Snart helg!

Hej!
Nu är det äntligen snart helg, jag har bara eftermiddagens lektioner kvar i skolan.
Jag ska mest jobba själv tror jag. På svenskan ska vi hålla på med datorer och layout och sånt som man mest kan göra när man ser tror jag. Men jag har ju en massa annat som jag skulle behöva jobba med så det är bra.
Igår hade jag noprov, jag hade delen för vg och mvg. Men det gick inte så bra, hoppas på att behålla mitt vg.
Sedan var jag inne på gymnasieintagning igår. Sidan var lite svår att förstå men jag hade kommit inpreleminärt på ett ställe. Det var i Huddinge, jag valde ett gymnasium där eftersom att jag kommer flytta dit i sommar. Det är med inriktning samhäll och människa beteende.
Allra helst vill jag ju gå musik men om jag inte kommer in där så får jag gå i huddinge.
Förut idag hade jag musik. Vi går igenom saker som kommer att vara på ett prov senare, idag gick vi igenom stråk och stränginstrument. Vi pratade om gitarrer och fioler, jag hade aldrig direkt känt på en fiol förut så det var ju trevligt att jag fick göra det idag.

Efter skolan idag så åker jag på kören, eller det kallas egentligen artistskola men det är nog lite mer som en kör. Skillnaden är att man nu är i grupper, vi är ungefär tre i varje gång. Sen tränar man på olika låtar och hur man ska framföra dem. Temat den här terminen är schlager, det finns många bra låtar men min röst passar inte direkt till någon.
Till slut kom jag fram till att jag ska sjunga stad i ljus som tommy körberg sjöng för ett tag sen. Det är en lugn och rätt tråkig låt tycker jag men jag kom inte på något bättre.
De andra två tjejerna som jag jobbar mest med just nu sjunger låtarna eloise och för att du finns. Vi ger varandra respons och körar på varandras låtar. De andra kommer att röra sig till min låt för jag är ju inte så bra på det. Men jag kommer sluta där i höst för jag kommer aldrig ha slutat så tidigt på fredagarna och samtidigt hinna dit. Jag hoppas att det finns någon annan kör att sjunga i som ligger närmare där jag bor, eller om jag kommer att gå någon estet linje.
Jag kommer att sakna mina lärare mest från Turingeskolan, i alla fall en del av dem. Eleverna kommer jag ju kunna chatta med ibland.

Ikväll är det Talang, det får man ju inte bara missa, haha.
Sen är det körslaget imorgon som jag kanske ska se. Jag såg ju det förra veckan och det var ett helt okej program.

Nu skriver jag nog inte mer för jag börjar snart, ska skriva so-n och en grej i hemkunskapen.

Sorry om jag stavar lite fel ibland men jag orkar inte läsa igenom det jag skriver hela tiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0