Tisdag, prov och annat jobbigt!

Hej!

Jag sov dåligt inatt också tyvärr, nu är jag trött och sitter i skolan på håltimmen. Jag har ungefär på timmar på mig att plugga innan ensemblen börjar. Det här inlägget blirt kort eftersom jag verkligen behöver den här tiden. Matteprov imorgon, det är okej i alla fall. Men idag på kultur och idéhistorian fick vi frågorna till hemskrivningen. Det var åtta frågor och nästan alla frågorna ska man skriva en halv datorskriven sida på. Vet ni hur långt det är eller? Det klarar man ju verkligen, eller inte... Frågorna är svåra och man ska såklart tänka själv och hålla på, gissa vem som aldrig kommer att bli färdig med det! Man ska läsa över trettio sidor i en bok, söka fakta och annat. Man får i alla fall mer än tre veckor på sig, tur det. Men jag kommer att börja med uppgiften och titta i boken idag för det värsta jag vet är att sitta med en uppgift i flera timmar sista dagen innan den ska lämnas in. Det kommer i och för sig bli så för mig hur jag än gör menmen. Jag blir så nervös och tycker oftast att det jag skrivit inte är tillräckligt bra, därför kommer jag att vara ledsen dagen innan uppgiften ska lämnas in, på min födelsedag. Tänk om jag sitter och är ledsen när jag fyller år, roligt då, eller inte... Det kanske blir så att jag blir tvungen att sitta uppe hela natten på min födelsedag. Jag kanske inte ens kommer hinna med att bli firad på grund av det. Jag måste se till att det inte händer! Nu ska jag sätta igån och leta reda på en bra artikel till svenskan imorgon. Läraren sa att man måste ha en artikel, annars behöver man inte komma på lektionen. Undrar om jag hittar någon bra hemsida som fungerar för mig att läsa. Vissa sidor där det finsn artiklar fungerar inte alls men jag ska hitta en artikel om Arbogamorden och det borde ju finnas ganska många. Men den ska passa in på min text ocså, det är det som är det svåra. Ikväll ska jag åka till ungdomsgården, inte så bra att bara ha roligt men det måste man ju få ha någon gång.
/Vispen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0