Konserten

Hej!

Konserten gick bra, nu ska jag och Adam snart åka till honom. Men jag är bara där tills imorgon för det är ju skola igen på måndag.

På konserten så sjöng jag Natural woman och jag sjöng näst först. Först var det en liten kör som sjöng och sen var det jag. Efter det så sjöng några andra. Det var en tjej som går på ett gymnasium som heter Stockholms estetiska som sjöng, hon var jätteduktig! Många jag känner tyckte att hon var bra!
De som kom och tittade som jag känner var min mamma Nina, min pappa Björn, min lillasyster Lovisa, min mormor Lia, min famor Irene och Adam såklart.
När jag kom dit så träffade jag min musiklärare, hon jobbar i den kyrkan där vi sjöng ibland. Hon berättade att det var hennes barn Albin som först såg mig i kyrkan så det var ju roligt. Albin sa innan jag skulle sjunga att han hejade på mig haha. Min musiklärares man sköter ofta ljudet på olika ställen, han har gjort det i vår skola några gånger på avslutningarna och när vi har haft luciatåg.
Det var en del olika låtar som sjöngs idag men förutom min låt så var det en musikal-låt som hette When will someone hear tror jag och några andra låtar som jag inte hade hört förut, jag kommer inte ihåg vad de heter heller.
Efter konserten så fick jag blommor och pengar av min mormor, jag blev glad för det!  Pengar kan ju vara bra att ha i sommar. Min pappa sa att han tyckte att jag hade valt en bra låt och min sånglärare sa att hon tyckte att jag skulle vara nöjd med min sång.
Jag tycker att det gick ganska bra för mig, det kunde ha gått sämre. Men i början så startade de låten för tidigt så jag hann inte börja sjunga så de fick starta om den en gång. Sedan hade jag lite problem med mikrofonen i början men ändå. Låten var ganska låg och jag tycker att det ibland lät lite konstigt på de lägsta tonerna, jag hörde inte mig själv så bra heller och det lät som att min röst hördes efter musiken.
Men idag var det bara ungefär mellan 20 och 30 personer som kom och tittade och jag brukar ju sjunga för lite större publik än så. Men det som kändes lite nervöst och jobbigt var att jag kände ungefär en tredjedel av de som var där, jag visste i alla fall vilka många av dem var.
Jag tycker att det känns värre att sjunga för de jag känner än för de jag inte känner för de behöver man ju inte träffa igen om det skulle gå dåligt.

Aja, vi ska åka snart och jag måste packa lite innan det.
Hoppas att alla får en fortsatt bra dag, det har ju varit jättevarmt hela dagen och man behöver ju bara ha en tröja på sig när man är ute.
Imorgon när jag kommer hem igen så kommer min säng vara borta, vi ska ju slänga den men vi har redan köpt den sängen som jag ska ha i det nya huset.
/Vispen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0