Unga synskadades releasefest och annat trevligt

Hej!

Helgen har verkligen gått fort och jag tycker att det är jättetråkigt att den redan är över. Men men, nu har jag studenten att se fram emot och det känns bra. Imorgon har jag lektioner som vanligt men sen lugnar det mesta ner sig och då kommer jag förhoppningsvis tycka att det känns helt okej eller kanske till och med roligt att vara i skolan:) Nästa helg ska jag handla inför studentmottagningen samt träna med landslaget i showdown och det känns skönt att ha saker inbokade.

Min helg har som sagt varit väldigt bra! Okej, vädret igår förstörde vår planering. Även om det inte alltid regnade särskilt mycket var kylan ett problem. Det var dessutom lite svårt att ta sig fram i stan på grund av Stockholm maraton. Men men, nu har jag klagat färdigt och tänkte istället berätta om allt roligt som hände. Eftersom vädret gjorde att vi inte kunde ha någon ljudanläggning när vi spelade på Sergels torg blev lösningen att vi bara hade en gitarr och att vi sjöng alla låtar akustiskt. Innan vi gick till Sergels torg åt vi lunch på Pizza hut. Då jag inte riktigt fick det jag hade beställt blev jag inte särskilt nöjd med maten men jag åt lite av Rezas mat och kände mig någorlunda mätt efter det. Klockan två hade vi ställt upp bord där vi hade lagt kakor, information om US och så klart den nya skivan. Johan spelade gitarr och alla som kunde låtarna fick sjunga med. Eftersom vi inte hade några mikrofoner hördes vi inte jättemycket men vi gjorde vårt bästa och sjöng så starkt vi kunde. Vi lyckades som tur var få vissa att stanna och lyssna på oss. Sen kände jag några som visste att vi skulle spela som kom förbi en stund trots regnet, vilket så klart var trevligt. Nina, Lovisa, Irre, Adam och hans föräldrar är exempel på folk som jag pratade lite extra med. Jag försökte även prata med andra som gick förbi. De flesta var stressade och hann inte lyssna men jag fick i alla fall några att vilja höra låtarna. Då någon började spela dragspel och överrösta oss som ju bara hade en vanlig gitarr och våra röster att höras med bestämde vi oss för att packa ihop våra saker och gå. Det kändes lite drygt men folk hade tröttnat lite på att sjunga och hjälpa till med andra saker så det kanske var lika bra. Vi lyckades som tur var sälja några skivor och dela ut en hel del information igår. Kakor var det dock svårare att dela ut för det verkade som att folk trodde att vi hade lagt gift i dem. Vissa blev rädda när vi räckte fram burken. Jag tycker hur som helst att eftermiddagen blev så pass bra som den kunde bli. Hoppas nu bara att US släpper en ny skiva innan jag blir för gammal för att vara med i organisationen. Jag skulle verkligen tycka att det hade varit roligt att uppträda på ett torg någon gång i mitt liv. Om nu inte US skulle släppa en skiva på länge får jag väl försöka släppa en skiva med egna låtar. Chansen att jag skulle lyckas genomföra ett sådant projekt är inte särskilt stor men man vet ju aldrig, hoppet är det sista som överger människan:)

Oj oj oj vad skönt det kändes att komma in i värmen efter att ha varit ute flera timmar. Jag frös i över en timme efter att jag hade kommit in i mitt och Rezas hotellrum fastän vi försökte värma varandra. Igårkväll var det hur som helst äntligen dags för releasemiddag. Dit kom det över fyrtio personer för att äta, umgås och framförallt för att höra skivan. Vi spelade upp alla låtar, även låtarna med de artister som inte var med igår. Artisterna som var med på middagen fick framföra sina låtar och nu hade vi som tur var en bra ljudanläggning. Jag tyckte verkligen att det var roligt att sjunga. Med tanke på att jag inte är nöjd med min inspelning på skivan tänkte jag att det inte kunde bli mycket värre och att jag inte hade något att förlora på att uppträda. Min hals gjorde lite ont, förmodligen på grund av att jag hade pratat både mycket och högt under eftermiddagen och därför vill jag inte veta hur det lät när jag sjöng. Eftersom jag hade roligt på scen känner jag mig faktiskt nöjd hur det än lät. Så länge jag inte behöver höra mig själv är jag glad och igår bestämde jag mig för att lyssna på mina fina vänner som sa att jag var duktig och på Reza som sa att han tyckte att jag var bäst. Kvällen blev lyckad och jag njöt av att höra alla andra. Jag tycker verkligen att alla var oerhört duktiga och jag kände verkligen att jag hade det bra där jag satt bredvid min kära och hade andra underbara människor och vänner runtomkring mig! Den sista låten på skivan heter Om mörkret tog mig och sjungs av Niklas. Låten har en sorglig och gripande text och Niklas gör den oerhört bra både på skivan och live. Jag måste erkänna att det var det bästa jag har hört på länge och jag tror inte att jag är ensam om att känna så. De flesta gick efter att den sista låten hade spelats. Jag stannade kvar och pratade med folk en stund innan jag åkte tillbaka till hotellet tillsammans med Reza, Niklas och Anders. Väl framme pratade jag lite med Johan, en kille som jobbar i receptionen som verkligen är hur skön och trevlig som helst, innan jag satte mig i en soffa med mina kära vänner. Vi åt glass och pratade om relationer och annat djupt i någon timme innan vi gick till våra rum. Reza och jag låg och pratade och hade det mysigt en lång stund innan vi somnade. Att ligga där bredvid min älskade och samtidigt höra regnet utanför fönstret var hur fint som helst!

