Kläder till avslutningsfesten!

Hej hej!

Idag borde jag verkligen ha pluggat mer än vad jag har gjort men man kan ju inte alltid ja, göra det man ska, inte om man heter Vispen i alla fall.
Vi hade det sista läxförhöret i spanska idag, yes! Haha, det känns skönt även om jag har rätt lätt för spanska.
Det gick sådär på läxförhöret men det beror på att vissa ord inte stod och att en del var felstavat av det jag skrev ut igår så idag fick jag bara se de rätta orden på morgonen och spanskan var ju på förmiddagen.
På son fortsatte vi med redovisningarna, vi har också fått de sidor som vi ska läsa och ha prov på till nästa vecka.
På engelskan så skrev jag en massa olika meningar med olika ord i. Man skulle bland annat använda orden be able to och may och might, would, should och så vidare. Det var svårt!
Idag pratade vi om avslutningsfesten i skolan. De andra fick skriva på papper vad de tyckte om att jag ska ha med mig Adam dit. De flesta i min mentrosgrupp tyckte att det var orättvist och att de också borde ha fått ta med sig kommpisar eller pojkvänner/flickvänner om jag skulle få det. Men i min mentorsgrupp förklarade jag ju att jag behövde en ledsagare och att jag inte kan klara mig själv och att jag inte känner någon annan som ser så bra så att den kan hitta på nya ställen och så. Sedan var det ju inte mitt förslag från början att Adam skulle följa med dit. En person sa då att den ändrade åsikt, det tycker jag var bra, han förstod hur jag menade på ett annat sätt.
De andra kanske också förstod utan att de sa någonting, jag vet faktiskt inte.
När vi diskuterade frågan innan jag fick säga min åsikt så var det faktiskt en person som tyckte att jag skulle få ta med Adam och så var det några som inte tyckte att det spelade någon roll. Det var mest tjejerna som inte förstod tror jag.
Men i en annan mentorsgrupp hörde jag att en hade skrivit att den tyckte att det skulle bli roligt och att det kunde vara roligt för mig att slippa min assistent någon gång. Haha, det kändes roligt att någon förstod!
Men det var en som sa att det finns de på andra skolor som blir mobbade och det är ju verkligen jättetråkigt! De borde ju kunna lösa det på något sätt men Turingeskolan där jag går löste det där med ledsagare till mig.
Jag gick förskoleklass på en annan skola förut , om jag hade gått kvar där i ettan så hade jag inte ens fått vara med resten av klassen. Jag hade fått sitta själv i ett rum med någon lärare kanske och med andra som hade andra svårigheter. Men jag har ju inga svårigheter förutom att jag är blind. Jag har inte jättelätt för mig och jag har inte mvg i något ämne förutom i musik men det finns ju andra seende som har svårare för saker än jag, tror jag i alla fall, även om det ibland känns som att jag anstränger mig jättemycket och ändå får dåligt resultat.
Men det var tur att jag bytte skola. Men jag vill inte att folk ska tro att jag varken är bättre eller sämre än vad jag är. Ibland verkar det som att folk tror att jag inte kan någonting och ibland så tror folk att jag helt plötsligt är jättebra.

Idag har vi köpt kläder till avslutningsfesten. Jag har provat lite olika och äntligen bestämt mig för vad jag ska ha.
Men nu måste jag sova.
/Vispen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0