Läger på Alnön i sundsvall

Hej!

Nu sitter jag här hos Adam och skriver med den irriterande talsyntesen så det här inlägget blir nog inte så bra.
Som ni vet så har jag varit på läger nu, jag åkte dit i söndags. Det blev stressigt hemma hos Adam som vanligt och han trodde att han glömde en massa saker men som tur var så hade han fel, han kom ihåg allt faktiskt, jag kom ihåg det mesta.
På tåget så träffade jag alla kompisar, det var jätteroligt såklart. Tågresan var däremot inte så rolig, man satt bara och väntade på att komma fram, det var varmt och jobbigt.
När vi kom fram till Sundsvall så åkte vi bil till Stornäset där lägret var, det tog ungefär femton minuter. När vi kom fram så tittade vi lite var vi skulle bo, jag fick bo med Johanna, vi gick på samma årskursbesök förut. Efter det så var det samling, då sjöng vi den vanliga låten På läger som jag kallar den. Efter samlingen så salmades vi i våra grupper och hittade på gruppnamn och ramsa och lite annat. Vi bestämde att vi skulle heta Fårbollarna, mitt förslag var först Hårbollarna men så blev det inte, många tyckte att det var lite äckligt eller något. Så det blev Fårbollarna istället, haha, det är jag som har kommit på fåra och fårboll. Våran hejarramsa var såhär:
Vi kan fluffa, vi kan bluffa.
Fåra högt och vinna ofta.
Akta er vi luktar kofta.
Bä!

Det där gjorde vi förresten på måndagen kom jag på nu menmen. Vi hittade också på frågor till en frågesport. De andra grupperna i år hette Rea på Rusta, Vargarna och Lacy daisy.
På kvällarna så satt vi mest och pratade på rummen, vi som var från tretton år och en som var tolv år fick sitta uppe till tolv medan de andra fick gå till sina rum klockan tio.
Några dagar så hade vi tonårssnack och då pratade vi om lite allt möjligt. En dag så var det en som kom och informerade lite om US. En kväll så skrev vi lappar med olika personligheter. Jag fick en lapp av en där det stod att jag var ärlig, jag tog lapparna där det stod positiv och hemlighetsfull. Jag gav positiv till min vän Rakel och hemlighetsfull till en som heter Isabelle. På söndagen så fick jag byta rum för att ledarna tyckte att jag var för lite i mitt rum, jag var mest med Adam, Aron, Anton och Saman som delade rum. Så jag fick sova med en som hette Mathilda istället. Men jag hade lite svårt att sova med henne för hon rörde sig så mycket i sömnen så på onsdagen så fick jag sova med Rakle, Emma och Sandra istället.

På tisdagen så åkte vi motorcykel, det var tolv personer som kom och körde oss, det var jätteroligt. Det fortaste jag fick åka i år var 140 kilometer i timmen, jag tycker om när det går snabbt. Det kom några från olika tidningar, Sundsvalls tidning bland annat. De tog kort på när jag och Adam kramades.
I onsdags så var jag och Adam med i tidningen på framsidan, det var roligt för det var ett tag sen som jag var med i tidningen senast. Jag tog inte med någon tidning hem för det glömde jag och så orkade jag inte det haha. Det var i alla fall några som sa att vi var fina. Det stod lite om var vi bodde och hur länge vi har varit tillsammans och så. De skrev Vispen Sjöblom!