Idag är det söndag och dagen började med en god hotellfrukost tillsammans med killarna. När vi hade ätit skulle både Niklas och Anders åka hem men Reza stannade några timmar till. Vi tog det lugnt på rummet under förmiddagen och jag tyckte att det var fint att få ha lite egentid med min kära. Tiden gick fort trots att vi inte gjorde särskilt mycket och vi fick som vanligt stressa för att hinna checka ut i tid. När det var gjort åkte vi och åt på en indisk restaurang som hette Two indians som jag verkligen kan rekommendera. Personalen var trevliga och maten var jättegod. Medan vi åt pratade vi om musik. Varken Reza eller jag kan ju spela något instrument men idag pratade vi om att ändra på det. Jag skulle verkligen tycka att det vore roligt att kunna spela något eftersom jag sjunger en del och det hade varit trevligt att kunna kompa sig själv ibland. Piano eller gitarr kanske hade varit något för mig. Med tanke på att gitarr är lättare att bära med sig än ett piano lutar det åt gitarr. Vi får dock se hur det blir med det där och om jag kommer att ha ork och tid att lära mig spela. Än så länge har jag ju inte ens någon gitarr att öva på men då jag vet att en gitarr inte behöver kosta särskilt mycket kanske jag går och köper en någon dag. Om Reza bestämmer sig för att också lära sig något instrument tror jag att jag skulle känna mig mer motiverad att öva på mitt eftersom vi skulle kunna spela tillsammans i framtiden. Reza vägrar nämligen att sjunga för mig men jag hoppas att även kunna ändra på det så småningom:)

Åh vad jobbigt det kändes att lämna Reza idag. Vår dag kunde definitivt ha slutat bättre än vad den gjorde. Någon eller några himla människor stal Rezas plånbok. Vi var på hotellet när det hände och när Reza märkte att plånboken var borta var det så klart ingen som visste var den var någonstans. Det låg som tur var inga pengar i den men däremot hade han sin legitimation och en massa andra kort där. Allt är så klart spärrat nu och han har ringt polisen men det är klart att man ändå stör sig när sådant här händer. Det värsta är att de som har stulit plånboken inte lär lämna in Rezas kort till polisen när de märker att de inte fungerar utan att de snarare lär slänga dem någonstans. Men men, man kan ju alltid hoppas att han får tillbaka dem, hoppet är som sagt det sista som överger människan. Sen jag kom hem har jag planerat min studentmottagning tillsammans med Nina och Lovisa. Vi räknar med att vi blir cirka sextiofem. Det kan hända att vi blir fler men med tanke på att det alltid brukar vara någon som blir sjuk samma dag eller inte kan komma av någon annan anledning tror jag att det blir lagom att beställa mat och fika till sextiofem personer. Hoppas nu bara att den räcker för det skulle vara både jobbigt och pinsamt annars. Nu tror vi hur som helst att det mesta kommer att lösa sig och jag hoppas att jag kommer att ha en bra och rolig studentmottagning den tolfte juni. Idag är det nio dagar kvar och när jag vaknar är det bara åtta. Nej, nu ska jag gå och lägga mig så att jag orkar med morgondagen.
/Vispen


Kommentarer
Postat av: Jonas Jakobsen

Hej!

Bra attt du lyssnat på dina vänner inkl. jag som tyckte du var grym i går. Håller med Reza att du var en av dom bästa. Ronja och niklas var ochså superbra. Det är alldrig kul när ens kort blir stulet, tur att man kan spärra den ganske fort. Det var kul att träffa dig och få en kram av dig.



Ha en bra vecka!



Kram.

2012-06-04 @ 08:43:39
URL: http://jonte85.blogg.se/
Postat av: Irre

Jag tyckte att USS gjorde en fin insats vid skivsläpp. Inte trodde jag att kakorna var farliga, men jag ska undvika socker, så jag avstod - även om jag ville haft en.

Som du vet har ja ett piano över. Om du på allvar vill lära dig så får jag kosta på att stämma det, så kan du komma till mig och öva.

Mörzy o jag vandrade hem i regn o blåst. Förbaskat kallt. Occh vi lyckades faktiskt kors Odengatan trots att det hela tiden sprang Marathonlöpare i jämn ström på gatan. De sprang 4,2 mil, två varv runt i stan.

Nu skiner solen o Mörzy o jag ska åka ut till Gärdet, för bilen får inte stå i garaget idag när de städar där. Ha det bra. Irre

2012-06-04 @ 11:37:47
Postat av: Irre

Jag tyckte att USS gjorde en fin insats vid skivsläpp. Inte trodde jag att kakorna var farliga, men jag ska undvika socker, så jag avstod - även om jag ville haft en.

Som du vet har ja ett piano över. Om du på allvar vill lära dig så får jag kosta på att stämma det, så kan du komma till mig och öva.

Mörzy o jag vandrade hem i regn o blåst. Förbaskat kallt. Occh vi lyckades faktiskt kors Odengatan trots att det hela tiden sprang Marathonlöpare i jämn ström på gatan. De sprang 4,2 mil, två varv runt i stan.

Nu skiner solen o Mörzy o jag ska åka ut till Gärdet, för bilen får inte stå i garaget idag när de städar där. Ha det bra. Irre

2012-06-04 @ 11:38:05
Postat av: Niklas

Tack, du älskade vän! Dina ord går onekligen direkt till hjärtat! Du skall veta att även du var fantastisk. Du utstrålade en enorm energi och en glädje över att framträda, en mycket fin förmåga! Tro på dig själv, du är både en oerhört skicklig sångerska och framför allt en mycket fin människa! Ha det fint! Kram

Svar: Åh Niklas, tack för de fina orden, de gick också rakt in i hjärtat kan jag lova. Stor kram!
vispen

2012-06-26 @ 12:56:15

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0