Äntligen på väg

Hej!

Nu var det ett bra tag sen jag uppdaterade bloggen men med tanke på att jag förhoppningsvis kommer uppleva en massa spännande och roliga saker under de närmsta två veckorna vill jag skriva så att jag kan läsa om det i framtiden. Ni som följde min blogg tidigare kanske minns att jag ofta skrev att jag skulle vilja resa till Vietnam. Även om jag bara var fyra månader när jag kom till Sverige har jag alltid undrat var jag kommer ifrån. Och vet ni vad? Idag är jag äntligen på väg!
Jag reser tillsammans med min mamma Nina och min kompis Kajsa som adopterades från Vietnam samtidigt som jag. Kajsa har besökt landet ett antal gånger medan jag ju åker dit för första gången. Vi har rest sen imorse och resan tar ungefär ett dygn. jag försökte sova så lite som möjligt inatt eftersom jag hoppades att det skulle göra att jag kunde sova under flygresan. Än så länge har jag bara lyckats sova en timme eller två, vilket känns sådär. Nnär vi är framme i Hanoi är det morgon där och tidsskillnaden är sex timmar. Jag lär vara väldigt trött då men ska försöka hålla mig vaken och vänja mig vid vietnamesernas dygnsrytm. Nu sitter vi som sagt på planet och jag längtar tills vi är framme! Vare sig jag gillar Vietnam eller ej är jag säker på att den här resan kommer vara minnesvärd. Jag skriver mer imorgon. Ha det bra så länge!
/Vispen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0