Måndag, gått på stan

Hej!

Igårkväll gjorde vi julgodis, när Adam och Lovisa hällde risecrisp med choklad i olika formar underhöll jag dem och sjöng låten Don´t worry, be happy hela tiden. Jag blir väldigt glad av den låten och får känslor. Att slå in all knäck i papper gick mycket snabbare än vad det brukar göra. Men det berodde på att vi var tre personer som slog in knäcken och på att vi slog in den mycket slarvigare än vanligt. Jag hjälpte till att lägga trillingnötter på plåten, det blev inte jättefint menmen, man ska ju ändå bara äta upp dem sen. Adam och jag tittade lite på Pokémon igårkväll också, det var fyra avsnitt på filmen vi köpte för ett tag sen. Vi gick och lade oss vid tvåtiden och somnade vid halv tre.

Imorse väcktes jag av att telefonen ringde, Björn skulle köra hem Adam och mig eftersom han ändå skulle åka till Stockholm. Jag skyndade mig och försökte att äta en smörgås men mådde illa efter några tuggor. När vi kom hem till mig försökte jag att starta min kamera. Men fastän jag har laddat batteriet och allting fungerar den inte. Aja, kameran var inte jättedyr men det är ändå dåligt att den bara slutar att fungera helt plötsligt när jag bara har använt den högst tjugo gånger. Klockan tjugo över ett gick Adam och jag till bussen. Vi åkte den och bytte sedan till pendeltåget och åkte till Stockholm central. Efter att ha kommit dit väntade vi lite på Adams kompis. Vi gick in i en butik där de sålde cd-skivor. Jag tittade på några skivor men orkade inte köpa någon. När vi gick ut ur butiken var det någon skum man som utan anledning sparkade mig ganska hårt på benet, jag störde mig såklart men hann inte skrika någonting till mannen innan det var försent. Men himla gubbe, det är ju inte mitt fel att han råkade ha en dålig dag men för honom kanske det är normalt att göra så, jag vet inte. Efter att ha väntat några minuter till kom äntligen Adams kompis Peter och en tjej som heter Julia. Peter gick i Adams klass tidigare och går på Kulturama nu. Peter är väldigt social mot alla men jag känner honom inte jättebra.
Vi började med att gå till en affär som hette In och finn eller något liknande. Affären sålde mest en massa ljus och andra julsaker, Peter köpte en julklapp till Julia där. Lite senare kom Viktor som också gick i Adams klass tidigare. Vi åkte till Gamla stan och gick till ett matställe. Det var ganska dyrt där och varken Adam eller jag köpte någonting. Men Peter och Viktor åt lite, Julia var tvungen att åka hem. I lite mer än en timme fick jag sitta och lyssna på när tre killar som känner varandra bra pratade, samtalet var i alla fall inte jättetråkigt. Jag sa inte mycket men jag trivs med att bara lyssna ibland. Killar kan till och med vara mer underhållande än vissa tjejer. En del tjejer pratar bara om utseende, smink och kläder, det är verkligen ingenting för mig. Men en del killar pratar mycket om bilar och andra tekniska saker, det är inte heller roligt. Efter att ha suttit på matstället väldigt länge tog vi i alla fall tunnelbanan och åkte till Liljeholmen. Där beställde jag färdtjänst vilket tog mycket längre tid än vanligt. Sedan gick vi in på Konsum en stund och tittade på olika maträtter. Adam köpte två marabouchokladkakor som han håller på att göra julgodis med nu. Nu sitter jag hemma och har ätit middag för en stund sen. Den här kvällen ser inte ut att bli rolig men någonting borde ju hända.
/Vispen

Kommentarer
Postat av: Johan

Tekniska saker är visst kul ;)

2008-12-22 @ 20:14:16
URL: http://schumacher4ever.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0