Stor förändring

Hej!

Idag har jag gjort något stort, jag skulle nästan kunna säga att en bit av mitt liv har försvunnit. Okej, för er som läser kanske det inte är särskilt stort men för mig är det faktiskt det och eftersom det här är min blogg väljer jag att skriva om det. Det är nämligen såhär att jag har klippt mig. Ja, jag hade faktiskt funderat på att skaffa frisyr ett ganska bra tag och nu när det snart är dags för US releasefest och framförallt studenten tänkte jag att det var dags. Nina följde med mig till en frisörsalong i Huddinge där jag hade bokat tid. Där fick jag träffa en kvinna som hette Tina som klippte mig. Vi pratade en lång stund innan jag till slut gick med på att klippa av en lång bit av mitt hår. Oj oj oj alltså, håret känns mycket lättare nu och när det klipptes av kände jag hur en stor del av mitt liv, i alla fall en stor del av mig, försvann... Tänk, jag började spara mitt hår när jag var fyra år gammal och för bara några timmar sedan försvann en stor del av det som jag hade sparat så pass länge. Jag har i och för sig klippt av lite hår åt gången vid några tillfällen för att försöka vänja mig vid att ha kort hår. Idag blev det dock mycket kortare än vad det har varit tidigare. Nu är håret dessutom uppklippt, vilket gör att hårstråna slutar på olika ställen. Jag kan inte säga att jag känner mig nöjd med den nya frisyren och därför hoppas jag verkligen att människor som ser mig lite då och då uppskattar förändringen. Min kära mor och pojkvän gillar den åtminstone och eftersom utseendet uppenbarligen är viktigt i vår värld har jag gjort det här. Nu behöver alltså ingen komma och säga att jag inte anstränger mig för att se fin ut. Nina tog några bilder på mig idag och jag ska försöka lägga upp någon här så att ni får se hur jag ser ut nu:) Nöjd känner jag mig som sagt inte men jag kanske vänjer mig, det kan man ju i alla fall hoppas. Nej, nu ska jag gå och umgås med min gubbsing, han har sovit i någon timme men nu vaknade han och vill säkert ha både mig och datorn:) Hoppas att ni har det bra.
/Vispen

Kommentarer
Postat av: Jonas Jakobsen

Dig vill han nog säkert ha, men inte datorn



Ha det bra! Kram.

2012-05-24 @ 14:42:13
URL: http://jonte85.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0