En ny månad har äntligen börjat

Hej!

Hur mår ni? Håller ni med mig om att det är skönt att maj har börjat? Jag tycker att april var en oerhört seg månad och är glad över att vi förhoppningsvis kan se fram emot varmare och bättre tider. Hade ni det bra på valborg? Som jag skrev i mitt förra blogginlägg firade jag med min kära Reza, Ponkidonk och min kära vän Dosse. Vi gick ut och åt på kvällen men jag tycker tyvärr inte att maten var mer än okej. Trevligt hade vi i alla fall och efter middagen hade vi en lugn kväll tillsammans:) Första maj gick vi demonstrationståg och det var väldigt roligt och underhållande! Efter det åt vi vegetarisk mat på Andrum som jag tycker var hur god som helst. Sen gick vi en promenad i solen, det var ju jättevarmt och skönt ute i tisdags, åt glass och störde oss på lite av varje, innan vi åkte hem till Reza. Kvällen avslutades med att vi spelade schack. Den himla gubbsingen är ju verkligen bra på schack medan jag tycker att det är ett komplicerat spel. Min hjärna kanske inte är tillräckligt utvecklad för sådant där, jag vet inte. Någon bra förlorare i spel kan jag inte påstå att jag är, vilket så klart inte hjälpte mig. Det slutade med att vi bestämde oss för att det skulle bli oavgjort och jag tycker att det kändes okej. Men jag hoppas på att snart få utmana min kära i något som jag har en chans att vinna. Ibland vill man ju, i alla fall jag, få känna att man är lite bra på något. Reza är bättre än jag på det mesta. Det är så klart bra att ha en pojkvän som är bra på en massa saker men det hade som sagt varit trevligt att få känna sig bäst någon gång. Om vi skulle köra en showdownmatch eller tävla i Singstar skulle jag förmodligen vinna men eftersom det är ganska självklart hade det inte varit lika kul som att faktiskt få vinna i något som vi var ungefär lika bra på. Aja, schack är inte min grej men trots det gick jag med på att möta min pojkvän som har spelat mycket mer än jag. Jag har dessutom seglat tillsammans med honom och några till i veckan, något som inte heller är min grej. Att jag är bufflig, osmidig och har dålig balans får jag höra ganska ofta och jag blev inte förvånad över att det gick dåligt för mig att göra saker i båten. Men men, det är både utvecklande och bra att göra sådant som man är dålig på och jag tycker oftast om utmaningar även om jag stör mig på att det tar lång tid för mig att lära mig saker. Det man vill bli bättre på får man göra fler gånger och när man håller på att lära sig något måste man ju tyvärr inse att man är sämre än de som redan kan det man håller på att lära sig.

I onsdags morse var det inte roligt någonstans att behöva gå upp klockan fem för att ta ett tåg från Göteborg som skulle gå klockan sex. Både Reza och jag var trötta och sega och det tog tid för oss att göra oss i ordning. När vi äntligen var klara och ringde efter en taxi visade det sig att det inte fanns några bilar. Vi reagerar ju på olika sätt när vi är stressade och jag hade väldigt svårt att hålla mig lugn. Reza fick till slut tag på en taxi som kom ganska snabbt efter att vi hade ringt. Chauffören var snäll, körde extra fort för vår skull och hjälpte oss till spåret som tåget skulle gå ifrån. Vi hann precis gå på tåget innan det rullade ut från Göteborgs station:) Tågresan var sådär eftersom både Reza och jag var trötta och vi till en början fick hjälp till några platser där vi inte kunde sitta på grund av att Reza är allergisk mot pälsdjur. Jag tror att jag lyckades sova en timme på tåget och det var nog tur för annars hade jag nog somnat i skolan. En positiv sak med tågresan var hur som helst att min kära ville ligga i mitt knä trots att vi hade stört oss på varandra bara någon timme tidigare.

