Tapas

Hej!

Jag var tvungen att sluta skriva förut för att jag skulle träffa min musiklärare. Vi spelade in Stad i ljus och jag sjöng den två gånger. Jag vet inte vilken av gångerna jag tycker blev bäst, det fanns saker båda gångerna som lät mindre bra. Men jag får ta en av inspelningarna och jag hoppas att det kommer att låta okej i alla fall.
Sedan ska jag träna på Friends forever imorgon och förutom det så vet jag inte vad jag ska göra imorgon i skolan. Det kanske bara tar en kvart eller så också att sjunga igenom låten. Men det är bestämt att några tjejer ska köra på den också, det passar nog ganska bra. Imorgon hoppas jag att de kan vara med och träna för sedan har jag bara måndag och onsdag kvar att träna på.
Men jag funderade på att kanske åka till skolan lite senare imorgon för jag ska ändå inte träffa min msuiklärare förrän rätt sent på dagen. Om jag ändå bara ska sitta i skolan och sitta vid datorn så kan jag ju lika bra vara hemma kan jag tycka. Men det kanske inte är så många som håller med mig om det och jag kommer ändå inte att kunna åka till skolan senare imorgon.

På spanskan idag så åt vi tapas, det var smörgåsar som man lade olika saker på. Det fanns oliver, korv, skinka, ost, svamp och någon sorts starka saker. Jag hoppade över svampen eftersom jag inte tycker om det så mycket. Men mina föräldrar har berättat för mig att jag älskade svamp när jag var liten.
Tapas var mycket godare än när vi åt fruktsallad och glass för några år sen tycker jag men fruktsallad var ju också gott såklart.

När jag åt lunch så pratade jag lite med några lärare. Det var min syslöjdslärare, en annan som jobbar på skolan och en lärare som jag hade i förskoleklassen. Det var roligt att prata med lärarna, särskilt hon jag hade för nio år sen. Vi pratade mycket om saker vi gjorde i förskoleklassen. I slutet av året så spelade vi teater och då sjöng jag en låt som hette Små människor. Min lärare sa att både hon och en annan lärare jag hade grät när jag sjöng. Teatern ska finnas på film någonstans har jag hört och jag skulle verkligen vilja se innan jag sjunger innan jag slutar på Turingeskolan.

Efter lunch så fick jag vara med och spela in en till scen av filmen. Den här gången behövde jag bara sitta och låtsas dricka ur en kaffekopp. Det var ganska många statister som var med. Några pratade med varandra och scenen slutade med att en mobil ringde. Gruppens film verkar vara jätterörig och den är väldigt svår att förstå om man är blind i alla fall.
Nu ska jag sluta skriva.
/Vispen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0