Påsken är redan över

Hej!

Tiden går fort när man har roligt. Nu är påsken över för i år och jag måste säga att jag känner mig nöjd med årets påskdagar. Har ni firat något? Att ha skilda föräldrar är mest bara jobbigt och tråkigt. En positiv sak är i alla fall att jag alltid brukar få fira både jul och påsk två gånger eftersom mina föräldrar inte firar tillsammans. I lördags firade jag ju påsk hos min kära pappa Björn. Påskdagen blev en lugn dag då jag vilade och pluggade en hel del. Jag läste bland annat en bok som vi kommer att ha boksamtal om i svenskan senare i vår. Boken som jag har valt heter Jane Eyre och jag tycker att den verkar vara ganska bra:) Igår träffade jag mina kära vänner Hannah och Christoffer. Vi var i Christoffers lägenhet och eftersom jag inte har varit där på några månader var det trevligt att få hälsa på honom igen. Först visste vi inte vad vi skulle göra men det slutade med att vi åkte till Gubbängen och handlade fika. Efter att ha pratat, lyssnat på musik och fikat åkte jag hem till Huddinge. Igårkväll firade vi nämligen påsk här och det var trevligt. Min kära mormor Lia var här och det är alltid lika roligt att träffa henne. Kvällen blev lyckad, vi åt traditionell påskmat, letade påskägg och åt efterrätt. Innan jag gick och la mig passade jag på att städa mitt rum. Det behövdes verkligen och det känns skönt att det äntligen är gjort! Nu ska jag snart åka och träffa Reza. Kan ni tänka er, han satte sig faktiskt på ett tåg till Stockholm för några dagar sen och det ska bli underbart att få trycka till honom! Hoppas att ni får en fortsatt bra vecka!
/Vispen

Kommentarer
Postat av: caroline Olsson

Vad åt ni för efterrätt? Ha det så mysigt med Alireza!

2012-04-10 @ 14:18:18
URL: http://toylife.blogg.se/
Postat av: Paulin

låter som att du haft det trevligt! :)

2012-04-15 @ 18:55:52
URL: http://mylittlediary.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0