Sen i onsdags har det inte hänt något särskilt. Jag har varit på vårdcentralen och fått en salva som förhoppningsvis ska hjälpa mot något konstigt som jag har i ansiktet. Sen jag vaknade igår har jag haft ont i halsen. Att vara förkyld är alltid lika jobbigt och nu känns det som att förkylningen har brutit ut halvt men som att det lär ta ett tag innan den försvinner. På grund av att min hals krånglade igår blev jag tyvärr tvungen att avstå från att gå på den klassiska sången. Det är ju ganska påfrestande för rösten att sjunga klassiskt och när jag försökte ta några toner på morgonen lät det allt annat än bra. Gårdagen blev i alla fall bättre än onsdagen som jag definitivt skulle ha klarat mig utan men som nog ändå behövdes. Ibland behöver vi ju ha dåliga dagar eftersom de hjälper oss att kunna uppskatta de dagar då allt känns bra och går som vi vill! Min kära var fin och ville och hade tid att vara med mig. Vi hade en lugn eftermiddag och kväll tillsammans då vi åt god mat och njöt av att vara tillsammans. Idag har vi kunnat umgås hela dagen och det har varit underbart! Jag har gått på stan med honom och Oja, fikat och letat efter någon rolig present till min kära assistent Jonas som slutar på torsdag. Jonas har nämligen fått ett annat jobb. Att han skulle få det en månad innan jag slutar känns lite surt men jag är så klart glad för Jonas skull. Jag kan dock lova er att det inte är lätt att hitta någon bra present till honom men jag får helt enkelt fortsätta att kolla runt på stan och fundera vidare. Runt åttatiden var min kära tvungen att ta tåget till Göteborg och den här gången kunde jag inte följa med honom dit. Att säga hej då var inte roligt och med tanke på att det dröjer länge innan vi ses nästa gång kändes det extra jobbigt idag! Nu är jag hos min kära pappa Björn. Sen jag kom hit har jag hunnit äta vegetarisk lasagne, lite torkad mango, prata i telefon med Adam och min kära samt chattat med min vän Robin. I helgen behöver jag plugga en del och tycker att det känns skönt att vara här då det oftast är lugnare här än i Huddinge. Nu ska jag krypa ner i sängen och försöka sova. Efter att ha haft min kära bredvid mig i ungefär en vecka kommer det att kännas väldigt konstigt och tomt utan honom och jobbigt att behöva sova ensam. Men men, nätterna med min kära har varit underbara och det har faktiskt varit flera nätter då jag nästan inte har drömt några mardrömmar överhuvudtaget! Förutom att det har känts obeskrivligt skönt har det bästa av allt varit att få somna och vakna bredvid Reza som betyder mer och mer för mig för varje dag som går. Att jag är kär tvivlar jag inte en sekund på och jag har äntligen börjat inse att det kanske inte bara är jag som är kär utan att känslorna är besvarade. Sammanfattningsvis kan jag alltså konstatera att de senaste dagarna har varit väldigt bra eftersom jag har fina vänner och en underbar pojkvän som gör mig lycklig! God natt!

/Vispen


Kommentarer
Postat av: Shass

Roligt att höra att du har det bra Vispen :) Fortsätt så! Ni ses säkert snart igen - Håll ut. Det är så värt det i slutänden.



Kramar!

2012-05-05 @ 02:50:25
URL: http://shass.blogg.se/
Postat av: Reza

Du är bra på det mesta du också min käresta! du gjorde ju saker i båten, faktiskt lika mkt som jag och mer lär det bli nästa gång och gångerna efter. Att segla är romantiskt och särskilt med sin partner, så det var busigt och mysigt att du var med! Nu ska också jag sova och det blir lika jobbigt för mig kan jag lova.

Du är finast min älskade...

2012-05-05 @ 03:10:54
Postat av: Jonas Jakobsen

Hej!

Du ska se att du snart får träffa din kära igen! Ha det bra och lycka till med kärleken. Vi ses kanske i juni i Stockholm

Ha det bra! Kram.

2012-05-07 @ 08:51:05
URL: http://jonte85.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0