En liten paus

Hej!
 
Ni har säkert redan märkt att jag knappt uppdaterar bloggen numera. Jag tycker att det är väldigt tråkigt samtidigt som det känns ganska naturligt för mig. På grund av att det inte händer särskilt mycket i mitt liv och det känns som att tiden står ganska stilla, är det svårt att hitta saker att skriva om. Jag kan i alla fall berätta att jag har börjat den studie och arbetsförberedande kursen den här veckan och att jag tror och hoppas att jag kommer att trivas där. Det kommer hur som helst att vara bättre och mer givande än att bara sitta hemma hela dagarna:) Nu får jag äntligen träffa människor, samt stöd i sökandet efter en praktikplats. Jag lovar att berätta mer om hur det går för mig så småningom.
 
Något boende har jag tyvärr inte hittat ännu men jag tycker att det är bättre att ge det lite tid än att göra något förhastat. Jag vill självklart flytta men inte till vilket pris som helst. Jag funderar över om det hänt något mer sen sist men det har det tyvärr inte gjort. Förra helgen var jag i och för sig på bio och såg två filmer, Call girl och Bröllop i Italien. Call girl upplevde jag som väldigt hemsk medan jag tyckte att Bröllop i Italien var mer underhållande. Kvällen avslutades med en god middag på Jensens. Gubbsingen och Niklas pratade en hel del medan jag mest satt tyst. Det brukar ofta bli så och eftersom jag sällan kommer på något att prata om eller säger vettiga och kloka saker, är jag nog ganska tråkig att umgås med. Men men, jag tycker i alla fall att det var trevligt:)
 
Den här veckan har varit ganska seg, framförallt den här fredagen då jag verkligen inte gjort mycket alls. Allt har känts jobbigt och tråkigt. Vädret är inte heller det roligaste. Jag var ute på en promenad men gick in ganska fort på grund av att det blåste kallt och regnade. Ikväll har jag i alla fall lagat mat och gjort i ordning några matlådor. Sen gick jag över till Dosse och Ponkidonk en stund. Vi fikade, pratade plus att jag fick hjälp med att boka tågresor, vilket ju var bra. När jag försökte göra det igårkväll lyckades jag tyvärr spärra mitt kort genom att trycka in fel lösenord tre gånger. För att kunna betala igen behöver jag min bankdosa som oturligt nog ligger i mitt rum i Stockholm där den, som ni säkert förstår, inte gör någon vidare nytta. Nu vet jag hur som helst att jag kommer hem till Stockholm både när jag fyller år, till jul och nyår. Det gillar vi, eller hur?:) Ja, eftersom det hunnit bli nytt dygn och det är lördag nu, är det exakt två veckor tills jag fyller tjugoett år och en månad till jul! Det ska jag fira genom att börja lyssna på julmusik från och med imorgon bitti när jag vaknar!
 
Nej, nu måste jag sova för att inte vända på dygnet. Imorgon ska jag dessutom orka upp relativt tidigt för att åka in till stan en sväng. Vi får se när jag bloggar nästa gång. Det lär dock inte bli av förrän det hänt något extra roligt, tråkigt eller spännande i mitt liv. Ta hand om er!
/Vispen

Kommentarer
Postat av: Leye-Shprintse

BS"D

Ibland kan det vara skönt med en liten paus. Skriv när du känner för det.

Kram
Nadja

2012-11-26 @ 14:19:28
URL: http://leyeshprintse.wordpress.com
Postat av: Catta

Hej Vispen!
Vad kul att det löste sig med utbildningen.
Vill även säga att du skriver med en stark inlevelse vilket gör att det är kul att läsa din blogg.
Lycka till med allt!

2012-11-30 @ 08:59:17
URL: http://Www.tystcatta.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0