Fredag, den här dagen tog också slut

Hej!

Hoppas att alla har det bra och att ni får en trevlig helg! Jag minns imorse då jag tänkte att den här skoldagen aldrig skulle ta slut. Men tänk att det gjorde den i alla fall!
Igårkväll låg jag vaken länge och funderade på alla prov och allt som skulle hända idag. Fastän jag pluggade i flera timmar kändes det som att ingenting fastnade i mitt huvud.
Någon gång sent på natten somnade jag och drömde om en massa skumma saker. Jag vaknade till flera gånger och när väckarklockan ringde var jag helt slut. Någon frukost fick jag inte i mig eftersom att jag var så otroligt nervös inför uppsjugningen. Taxin var i tid och körde mig ganska snabbt till skolan. Jag försökte att läsa igenom samhällskunskapen i taxin men det gick inte speciellt bra eftersom att jag mådde ovanligt illa.

Det gick bra att gå upp till fjärde våningen, jag bar datorväskan på ryggen, höll en väska med kläder och annat i ena handen och käppen i den andra. Det var ganska många som hade kommit och som hälsade på mig när jag kom. När två sånglärare kom gick vi in såklart, den tredje läraren var ledig. Att sjunga upp gick sådär, min hals kändes ovanligt konstig och jag kände mig lite hesare än vanligt. Det lät i alla fall jättefint när alla delade upp sig och sjöng i olika stämmor tycker jag. Däremot hade jag lite svårt att hitta min stämma idag. Nästan alla sångare var där vilket var bra. En tjej i min klass började med att sjunga sin visa, hon hade en jättefin röst och sjöng verkligen med inlevelse. Alla andra som sjöng efter henne var också otroligt duktiga. Efter att ungefär femton personer hade sjungit var det min tur. Jag tror nästan aldrig att jag har varit lika nervös som jag var idag. Jag glömde texten i början av låten och kunde knappt komma på vad jag skulle säga när min lärare frågade mig vad min visa handlade om. När jag äntligen sjöng hördes det verkligen hur nervös jag var. Jag fick jättesvårt att andas och andades väldigt ofta, det råkade höras mycket i mikrofonen. Jag fick i alla fall aplåder och gick och satte mig. På rasten var det några som sa till mig att jag sjöng bra och det var ju roligt, jag kommer inte ens hiåg när jag stod där och sjöng.
Efter rasten sjöng vi våra andra låtar. Bluesen gick bättre för mig tycker jag själv. Jag glömde en del text men jag var inte lika nervös som när jag sjöng visan.

Sånglektionen var mellan klockan nio och tolv men det kändes verkligen inte som tre timmar, tiden bara flög iväg.
Till lunch idag var det lassagne som är en av mina favoriträtter. Vi åt förresten sushi igår som såklart gjorde mig på bra humör. Efter lunchen satt jag och Ellen i min klass och pluggade till provet. Vi frågade varandra saker och det lärde jag mig på. På svenskan hade alla grupper redovisningar. Det gick väl ganska bra för min grupp. De andra i gruppen läste tillsammans upp dikten som vi jobbade med, jag hade ju inge papper, efter det sjöng vi tillsammans.

Innan provet pluggade jag, Magdalena och Ellen lite och jag fick lite hjärnsläpp när jag satt där. Samhällskunskapsläraren pratade lite innan provet började och sa det som alla lärare brukar säga, att man såklart inte fick prata under provet. Efter det delades proven ut och alla började att skriva. Det var bara åtta frågor på provet och en av dem var en mvgfråga. Vi hade ju prov på demokrati och välfärd men ändå hittade jag ingen fråga som hade med välfärd att göra. Det var jättekonstigt tycker jag men jag kanske skulle ha tänkt mer själv och skrivit om välfärden någonstans eftersom att den säkert hörde ihop med någon fråga. Min hjärna var i alla fall inte tillräckligt smart för att komma på var välfärden passade in, jag skrev alltså bara om demokrati, hur en lag blir till och om kommunen. Man måste ha sju poäng för att få g, elva för att få vg och femton för att gå mvg, jag blir glad om jag får ett vg men g är ju huvudsaken.

Taxin kom och hämtade mig och körde mig till Adam. Sedan jag kom hit har vi ätit, pratat och så har jag sett Idol. Alice var bra även idag. Snart får jag veta vem som åker ut, juryn sa tidigare ikväll att de tror att Yazmina ska åka ut. Jag tycker synd om henne om hon gör det men tyvärr måste ju någon åka ut varje gång.
Nu börjar det, oj, nu har jag sett programmet. Yazmina åkte ut... Åh, vad tråkigt, jag blir ledsen varje gång någon åker ut. Nu ska jag skriva till Yazmina på bilddagboken.
/Vispen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0