På onsdagen så gick vi lite på stan på eftermiddagen, det var roligt. Vi gick in på Guldfynd där Adam köpte en ring till mig, den var lite för stor men jag tyckte ändå om den. Vi åt glass också, jag tog en mjukglass med chokladströssel, den var jättegod! Men precis när jag hade tagit den så såg Adam att det fanns en mangoglass så jag störde mig såklart haha.
Vi var inne i någon tidningsaffär där Aron köpte fem tidningar. Anton köpte en trisslott på Pressbyrån men han vann tyvärr ingenting. Annars så brukar han alltid göra det, tänk om jag också hade tur i spel!
På lägret så brukar vi alltid ha uppträdanden varje fredag och det hade vi även i år. Min grupp sjöng låten I´m yours som har gått jättemycket på radio nu. Det är en bra låt tycker jag men nu är jag väldigt trött på den. Jag sjöng i alla fall solo på första versen och en tjej som heter Frida sjöng en annan grej solo. Sabrina sjöng Total eclipse of the heart, det var jättefint! De andra grupperna gjorde teatrar och så.
Jag, Adam, Aron, Anton, Jennie och Rakel gjorde en teater fastän vi inte var i samma grupp. Jag tyckte inte alls att den blev bra men eftersom att de andra så gärna ville spela upp den så gick jag med på det. Teatern handlade om mig och Adam, vi gite oss och var på brölloppet. Aron spelade präst och han hade problem med att skilja mellan make och maka så han sa fel hela tiden haha.

I torsdags så gjorde vi inte så mycket, vi var på ett badhus på eftermiddagen bara, det gick inte att vara på stranden för där var det algblomning och då kunde man tydligen få utslag om man badade. Jag badade inte utan låg och vilade under ett parasol med min kompis Kim hela tiden.
I tosdags kväll så hade vi tävlingar som vanligt, det hade vi förresten varje kväll. Min grupp kom först i en tävling där man skulle vara bra på lukt, smak, känsel och hörsel. Min grupp hade hand om smaken och de andra grupperna fick smaka på olika saker. Men min grupp var däremot sämst på frågesporten.
Godiskiosk hade vi varje dag och jag handlade för hundra kronor, max var etthundrafemtio kronor. Man är ju inte på läger så ofta så jag tyckte att det var värt att slösa bort lite pengar på godis. På vägen ner till en strand så fanns de kor och tjurar. Men jag glömde kamerna just då, det var jätteirriterande! Jag hade nämligen gått runt med den hela dagen utan att ha tagit en enda bild på hela dagen.
Igår så var det disco, några tjejer sjöng och vi dansade. Det var danstävling och Adam vann! En av tjejerna som sjöng igår hade en jättestark och bra röst!
Samlingen idag var inte alls rolig, många var ledsna, särskilt dem som inte får komma tillbaka nästa år. Men chefen för lägresa till Adam att de kan höras igen år 2010 då han kanske fårbli lägerledare!
Jag har i alla fall fått några nya människor som jag ska adda på msn plus att jag har fått någras mobilnummer. Jag lärde känna en tjej som heter Sarah som bor nära Stockholm så vi kanske ses någon dag snart, jag hoppas det!

Igårkväll så var vi tio personer som tryckte ihop oss i fyra sängar i samma rum, vi var uppe väldigt länge. Klockan fem på morgonen när jag nästan inte hade sovit någonting så var det några som väckte ledarna med att slå med kastruller och sjunga, jag fick tyvärr inte följa med men ändå. Det får jag göra nästa år.

Jag är jättenöjd med den här veckan! Jag har verkligen haft jätteroligt! Jag åker förmodligen hem imorgon för att hämta kläder och så, jag skriver mer då.
Det enda som var lite tråkigt den här veckan var att vissa bråkade jättemycket men så kan det ju vara ibland.
/Vispen

Kommentarer
Postat av: Johan

Det verkar ju ha varit kul i alla fall =)



I'm yours är faktiskt bra även om det inte är min typ av musik och Turn around är också bra faktiskt =)



Såna där motorcyklar är lite sådär tycker jag, det ska vara sportcyklar i så fall =)

2008-08-03 @ 17:53:11
URL: http://schumacher4ever.blogg.se/
Postat av: RonjaR

jag har aldrig varit på Alnön, men det verkar kul där. Nu vill jag knappt gå på srf-läger längre, för väldigt många av mina kompisar är för gamla och får inte åka på lägren. Fast jag ska nog på sikar nästa år.

2008-08-04 @ 10:00:25
URL: http://musikfreakar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0