Tisdag, sjunger

Hej!

Nu sitter jag och sjunger till julskivan medan jag skriver det här inlägget och det kanske blir lite skumt. Adam säger att han blir glad i magen när jag sjunger haha. Julskivan har jag lyssnat mest på under jullovet och sen jag fick den. Men jag har bestämt mig för att lägga undan den någon gång i januari. Eftersom det är en julskiva vill jag bara lyssna på den före och efter jul. Igårkväll satt i alla fall Adam och jag och tittade i en av teknikmagasinets kataloger. Jag ville bland annat se vad ett par hörlurar till datorn kostar, de var ganska dyra tycker jag plus att det alltid ingår en mikrofon till dem och det behöver ju inte jag. Man kan ju köpa vanliga hörlurar också för nästan alla hörlurar går att koppla till datorn och jag kanske gör det eftersom jag redan har en bra mikrofon nu. Oj, nu smäller de smällare här utanför, jag tycker att det är väldigt roligt att höra när det smäller. Ikväll åker jag till Björn och eftersom han bor i skogen hör man nästan aldrig att det smäller där. Som tur är brukar vi alltid åka in till Nykvarn och stå någonstans där det är många som har smällare, raketer och annat. Sedan ska vi äta hummer imorgon, det är otroligt gott med skaldjur tycker jag, det skulle jag nog inte kunna klara mig utan. Men ändå tycker jag lika synd om skaldjuren som om alla kor, grisar, kalkoner och annat som jag inte äter men ändå. Det är ju bättre att inte äta vissa djur än att äta alla. Sedan har jag hört av många att fisk är nyttigt och därför äter jag det. Idag har jag mest tagit det lugnt, det är roligt att vara med Adam. Det hade inte varit roligt att vara ensam hela lovet. Imorse ringde vi Telia för att fråga en sak om bredband men Telia kunde inte svara på Adams frågor och det var lite störande. Efter att ha väntat i en halvtimme kom vi fram till en äldre kvinna som sa att hon inte hade någon aning om hur man skulle koppla saker och därför skulle hon koppla oss vidare till någon annan. Men när vi blev vidarekopplade bröts samtalet och vi fick ringa en gång till och vänta i den där himla telefonkön. Fastän vi hade valt en annan kategori om vad vi behövde hjälp med var det ändå samma kvinna som svarade, det hördes tydligt, väldigt skumt tycker jag.
Senare på dagen åt vi lunch och då plötsligt hörde vi musik spelas. Det var jätteskumt för musiken spelades bara i någon sekund och slutade sedan. Vi gick tillbaka till köket men efter fem minuter hördes musiken igen. Vi vet fortfarande inte var den kom ifrån, våra mobiler var avstängda, tv och radio också, min dator var på men ljudet var avstängt. Vi blev faktiskt ganska rädda och jag hörde att det knäppte skumt i väggarna men det kanske alltid gör det. Men när vi tänkte mer på alla ljud som hördes hör man ju mer och ja. På eftermiddagen har Adam lyssnat jättemycket på en låt som heter Hot and cold, den är helt okej men den börjar redan kännas lite uttjatad tycker jag. Nu ska jag fortsätta att sjunga, det är jobbigt att skriva och sjunga samtidigt.
/Vispen

Kommentarer
Postat av: Sharon

Jag tycker det var väldigt välstavat och prydligt. Märks inte att du sjöng medan du skrev här inte.

2008-12-30 @ 19:29:35
URL: http://shass.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0