Mina tankar om färdtjänst och taxi!

Hej!

Jag kom nyss hem, en timme försent.
Det berodde på att skoltaxin hade glömt att hämta mig fastän jag tidigare idag smsade med den som hämtar mig.
Jag tycker det är väldigt dåligt. Nu har jag åkt soltaxi sedan jag gick i femman. Om jag räknar hur många timmar jag har fått vänta på taxin så kan jag säga att det lugnt är flera hundra timmar. Om jag sedan ska säga hur många timmar jag har väntat på vanlig färdtjänst så tror jag nästan att det är lika många även om jag inte åker färdtjänst lika ofta.
Jag får vänta mellan 20 och 30 minuter per dag på taxin och vissa dagar som till exempel idag kan det ta upp till en timme för den att komma. En del dagar har den till och med glömt att hämta mig.
Det är väldigt många seende som tycker att det är orättvist att jag får åka taxi men jag kan säga att jag så gärna skulle vilja gå hem istället. Även om jag har en bit hem så skulle jag spara tid på det.
Det tar ungefär fem minuter för mig att åka till och från skolan. Ändå får jag ibland vänta för att taxin kör hem andra innan mig. Jag kan störa mig hur mycket som helst på alla dåliga taxibilar också!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Igår skulle jag åka till sånglektionen. Jag beställer då färdtjänsten 17.10, sånglektionen börjar 17.40, lite senare till och med. Det tar 20 minuter för mig att åka dit. Igår var taxin bara fem minuter sen. Det var jobbigt att vänta men lite sena får de ju vara ibland. Men jag hade beställt taxin till Kulturskolan i Södertälje. Problemet var att taxichaufören hade fått helt fel adress dit. Så när vi var framme och jag fick hjälp till dörren kom vi på att jag hade kommit fel.
När jag försökte ringa på min mammas mobil var det helt upptaget. Det störde mig eftersom chaufören inte hittade till den rätta adressen och därför tycker jag inte att min mamma hade behövt prata i telefon just då.
Men vi fick fråga en massa folk och till slut kom jag rätt. Jag kom till sånglektionen 25 minuter för sent och den höll bara på i en kvart till. Eftersom jag sjunger med en annan tjej så får vi 40 minuter tillsammans istället för 20 minuter så hon hade hunnit sjunga lite när jag kom.
Men de ska ju uppdatera sin gps på färdtjänsten och skriva rätt adress. Det har också hänt många gånger att de skriver fel tid när jag har beställt taxin. Sen måste man vänta i 20 minuter innan man kan ringa resegarantin och även där kan man få stå i en kö som kan ta upp till 10 minuter.
Ibland är det samåkning och då kan det ta jättelång tid extra att lämna personen.
Det finns väldigt många dåliga saker med taxi och nu orkar jag inte klaga mer.
En positiv sak är i alla fall att det är sol och varmt ute idag. Hoppas att det kommer fortsätta att vara varmt nu för det är jobbigt när det är kallt.
Haha, jag måste byta både jackan och skorna. Jackan är tjock och skorna är ganska varma, jag svettas inte direkt i dem men man borde nog ändå byta.
Haha, jag borde sjunga lite nu, har inte gjort det så mycket idag.
Idag på trummorna gick vi igenom hur man ska slå på trummorna. Det var svårt att få in rätt rörelse tycker jag för den känns speciell. Sedan spelade jag lite olika komp och lade till lite olika fill.
Jag kanske skriver senare ikväll, jag får se lite vad som händer.
/Vispen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0