På väg hem från Jönköping

Hej!

Hoppas att allt är bra med er! Jag känner mig inte helt återställd ännu utan har känt mig trött i stort sett hela helgen. Huvudvärken har inte riktigt velat lämna mig plus att jag har sovit dåligt de senaste nätterna. Unga synskadade har haft organisationsträff i helgen och jag har varit i Jönköping, nu är jag på väg hem därifrån och tåget är lite försenat. Men men, förseningar får man räkna med när man åker tåg och jag har inte bråttom hem. Okej, det hade i och för sig varit lite skönt att få lägga mig i min egen säng. Sängen i Jönköping var inte direkt jätteskön och jag lär somna nästan direkt när jag kommer hem. Jag har lite ångest över att jag inte har haft ork eller tid att plugga särskilt mycket varken i veckan eller i helgen och nu ligger jag lite efter i vissa skolämnene. Men det är bara att bita ihop och köra hårt nästa vecka. Helgen har hur som helst varit bra förutom huvudvärken. Jag har lyssnat på olika föreläsningar, haft möte med valberedningen, alla USS-are, besökt ett kulturhus, ätit mat och fikat några gånger. Igårkväll släpptes US nya skiva och jag tycker att det var jätteroligt att få höra låtarna! Om ni frågar mig tycker jag att allt lät jättebra förutom låten där jag sjunger. Jag hör som tur är inte någon jättefalsk ton men jag känner ändå att jag kunde ha gjort bättre ifrån mig i studion och att resultatet därmed kunde ha blivit bättre. Att jag inte direkt älskar låten som jag sjunger är förmodligen förklaringen till varför jag tycker att det hörs att jag sjunger utan känsla. Men men, jag lär få höra låtarna på US-skivan många gånger framöver och vänjer mig nog vid den himla låten så småningom. Även om jag som sagt inte är nöjd med den ångrar jag inte att jag valde att vara med och spela in skivan. Jag hade riktigt roligt under inspelningshelgen och får helt enkelt sikta på att göra bättre ifrån mig nästa gång jag är med på en skiva, om det händer får tiden utvisa. Stämningen var på topp igår och alla var glada, även jag eftersom huvudvärken inte var som jobbigast just då. Det var vissa som lyssnade på skivan tre-fyra gånger och att höra folk sjunga med i låtarna gjorde mig glad. Många var hur fina som helst, särskilt mina vänner som har varit med och spelat in skivan. Jag fick en massa tilltryckningar av dem och det kändes bra! Jag skriver mer om skivan någon dag när jag känner mig piggare. Skivan släpps för allmänheten den andra juni och jag är säker på att det kommer att bli en fantastisk dag! Hmm, jag funderar på om det har hänt något roligt som jag inte har skrivit om. Jag har så klart umgåtts med en massa trevliga människor i helgen. Igårkväll hade jag jätteroligt åt saker som Rakel berättade och sen har jag pratat en del med Kristin, Anders, Sandra, Niklas, Johan, Oja, Ronja, Lars och många andra. Vi var hela fyrtiofyra personer exklusive ledsagare! Att vi var så pass många var ju jätteroligt. Jag hann tyvärr inte prata med alla men ändå. Just det, jag får inte glömma bort att några personer, framförallt Johan, retade mig lite för att de tyckte att jag pratade göteborska. Jag förstår inte vad det kan bero på för jag har inte varit i Göteborg på flera månader. Okej, min pojkvän och några av mina vänner bor där men jag har inte märkt att jag har börjat prata som dem, men men. Några personer och även jag själv har ifrågasatt min packning. Jag kunde ha haft en mindre resväska med mig men då det blev stressigt i fredags hann jag inte byta från min sportbag, vilket så klart var lite jobbigt. Den var tung och jobbig att släpa runt på. Folkhögskolan som vi bodde på i helgen var dessutom inte alls lätt att lära sig att hitta på, vilket gjorde det hela ännu jobbigare. Nästa gång jag åker iväg ska jag definitivt packa i min rullväska för det skulle göra saker och ting mycket enklare! Johan har dessutom lärt mig hur man kan vika ihop sina kläder så att de tar väldigt lite plats. Nu ska jag packa ner datorn eftersom vi snart är framme i Stockholm.
/Vispen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0