teater och när jag gick på teater blev det inte heller lika roligt som det tex är på teaterlägret.

2008-10-29 @ 08:40:40
URL: http://musikfreakar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0