Genrep

Hej!

Inatt kunde jag inte sova som vanligt men ändå var jag inte så jättetrött idag faktiskt. Men det kanske berodde på att det var roliga lektioner idag.
Jag fick ha musik och det kändes ju roligt!
Vi gick igenom slagverksinstrument och orkestrar. Jag visste inte att det fanns så många orkestrar men man lär sig ju nya saker varje dag.
Sedan har jag lärt mig mycket av de som kom till skolan från rfsl. Det kunde ibland bli lite tråkigt att sitta och lyssna på dem så länge men det var ändå intressant.

Idag på artistskolan så hade vi genrep och då sjöng vi igenom alla låtar som ska vara med på konserten nästa vecka.
Jag är riktigt trött på min låt nu som är Stad i ljus. Den går så långsamt och så känns det som att alla tycker att den är tråkig. Men det brukar nog ofta vara så att låten man ska uppträda med känns uttjatad när man väl ska sjunga den sen.
Jag och Emma, min musiklärare, ska gå igenom alla rörelser till Värsta schlagern på tisdag. Hon berättade förresten för mig att hon ska sjunga jättemycket i helgen, hoppas att det går bra för henne.

Ikväll ska jag försöka skriva lite mer på hemkunskapen och så ska jag självklart se Talang!
När jag kom hem idag så hade Adam redan kommit. Jag blev jätterdd när hon skrämde mig i hallen haha.
Nu sitter vi bara i mitt rum och tar det lugnt. Han har precis skaffat blogg förresten.
Http://www.adamljunggren.blogg.se
Skriver mer ikväll eller kanske på söndag, jag ska till Björn, min pappa senare.
/Vispen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0