Jag längtar tills jag får sommarlov!

Hej hej!

Nu har jag faktiskt äntligen börjat på hemkunskapen och kommit en bit, den ska ju in nästa måndag men lärarna vill helst ha in den tidigare.
Idag hade jag spanskaprov. Jag glömde ordet empezar som betyder börja och det fanns i flera meningar... Jag stör mig så mycket på att jag alltid glömmer någonting.
Sedan skulle man skriva lite om en kille som reste till Kanarieöarna med en flyktingbåt och då skulle man ha med ett visst antal ord i texten. Jag fick inte med alla men en hel del faktiskt. Men jag skrev inte så bra meningar för jag blev stressad på slutet och alla andra hann bli klara. Men jag hoppas på att jag får vg i alla fall.
På son idag jobbade vi färdigt med det vi höll på med. Jag har ju skrivit om Vietnamkriget och kårhusockupationen.
Engelskan idag var inte rolig! En annan klass höll på att slå i väggarna och skrika. Sedan läste vi en text som jag tyckte var lite svår att förstå så när vi gick igenom den så kunde jag inte koncentrera mig.
Jag och min trumlärare missade precis varandra idag så idag blev det inga trummor.

Nu är det bestämt att skolbalen ska vara den tionde juni. Jag hoppas på att den blir roligare än när vi hade insparksfest. Jag har fått tillstånd av rektorn att ta med Adam dit. Han ska vara min ledsagare där. I sjuan kommer jag så väl ihåg när vi hade insparksfest som niorna på skolan ordnade för sjuorna. Det var varmt och jobbigt och sen fick jag gå med Tini, min assistent. Jag har ingenting emot henne men det är bara det att det är roligare att gå med någon som är i ens egen ålder såklart.
Sedan har jag inte direkt så många kompisar i skolan. Jag kan ju prata med alla men det finns ingen i klassen som jag träffar på fritiden.
Men nu hade tydligen en del av niorna blivit arga för att jag tar med mig Adam dit.
Men jag håller inte med eftersom jag inte hittar där och ingen annan har ju erbjudit sig att gå med mig där. Tini vill vara med de andra lärarna eftersom att hon kommer att gå i pension samtidigt som jag slutar så då blir det så.
Några i min klass hade sagt att några i en annan skola som ska vara med på balen blir mobbade. Men det handlar ju inte bara om det och jag blir ju inte mobbad.
Det är förresten tre skolor som ska vara med på balen, Turingeskolan, Björkestaskolan och Lillhagaskolans nior.
Undrar hur det blir, jag tycker om när det finns människor runt omkring mig men ibland kan det kännas lite rörigt.

Vissa tror tydligen att jag inte kan prata, det berättade min assistent för mig idag. Men jag tror faktiskt att det beror lite på att jag är blind för då blir det ju lättare att tro andra saker också.
Okej, jag är dålig på att prata och jag tycker bäst om att lyssna på andra men jag kan prata.
Prata måste jag bli bättre på. Men jag kan faktiskt prata en del med mina kompisar och jag trivs mycket bättre med att skriva mina tankar och att chatta. Men för att lära känna nya människor måste man ju prata, så är det ju bara.
Men jag vet redan en del om de som går i min skola och sen mellanstadiet har jag bara blivit tystare. Det känns inte som att man har så mycket att säga och de säger ju inte så mycket till mig heller.
På gymnasiet har jag bestämt mig för att bli bättre, det har jag lovar mig själv!

Nu har jag över 200 tittare på youtube som har sett när jag sjunger, tänk det haha.
Nu ska jag sova snart.
Hoppas att alla har haft en bra dag!
/Vispen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0