Några dagar i Göteborg med min kära

Hej!

Hoppas att allt är bra med er! Jag har inte hunnit uppdatera bloggen de senaste dagarna eftersom jag har velat prioritera andra saker. Nu skriver jag mest för att säga hej och tala om att jag har det bra här i Göteborg:) Resan gick bra i tisdags och jag har bott hemma hos Reza sen dess. Jag hade varit i hans lägenhet tidigare men aldrig sovit där. Reza och jag har delat på en 90-säng här och även om det är lite trångt måste jag säga att det har känts bra hittills. Att sova bredvid någon som man verkligen tycker om kan inte vara mycket annat än bra och mysigt:) På dagarna har en del tid gått åt till att plugga och jobba men vi har så klart hunnit göra annat också. Jag har äntligen pratat lite med Rezas bror och hans flickvän och det kändes bra. Sen har jag pratat lite med Rezas mamma men det har varit ganska svårt eftersom hon varken förstår svenska eller engelska och bara pratar persiska. Reza har lärt mig några ord och jag lär mig mer vartefter. Även om det går ganska segt och tar tid ska jag fortsätta lära mig nya ord lite då och då. Det är ju alltid roligt att lära sig nya språk och eftersom det gör mig frustrerad att inte veta vad Reza och hans familj pratar om känner jag att det vore bra om jag åtminstone lärde mig att förstå persiska lite bättre. Sen måste jag säga att det ju skulle kännas roligare om jag kunde prata mer med Rezas familj. Jag har hört att många ser mig som en ganska tystlåten person men jag kan lova er att jag gärna pratar ibland. Det här med persiskan ska nog lösa sig i framtiden:)

Hmm, vad har vi gjort mer? Igårkväll var vi hemma hos Oja och drack te och åt glass och mariekex. Mariekexen fick mig verkligen att tänka på när jag var liten för då åt jag det väldigt ofta. Vi har så klart ätit nyttig mat också. Rezas mamma har lagat jättegod mat varje dag och jag har verkligen fastnat för persisk mat! Vi har ätit frukt, druckit många koppar te och lyssnat en del på musik. Även om jag inte har kunnat sjunga med i låtarna har musiken fått mig att må bättre. Vissa stunder har jag känt mig lite nedstämd men så kan det ju vara ibland och idag har jag faktiskt mått riktigt bra. När jag har känt mig rastlös har jag brottats med Reza eller dansat runt i hans lägenhet. Reza har varit snäll mot mig, han är verkligen en fin människa, och det har känts helt underbart att vi har kunnat ta pauser ifrån jobb och plugg lite då och då för att ge varandra en puss och en kram. Det har alltid gett mig lite ny energi och jag har lyckats skriva en hel del i min loggbok för mitt projektarbete:) Ikväll ska vi träffa några kompisar och imorgon åker jag till Skandinavium för att se genrepet av Melodifestivalen. Det ska verkligen bli trevligt att träffa några US-are igen och framförallt att se Melodifestivalen live. Sonja Aldén uppträder imorgon och med tanke på att det var över ett år sedan jag såg henne live ser jag verkligen fram emot det:) Nu måste jag skriva lite på en svenskauppgift innan jag gör mig i ordning inför kvällen.
/Vispen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0