Lång rast.

Hej!

Nu har jag extra lång rast. Jag skulle ha haft musik nu och kanske spelat gitarr men min musiklärare blev sjuk. Det känns verkligen tråkigt! Undrar nu hur alla ska hinna spela in sina låtar, det hinns säkert på något sätt men undrar om vi kommer att göra det sista gången då istället, eller om alla kanske träffas på tisdag.
Men igår så hade ju min musiklärare hand om småstjärnorna och det har varit mycket att göra för henne de senaste dagarna, så jag förstår om hon inte mår så bra nu. Hoppas att hon är frisk tills på tisdag i alla fall!

Det blir inget nationellt prov för mig idag för min lärare hade inte hunni ta fram allt material till mig.
Idag hoppas jag att min mamma kommer ihåg att ringa gymnasieintagningen, hon skulle fråga om Kulturama och hur jag ligger till. Jag kommer nog få mina böcker försent, det vet jag redan för man måste beställa dem minst tre månader innan man vill ha dem har jag hört och nu är det ju sommarlov snart och då jobbar inte så många. Vuxna brukar i alla fall ta ledigt i någon månad ju.
Det kommer inte vara roligt att ligga efter, dessutom pluggar jag ju långsamt och jag läser långsamt så ja. Det är därför som jag har börjat känna mig vädligt stressad just nu.

Men vi har i alla fall ansökt om att jag ska få en ledsagare när vi flyttar. Jag har ju funderat på att börja träna på gym och det är ju svårt att göra själv, i alla fall om man inte hittar där. Det kan det ju vara bra att ha en ledsagare om man vill gå och handla eller så.
Nina, min mamma kände någon som kanske känner lite yngre tjejer så hon skulle fråga henne. Det kanske blir någon som är hur sportintresserad som helst. Det kan jag ju säga direkt att jag inte är. Om vi ska gå ut och springa någon dag så kommer jag ju vara ganska körd efter bara några minuter, haha.

Idag får jag i alla fall sluta vid halv två istället för halv tre men det är ju tråkigt att artistskolan inte blir av. Men jag skulle ju ändå inte ha gått på den även om Emma hade varit här idag.

I helgen måste jag plugga till soprovet, man ska läsa om en massa länder och annat. Det är cirka 20 sidor på svartskrift för de andra och en pärm för mig, punktskrift tar ju stor plats.

Jag läser ju en hel del andra bloggar och jag tycker att en del verkar ha mycket skönare än jag just nu. I en skola har de redan haft alla vanliga skoldagar och nu håller klassen på att träna in en musikal, det verkar ju hur roligt som helst! Sedan vet jag några som ska åka iväg en hel vecka med sin klass till något annat land!
Medan det händer sitter jag i skolan och pluggar inför de sista proven och lärarna ger oss bara en massa läxor och verkar strunta i att det är sommarlov snart. Men eftersom det snart är lov tror jag att de tycker att man ska plugga extra mycket nu när man ändå får vila så länge sedan.
Haha, man ska ju inte klaga men det känns ju som att skolan jag går i är väldigt tråkig om man jämför med andra skolor. Okej, min klass har inte samlat in så mycket pengar och jag får inte följa med till Gröna lund. Men jag har ju faktiskt hjälpt till att samla in lite av de pengarna vi hade kvar innan men jag kommer ändå inte att ha någon som orkar ledsaga mig på Gröna lund. Men min klass ska bara vara borta en dag tror jag, förut pratade de om att de skulle tälta men det verkar inte bli av.
Men jag har ju lite svårare att samla in pengar än de andra. Jag kan ju till exempel inte gå och ringa på dörrar, bara om jag går med någon och nu har jag ju inte haft en ledsagare sedan femman ungefär. Sedan tror jag inte att man får utnyttja ledsagare på det sättet, jag har hört det. Det är ju lite synd, annars kunde jag ju kanske ha haft någon som hjälpte mig att dela ut tidningar och då hade jag ju kanske kunnat få lite pengar. Många i min klass pratar om att de jobbar på helgerna och en del har skaffat sommarjobb. Vad är det för jobb som fungerar för mig? I SRF, synskadades fiksförbund, så skulle de kanske kolla sådant men sedan vet jag inte om det har hänt någonting. Men det jag menar är ju att det faktiskt är svårare för mig att hitta ett sommarjobb än för någon seende. Men det är ju självklart inte omöjligt.

Nu börjar spanskan om en stund, det är dags att sluta skriva.
/Vispen
PS, det var bra att Charlotte Perelli gick vidare igår, hoppas att det går bra för henne på lördag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0