Torsdag, måste plugga idag.

Hej!

Idag måste jag plugga har jag bestämt, det är en massa saker att göra, kultur och idéhistorian ropar på mig. Jag vill bara ha den gjord men tyvärr gör ju inte uppgifterna sig själva utan jag måste lägga ner flera timmar på dem. Uppgiften i kultur och idéhistoria kommer säkert att ta minst tio timmar och det är bara att sätta igång. Det känns bara så otroligt tråkigt och jag har verkligen ingen lust med det! Men vem vill ha ig? Den här uppgiften bestämmer väldigt mycket vilket betyg jag ska få senare, jag har kursen i två år men ändå. Åh, varför ska jag vara såhär seg på att läsa och det? Tänk om jag läste som seende människor, snabbare och om jag kunde skumläsa, tänk om det vore så. Men nu kan jag inte det och måste sega jättemycket med allt.

Igår var jag trött och mådde ju som jag skrev inte så bra, därför pluggade jag nästan ingenting. Det får jag ta igen idag, hur ska jag orka? Okej, när jag väl kommer igång är det väl inte så farligt men att komma igån, hur gör man det i den här skrivningen? Hur gör man för att det här ämnet ska kännas roligare?
Nästa vecka kommer vi att få en uppgift i samhällskunskapen också sa min lärare, då blir det ännu mer att göra. Därför måste jag i alla fall ha kommit en bit på den här tråkiga uppsatsen då, det måste jag! Nu skriver jag i min blogg, det gör jag ju varje dag, ni som läser den kan inte ha så roligt men det är ert val. Om ni vill slösa bort tid på det här, varsegoda.

Nu till bättre saker, på samhällskunskapen fortsatte vi att prata om massmedia, hoppas att uppgiften vi får nästa vecka blir roligare än den här hemskrivningen men det blir säkert också något liknande. I svenskan får vi en uppgift imorgon också kom jag på, det är sjukt mycket just nu.

På musikteorin pratade vi först om olika molltonarter och sedan om takter. Vi kallar takterna för bananer, icke bananer, körsbär och icke körsbär än så länge. Till nästa vecka ska alla lära sig en sorts rytmgrej, det är åtta takter man ska kunna klappa samtidigt som man stampar. Det är svårt men det måste jag träna på.

På engelskan hände en jätterolig sak! Vi fick tillbaka våra berättelser och vet ni? Jag fick MVG!!!!! Jag förstår inte. Det har aldrig hänt att jag har fått mvg i engelska någonsin! Förut brukade jag bara få g+ eller högst vg när jag skrev och nu fick jag helt plötsligt MVG, jag förstår inte hur det gick till! Jag fick bara två ord som jag kunde ha ändrat men annars hade jag inga grammatika fel. Ni som läser det här får erkänna att jag var bra nu haha. Tidigare har jag ju verkligen inte tycket om att skriva på engelska och jag trodde aldrig att jag skulle få mvg, seriöst. Jag är jätteglad för det såklart men det är tur att det gick så bra för nästa moment är muntligt, då får det gå som det går men g måste jag få!
Nu ska jag plugga, Adam är på gymnasiemässan nu, han har säkert roligare än jag plus att han får en jättelyxig biobiljett. Han får både en lyxigare plats och en meny med läsk och popkorn för den biljetten!
/Vispen

Kommentarer
Postat av: Johan

Ja, du verkar ha en del att göra, men du är inte ensam... =/



Grattis till MVG'et =)

Jag fick MVG på en svenskanovell för ett tag sedan, men MVG i engelska, det vet jag inte om jag har fått.. min gramatik är väl sådär hehe ;P men bra uttal har jag =) jo, nu kom jag på, MVG- fick jag på speaking i nationella proven i våras =)

2008-11-14 @ 17:53:39
URL: http://schumacher4ever.blogg.se/
Postat av: Elsa

Grattis till ditt MVG!

2008-11-15 @ 18:37:58
URL: http://minipinan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0