Uss sommarläger

Hej!

Nu har jag precis kommit hem och duschat efter att ha varit på läger sen i tisdags. Jag duschade såklart på lägret också men där vi var så var vattnet lite salt så då kändes mitt hår skumt och det störde jag mig lite på. Det var ett läger med unga synskadade och det var jätteroligt där! Jag träffade några av mina kompisar och lärde också känna en del nya människor.
På lägret så kunde man segla, åka vattenskidor, åka på en ring, paddla och åka roddbåt. Jag paddlade och åkte roddbåt en gång. Men jag badade aldrig, det var kallt i vattnet och så tycker jag ju inte om att bada så mycket. Men lägret var på ett jättebra ställe men det var lite svårt att gå där för det var stora stenar och berg överallt. Fastän lägret var fyra dagar så lärde jag mig aldrig att hitta där, bara till ställen där det fanns ledfyr.
Igår så hade jag jätteroligt! På morgonen så gick jag till affären med en som kallas Lappis plus en annan person. Vi handlade mjölk, kaffe och lite andra saker. Det var många som var beroende av kaffe på lägret haha. Jag har ju inte lärt mig att dricka kaffe än men det kanske jag gör senare. Efter att ha varit i affären så fikade vi lite och åt kakor. Efter det så ville en som heter Johan baka kladdkaka med mig och jag hade ingenting för mig så vi gjorde det. Men det fanns inga ägg kvar så Johan fick springa till affären och köpa det. Det tog lite mer än en timme för mig att gå till affären och tillbaka men för Johan så tog det bara 25 minuter.
Kladdkakan var jättegod och vi hade i jordgubbskräm eftersom att vi saknade en grej som skulle vara i kakan. Det kändes inte så mycket på smaken att det var kräm i kakan, bara lite.
Till lunch igår så åt vi pastasallad, det var jättegott! Efter lunchen så spelade vi kort, sjuan. Jag hade bara spelat det spelet en gång tidigare. Det är ganska roligt men det kan ta lång tid och så är det jobbigt att komma ihåg vilka kort man kan lägga varje gång. Jag kom näst sist igår. Jag lärde mig ett kortspel som heter svälta räv som verkligen är tråkigt! Ni som har spelat det vet kanske varför. Jag orkar inte förklara hur man spelar för jag ska äta snart och efter det ska jag åka till Adam så det är därför som jag inte skriver så mycket nu.
Efter att ha spelat kort så pratade vi lite om en ungdomsgård som uss ska börja ha. Den kommer att vara varannan vecka och jag kommer att åka dit ibland om jag hinner. Det beror på hur mycket läxor jag kommer att ha i gymnasiet. Igår så pratade vi lite om vad vi ville göra på ungdomsgården och hur vi ska få andra att åka dit. Men man får ju prata med sina kompisar och så.
Vi åkte båt till en restaurang igår där vi åt middag. Som vanligt så hade jag svårt att bestämma mig för vad jag ville äta men till slut så tog jag en kycklingsallad med fårost. Den var väldigt god.
Efter middagen så tog vi gruppfoto och varje gång som någon tog kort så var det en som kittlade mig så att jag började skratta jättemycket.
På kvällen så firade vi min kompis Rena som fyllde 17 år idag, vi firade henne lite för tidigt haha. Det var då som vi åt kladdkaka, glass, marränger och chokladsås! Rena blev jätteglad när vi sjöng för henne sa hon.
Senare igår så hade vi allsång och då sjöng vi igenom en massa låtar, schlager och andra låtar som man känner igen. Rena sjöng jättebra och Johan spelade gitarr hur bra som helst! Vi sjöng bland annat en låt som heter Heaven som jag tycker är jättefin.
Jag var uppe till fem igår då jag somnade. Men vi hade så roligt igår och vi pratade om en massa roliga saker. Jag fick tips på en sida som heter:
Http://www.pizzaonline.se
Där man kan beställa pizza som sedan kommer hem till en. Det är någon som kör hem den alltså, jag skulle vilja prova det någon gång för att se om det fungerar, det låter lite roligt. Sedan så fick jag tips på var man kan hitta bra dataspel för snskadade.
Imorse så var jag såklart jättetrött och seg när jag vaknade. Men efter att ha ätit frukost så kändes det bättre. På bryggan så var det några som tävlade om att kasta ner varandra i vattnet. Det var roligt att se för en av ledsagarna förklarade så bra vad det var som hände. Hon hade verkligen inlevelse haha.
Lappis hade msn i mobilen som jag testade, jag trodde inte att man kunde ha det om man inte ser. Jag skulle gärna vilja skaffa det men jag vet inte om man kan ha det i min mobil och sen så kostar det ju en del.
Till lunch idag så åt vi hamburgade, jag testade att ha fårost på min och det var jättegott faktiskt! Efter det så åkte jag hem, det var tråkigt att lägret tog slut så fort!
Nu kommer jag inte att träffa Maja på jättelänge!
Men nu ska jag äta och sen så ska jag åka till Adam.
Vi får se när jag skriver nästa gång, det här inlägget blev inte så bra som mina inlägg brukar bli och jag har säkert stavat fel på många ord. Men jag har lite bråttom.
/Vispen

Kommentarer
Postat av: Johan

Hmm, ja, Svälta räv, det var ju ett tag sen man körde hehe =P jag och min kusin körde alltid det när vi var små, men jag kommer inte ihåg hur man gör =P

Sjuan är tråkigt tycker jag. Någon får säga hela tiden vilka kort som ligger uppe så att jag vet det..



Rena var ju ett tag sen man hörde av, men grattis till henne i alla fall =)



Ska du ha msn i mobilen är det nog bäst att ha en telefon med wlan i, alltså trådlöst nätverk, så att du kan surfa på en vanlig router istället för att wappa =)



Heaven, är det den med Bryan Adams eller? I så fall så håller jag med dig, den är jättefin =)

2008-07-13 @ 19:41:07
URL: http://schumacher4ever.blogg.se/
Postat av: sandra

mhm...kul med läger:)

men vad är adressen till data spelet för synskadade? skulle gjärna vilja testa det:)

2008-07-14 @ 13:28:09

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0