Haninge open 2012

Hej!

Hoppas att allt är bra med er! Jag ska alldeles snart gå och lägga mig men innan jag stänger av datorn tänkte jag uppdatera bloggen med ett kort inlägg. Nu var det ju några dagar sen jag skrev här senast. Ni kanske minns att jag skrev att jag skulle tävla i Haninge open i helgen. Jag åkte till Handen i onsdags kväll och har varit här sen dess:) Det kändes jätteroligt att träffa alla fina människor igen, både svenskarna och mina internationella vänner. Under dagarna som jag har varit här har jag hunnit prata med ganska många, vilket har varit trevligt. Förutom alla spelare och domare är Mimpe här tillsammans med sin kära pojkvän Sven. Sen har både Ida och Maria kommit förbi. Maria hade jag inte träffat på flera månader och vi hade mycket att prata om. Jag har som ni kanske förstår hunnit skratta mycket de här dagarna och med tanke på att man ju brukar säga att ett gott skratt förlänger livet lär jag nog få leva några år till:) Alla som är här har verkligen sin charm och jag tycker om att umgås med människor även om jag oftast är ganska tyst själv. Men för mig kan det räcka med att lyssna på vad alla andra har att säga för att jag ska känna mig nöjd. Vi har som vanligt bott på Quality hotell, jag delar rum med Madde och med tanke på att vi tyvärr inte ses särskilt ofta nuförtiden känns det roligt att hinna umgås mycket med henne de här dagarna. Det enda jag har saknat är min underbara älskade gubbsing! Om han hade varit här, då hade allt varit på topp, men men. Vad gäller matcherna känner jag mig relativt nöjd med mitt spel. Nervositeten har inte känts alltför jobbig och med tanke på att jag knappt har tränat de senaste månaderna eller i alla fall tagit det mycket lugnare än vanligt, måste jag säga att jag är förvånad över att jag har kunnat hänga med i alla matcher. Hittills har jag vunnit sex matcher och förloat två. Spelarna jag har förlorat mot är från Danmark. Imorgon har jag dock chans att vinna över dem då jag får möta båda igen. Chansen att jag vinner är inte särskilt stor men man vet ju aldrig. Ingenting är omöjligt och jag kommer att göra mitt bästa! Håll tummarna för mig, om ni vill:) Det har gått ganska bra för de andra svenskarna också. Zebben får spela om plats ett till sex imorgon och det skulle inte förvåna mig om han vinner hela tävlingen. På tjejsidan tror jag att Danique från Holland eller Stine från Danmark vinner. Sen tycker jag att det vore roligt ifall Antje från Tyskland vinner silver eller brons för Antje har verkligen utvecklats jättemycket på kort tid och det är kul när nya spelare lyckas placera sig högt. Min målsättning den här tävlingen var att komma topp tio och det ser faktiskt ut som att jag kan klara det. Jag ska inte säga för mycket men om det är som jag anar har jag faktiskt redan nått mitt mål. Det hade varit underbart eftersom det betyder att jag i så fall kan spela morgondagens matcher utan att känna någon press. Jag tror ärligt talat att det har varit bra för mig att inte ha särskilt hög press på mig själv eftersom det uppenbarligen verkar göra att jag känner mig mer avslappnad inför och under alla matcher:) Det bästa av allt är dessutom att jag faktiskt har känt att det ibland har varit roligt att spela! När jag spelade mot Helma tidigare idag kände jag till exempel att det mesta stämde. Jag släppte visserligen in några mål som jag kände mig missnöjd med men jag lyckades göra en hel del mål tack vare att vissa skott satt som de skulle, vilket de inte hade gjort tidigare under tävlingen. Efter matchen fick jag beröm av både Helma och hennes coach, vilket gjorde att jag kände mig ännu gladare. Långtifrån alla matcher har gått så pass bra som matchen emot Helma. Jag har förlorat flera set som har varit väldigt jämna, vilket så klart har känts jobbigt. Men nu ska jag försöka vara positiv och tänka framåt istället för att utgå ifrån att det kommer att gå dåligt för mig imorgon. Jag måste dock erkänna att jag har känt av i armen att jag har spelat men träningsvärk är okej:) Nu ska jag sova så att jag orkar prestera och trycka till bollen och mina motståndare imorgon. Min första match är som tur är inte förrän klockan ett på eftermiddagen och det ska bli skönt att få sova ut imorgon bitti. Sen får vi se vad som händer imorgon kväll, om jag har tur finns det någon som vill underhålla mig en stund:) Ha en underbar helg!
/Vispen
PS: om ni vill se resultat från matcher, höra vissa matcher online eller helt enkelt läsa mer om showdown kan ni gå in på den här länken:
Http://showdownsweden.se

Kommentarer
Postat av: Reza

Klart du vinner min kära, du är hur bra som helst! Om man inte förlorar så vet man heller inte hur vinst känns, så det är nog bara nyttigt att förlora ibland.

Jag håller tummarna och du trycker till så blir allt kanon!



Pussar och kramar!!!

2012-05-19 @ 03:28:06
Postat av: Helene

Tror aldrig att jag sett, hört eller läst nåt så positivt från dig ang. ditt spel; skit kul att se! Hälsa alla jag känner och lycka till imorgon. Eller nja, senare idag förresten...:D Jag håller tummar och tår.:) Kramkram

2012-05-19 @ 05:31:22
Postat av: Jonas

Hej!

Håller med Helene. Mea possetiva tankar vispen. Hoppas det gick bra i tävlingen.

Vi hörs och syns!

Kram

2012-05-21 @ 08:38:15
URL: http://jonte85.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0