Vad kallt det börjar bli nu

Hej!

Det märks att hösten snart är på väg. Det blir kallare och kallare ute för varje dag som går och snart så är det nog dags för mig att byta jacka.

Som vanligt så var jag på Kulturama ungefär en halvtimme innan vi började. Men det var en annan tjej där som jag pratade lite med och det kom några andra ganska snabbt efter att jag hade kommit.
Dagen började med att de som går tredje året på artist och musikerlinjen och de som går andra året på musikallinjen hade en konsert för många på Kulturama. Det var någon äldre man också som var med, han sjöng mest. Han var från ett annat land men jag kommer inte ihåg varifrån.
Efter konserten så fick vi lite information om vad som kommer att hända imorgon. Sedan så var det öppen scen. Då fick de som ville sjunga och spela. Det var mest de som spelade och det var väldigt högt ljud. Jag fick ont i öronen ganska fort. Till lunch idag så åt jag en smörgås med ägg, grönsaker  och lite annat på. Efter det så ringde jag taxin, det var många som åkte hem tidigt idag för det fanns inte så mycket att göra.

Jag träffade min assistents sambo idag, hon verkade trevlig. Hon ska börja jobba på Kulturama en gång i veckan för hon håller på att utbilda sig till sångpedagog. Men hon ska bara ha de som går tredje året och som går inriktningn musikal.
Min dator verkar inte ha kommit än och jag börjar att bli lite stressad eftersom att det kommer en från syncentralen på måndag som ska installera jaws och min punktdisplay. Sedan så börjar ju alla lektioner nästa vecka.
Jag har i alla fall fått veta vilken ensemblegrupp jag kommer att vara med i. Jag känner inte direkt någon i min grupp men jag vet vem Roshanak är, vi ska vara i samma grupp. Vi har ingen som spelar trummor i min grupp så det kommer Mattias att göra.

Lite senare ikväll så ska jag och en del av familjen åka och fira Lia, min mormor, som fyller 83 år idag. Det finns en kinarestaurang som ligger någonstans i Stockholm som vi har ätit på några gånger tidigare och vi ska äta där även idag.
Min pojkvän Adam ska åka och fira sin kompis mamma som fyller år idag.
/Vispen

Kommentarer
Postat av: Fruktsoda

Nu har jag läst allt det andra. Jag vill också börja på Kulturama! Bara ett litet problem: Jag bor 20 mil ifrån och kan inte sjunga. Räcker det om man är lite intresserad?

2008-08-28 @ 18:42:13

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0