Kväll med familjen

Hej!

Nu ska jag berätta lite om kvällen. När vi fikade idag så pratade vi lite om vilken restaurang vi skulle äta på idag. Danne hade hört talas om en restaurang som Adam och jag sökte på på internet. Men sedan fick vi veta att restaurangen hade fått dåliga recensioner och då bestämde vi oss för att äta på ett annat ställe.
Klockan fyra så åkte vi med bussen till Huddinge centrum. Därifrån tog vi sedan tåget till Stockholms central. På tåget så lyssnade jag på musik som Adam hade i sin mobil. Han hade mest dåliga låtar tycker jag men några var bra. Vi har helt olika musiksmak. Jag funderar på att kanske köpa en ny mobil snart, jag har haft min i två och ett halvt år, inte så länge men jag skulle gärna vilja ha en mobil med mer minne. Jag skulle kunna köpa ett nytt minneskort till mobilen jag har nu men jag tror att min talsyntes ligger på minneskortet och jag vet inte hur man flyttar över saker från minneskortet till mobilen och tvärtom.

Vi fick gå en bit för att komma till restaurangen vi skulle äta på. Restaurangen hette Bambo palace, vet inte hur det stavas. Vi fick sitta och vänta ett tag för vi var lite tidiga, vi ville äta buffén som började halv sex. Det var jättegod mat, jag åt bland annat, soppa, sushi, räkor, kyckling, glass, friterad banan och fruktsallad. Jag provade någon skum sak som inte alls var god. Adam och Johan, dannes barn, åt mest. De åt verkligen hur mycket som helst, Johan satt ner och tyckte synd om sig själv efteråt haha. Lovisa åt nästan ingenting för hon hade ätit precis innan.
Nästa buffé får jag äta i september när jag åker kryssning. Haha, jag älskar mat!

Efter middagen så gick vi till Kungsträdgården. Där var det några som pratade och sjöng låtar som de hade skrivit själva tror jag. Det var inga kändisar men de sjöng jättebra tycker jag!
Nina, min mamma och Dannes, hennes pojkvän, satt någonstans och lyssnade på musiken men vi andra gick runt lite. De sålde lite olika saker och Adam var snäll och köpte remmar till några av oss. Vi gick till Mc donalds där jag köpte en soleroglass, Johan köpte en Milk shake och Edvin köpte en annan glass.

Efter Mc donalds så gick vi en promenad och tittade in i olika affärer, de var stängda men man kunde se in genom fönsterna. De andra fick förklara för mig vad vi såg.
Klockan halv tio så åkte vi hem och nu sitter jag hemma och har lite ont i fötterna. Det har i alla fall varit en rolig kväll, det är trevligt när det händer saker.

Vissa tycker ju att bilder säger mer än tusen ord och Lovisa, min lillasyster, har tagit en massa bilder idag. Jag lägger in dem på bilddagboken senare, då kan ni gå in där och titta.
Http://www.vispen91.bilddagboken.se
Hoppas att alla andra också har haft en bra kväll.
/Vispen

Kommentarer
Postat av: Johan

Hm, alltså, jag har haft min telefon i 3 år nu. Minneskortet var aslitet från början så jag köpte ett nytt. Då försvann Talks, men vi skickade ner min telefon till Göteborg, där som de fixar med det där, så fixade de det åt mig. Det fick vi göra en annan gång också när telefonen hade gått sönder och de hade lagat den och allting var borta.

Annars om du ska kopiera saker från minneskortet så borde det finnas "kopiera" när du är inne på minneskortet eller något, men jag tror inte att Talks går att kopiera så.



Antingen skulle jag nog föreslå att du skickar den till Göteborg, eller till syncentralen. Talks och Mobile speach får man ju från syncentralen numera, så de kan säkert fixa det.

2008-07-23 @ 00:06:12
URL: http://schumacher4ever.blogg.se/
Postat av: RonjaR

mitt talks ligger på mitt telefonminne, det är jag säker på för jag har bytt minneskort en gång. Jag fick mitt installerat hos icap på gotlandsgatan.

2008-07-23 @ 08:28:17
URL: http://musikfreakar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0