Alla hjärtans dag 2012

Hej!

Jag ville bara posta ett kort inlägg för att önska er glad alla hjärtans dag. Nu har i och för sig nästan hela dagen och kvällen gått men bättre sent än aldrig och jag hoppas att ni känner er nöjda med dagen:) Har ni firat något? Det har faktiskt jag gjort och med tanke på att det var minst fem år sedan jag firade den här dagen ordentligt kändes det väldigt roligt att äntligen ha någon att fira med i år! Man kan ju fira den här dagen på olika sätt men eftersom det här är kärlekens dag kanske ni förstår att jag ville fira den med min kära! Reza och jag har haft det väldigt fint tillsammans precis som vanligt! Vi möttes på café Gunnarssons igår eftermiddag där vi köpte två bakelser för att ha något gott att äta senare på kvällen. Reza valde en sommarbakelse med bär och jag valde en chokladbakelse. Efter det gick vi till Ringens köpcentrum där vi köpte chokladhjärtan. De var väldigt dyra men vi tyckte att det var värt att betala för att förhoppningsvis få god choklad:) Vi gick förbi Ica för att köpa vindruvor och fryst mango och tror ni inte att jag blev besviken när vi fick veta att Icabutikerna tyvärr inte får in fryst mango för tillfället? Fryst mango fanns som tur var på Hemköp och det tog en stund för oss att hitta dit och tillbaka till hotellet där vi skulle bo men som ni vet gör jag mycket för att få mango:) Igårkväll var vi och åt middag på Agra tandori, en indisk restaurang som jag verkligen kan rekommendera. Det var en ganska liten restaurang och det kändes skönt att äta där. Personalen var trevliga och det spelades indisk musik i bakgrunden som jag tycker var underhållande. Maten var väldigt god och jag lär definitivt äta indiskt snart igen. Reza åt en kycklingrätt och jag åt en vegetarisk tallrik med några olika små rätter:) Efter middagen åkte vi tillbaka till hotell Scandic Plaza där vi bodde inatt. Jag tyckte om hotellet även om det så klart inte slog Continental som numera är mitt favorithotell:) Jag känner mig verkligen nöjd med kvällen och natten. Reza terrade mig väldigt mycket precis som vanligt och även om det kan vara lite jobbigt ibland måste jag erkänna att jag tycker om det på något sätt. Livet vore mycket tråkigare utan Rezas dåliga skämt, hans imitationer av mig och hans busiga slickningar i ansiktet lite då och då:) Vi kände oss ganska sega igårkväll och därför vilade vi en hel del. När klockan slog tolv inatt och alla hjärtans dag hade börjat åt vi våra bakelser och drack Liptons persika och mangote som är en av mina favoriter:) Efter det åt vi av den frysta mangon och pratade en stund med Dosse. Innan vi gick och la oss överraskade Reza mig genom att ge mig en present. Jag hade inte köpt något till honom eftersom jag trodde att vi hade kommit överens om att inte göra det då det ju kostar en del att äta ute och bo på hotell och vi dessutom vill spara pengar så att vi kan göra roliga saker i framtiden. Så när Reza gav mig en present blev jag väldigt överraskad men det var så klart en rolig överraskning:) Oj vad kär jag kände mig när jag öppnade presenten och såg att den innehöll en ask där det låg ett fint silverarmband som påminner lite om halssmycket som jag fick i födelsedagspresent. Jag som inte brukar använda armband har tyckt att det har känts ovant att ha det runt handleden hela dagen men jag vänjer mig nog snart. Reza sa att han var glad över att ge mig armbandet och att jag kan ha på mig det och titta på det när jag saknar Reza. Reza sa att armbandet symboliserar hans känslor för mig och det tycker jag är riktigt fint:) Nu har jag alltså både ett fint halssmycke och ett armband från Reza medan han inte har fått ett enda smycke av mig. Jag ska verkligen se till att hitta något fint att ge till min kära så fort jag får pengar!

Vår natt var som sagt väldigt fin och om jag kände mig kär tidigare är det lite i jämförelse med hur jag kände inatt. De starka känslorna har hållit i sig hela dagen och jag förvånas över hur det kan vara möjligt att känna såhär starkt för en person som jag inte ens har känt ett år. Tiden går verkligen fort och nu är det snart ett halvår sen jag kysste Reza för första gången. Det tog så klart lite tid innan jag ville erkänna för mig själv att jag var kär men jag har mått mycket bättre sen jag gjorde det och sen jag vågade tala om för Reza hur jag kände. I början försökte vi ta det lugnt men nu försöker vi ses så ofta som möjligt och både Reza och jag tycker att det känns jättebra! Ingen kan veta vad som händer i framtiden och det är dumt att ta ut något i förskott. Jag kan bara säga att jag hoppas av hela eller i alla fall en stor del av mitt hjärta, att Reza och jag kommer att ha det fint tillsammans. Det känns helt underbart att jag har upptäckt vilken oerhört fin människa han är och jag trivs och känner mig trygg med honom på ett sätt som jag inte har gjort med någon annan kille eller man tidigare. Ni kanske tycker att det här låter konstigt och att jag inte vet vad jag pratar om men det är såhär jag känner. Jag är helt enkelt väldigt kär, sådär härligt nykär som många är när de precis har träffat någon och jag hoppas att förälskelsen och kärleken håller i sig och att det här så småningom utvecklas till något fint.

Jag har känt mig trött hela dagen på grund av att det inte blev särskilt mycket sömn för varken mig eller min kära inatt. Men på alla hjärtans dag måste man få fira, eller hur?:) Vi hade väldigt svårt att komma ur sängen imorse men vi hann som tur var komma ner till frukosten innan den stängde. Sen vilade vi en stund på vårt hotellrum innan det var dags för mig att åka till skolan och ha vokalensemble. Vilken tur att alla hjärtans dag var just på en tisdag i år och att tisdagar är mina skönaste skoldagar. Vokalensemblen flöt på ganska bra och jag spelade in stämmor till olika låtar som jag ska öva in tills nästa vecka. Efter skolan hann jag träffa Reza en stund innan han skulle ta flyget tillbaka till Göteborg. Vi besökte Jensens där Reza åt lunch och efter det åkte vi till Gunnarssons där vi fikade i flera timmar. Jag tycker synd om Reza som fick stå ut med mig eftersom jag kände mig trött och var lite nedstämd på grund av det. Det blev som tur var bättre den sista timmen när vi delade på ett vaniljhjärta och jag lyckades ta Rezas temugg och dricka ur den flera gånger utan att han märkte det:) Jag vet, det var inte särskilt snällt av mig att göra så men med tanke på att Reza hade terrat mig på andra sätt tyckte jag definitivt att jag kunde sno lite te av honom. Reza och jag tog farväl på det gamla vanliga stället, Continental. Min färdtjänstbil kom innan Reza behövde gå till Arlanda express men vi hann som tur var pussa lite på varandra innan jag åkte. Jag somnade nästan direkt efter att ha satt mig i taxin och sov hela vägen hem och det kändes hur skönt som helst att äntligen ha tid att sluta ögonen en stund:) Sen jag kom hem har jag pratat lite med Danne och Lovisa och nu hade jag tänkt gå och lägga mig för att orka med morgondagen. Årets alla hjärtans dag blev definitivt en lyckad och underbar dag som jag kommer att minnas länge!
/Vispen

Kommentarer
Postat av: Jonas Jakobsen

Tack för dina fina kommentar. Vi hörs! Ha det bra. Kram.

2012-02-16 @ 08:56:18
URL: http://jonte85.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0