Har tråkigt!

Hej!

Idag har jag fått reda på att en tjej läser min blogg, det är ju jätteroligt. Men jag har inte vetat att hon läser den för att hon inte kommenterar. Så om du läser här så får du gärna kommentera så vet jag att du har läst.
Nu har jag tråkigt så jag bloggar lite. Jag har pluggat jättemycket ikväll och det har inte varit roligt!
Jag åt kalkon med potatis och så till middag, det var gott!
Vi såg film idag på engelskan, det var en komedi där de pratade jättesnabbt haha.
Imorgon ska jag på sånglektionen och sjunga, det blir sista gången innan konserten på lördag! Min musiklärare är fortfarande sjuk, hon var i skolan idag men hon ska inte vara där imorgon, undrar om hon orkar vara i skolan på fredag.
Hoppas att soprovet blir det sista provet den här terminen. Men jag känner på mig att vi kanske kommer att ha någonting mer i matte för vår matte och nolärare ger alltid oss en massa läxor och prov de sista dagarna. Vi fick en läxa tills imorgon men den har jag inte fått ta med mig hem så om vi har oförberett prov imorgon så kommer jag att misslyckas igen. Jag vet att man ska inte tänka så.
Adam och jag pratade förut, han kommer nästan att sluta skolan på onsdag, det är bara de som inte har godkänt i vissa ämnen som måste vara i skolan. Adam ska försöka att få godkänt i matte och han behöver bara att vara i skolan i cirka sex timmar på två veckor. Sedan slutar han, en dag innan jag också dessutom. Medan jag ska sitta i skolan när de andra har sitt kära filmtema och annat, inte kul!
Nästa vecka kommer vi att ha filmtema i tre dagar och då ska vissa vara borta från skolan hela dagar, jag vet i alla fall en grupp som ska vara med imorgon för en som är med i deras grupp ska ju åka till Usa på fredag. Han kanske bestämmer sig för att bo där resten av livet sen.
De som går på Kulturama kommer att få sommarlov jättetidigt i år, det betyder ju att de kommer att börja tidigt också sen, medan jag slutar sent. Så jag kommer förmodligen att få kortare sommarlov än vanligt.
Nästa år hoppas jag att jag får åka på språkresa i England eller så. Adam och en annan synskadad kompis jag har ska dit i år. Men jag hinner inte det för vi hann inte planera in det och sen flyttar jag ju snart.
Nej, vad lite det finns att skriva om idag men ändå tänker jag säkert på en hel del sen oroar mig just nu, betygen bland annat men jag kan ju ändå vara säker på att jag kommer in på Kulturama, hur konkurensen än blir. Det sa i alla fall någon som nästan var rektor där eller något.
Men eftersom att jag vet att jag kommer att sänka mitt betyg i några ämnen så är det ju inte bra. Men jag får försöka att bli bättre i höst. Men ändå pluggar jag flera timmar om dagen för att försöka få bra resultat, idag har jag till exempel pluggat i tre timmar, jag har tagit tid och i helgen kanske jag pluggade tre och en halv timme. Hur många andra pluggar så mycket? I min klass är det inte så många som gör det i alla fall, ingen tror jag.

Jag pratar i telefon med en kompis, nu starade hon låten My heart will go on med Celine Dion. Den är ju så bra och filmen Titanic är också bra. Jag såg den senast när jag var 10 år eller någonting och då syntolkade min mamma för mig. Men jag borde kanske se den igen. Jag kommer ihåg att jag började gråta förra gången när jag såg den, nästan i alla fall. Den är så sorglig i slutet och jag har ganska lätt för att få känslor av olika filmer och tänka mig in i händelserna jättemycket!
Men jag är inte direkt någon som ser ofta på filmer, det borde jag börja med, då kanske min engelska skulle bli bättre till och med!
Om det är någon som har förslag på någon bra film så får ni gärna skriva det till mig! Men deckare och andra filmer där folk skjuter varandra och annat har jag aldrit tyckt om.
Nu ska jag sluta skriva, sorry om mina inlägg börjar bli tråkigt men om det inte händer så mycket och om man ändå vill skriva så gör man ju det.
/Vispen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0