Midsommar!

Hej hej!

Idag är det midsommar och jag firade ju det lite igår redan då vi dansade runt midsommarstången på lägret och åt god mat. Jag ska snart äta här hemma och jag börjar bli väldigt hungrig så det är bra.
Idag sov jag rätt länge, till elva någon gång då min lillasyster kom och väckte mig. Efter frukosten så åkte vi till någon park av något slag där vi skulle fira midsommar. Vi skulle egentligen ha åkt och träffat några familjer idag där vi skulle ha grillat och så men vi orkade inte det, många var trötta och så. Vi får grilla själva istället.
Jag tog en glass i alla fall och lyssnade på när människor dansade, det lät lite roligt när de sjöng haha. Det var en som skrek jättehögt.
Johan och Edvin, Dannes barn köpte lite lotter och spelade på ett chokladhjul, en av dem vann en liten chokladkaka men de slösade bort cirka hundra kronor på det så det var ju lite onödigt. Men det kan ju ändå vara roligt att köpa lotter ibland tycker jag. För något år sedan så spelade Adam på ett chokladhjul och vann två kilo choklad. Han betalade bara fem kronor och satsade på ett nummer och ändå stannade hjulet på det nummer som han hade valt. Jag önskar att jag också kunde ha tur ibland. Men en del säger ju att man har tur i kärlek om man har otur i spel. Jag vet inte riktigt om jag tror på det för det finns ju de som har tur i både kärlek och spel.
Vi var inte på det där stället så länge för det fanns inte så mycket att göra. Edvin ledsagade Lovisa, min lillasyster till bilen idag för att han ville se lite hur man gjorde. Han råkade leda in henne i bilen och glömde att säga till när det kom kanter och annat. När Edvin har ledsagat mig så har han inte direkt gjort det så bra men det tar kanske ett tag innan man blir bra på att göra det.
Senare ikväll ska vi grilla och äta jordgubbar med glass! Jag har tröttnat lite på jordgubbar för jag åt det flera gånger på lägret menmen.

Efter lägret igår så var jag med Adam och han var snäll och hämtade mig på Gotlandsgatan. Men Adam tittade inte så noga på vilket nummer bussen hade så vi åkte helt fel när vi skulle åka hem till honom. Vi hamnade någonstans där ingen av oss visste var vi var så vi fick gå jättelångt innan vi kom fram till en buss-station. Vi gick först av på ett ställe där bussarna gick jättesällan. Det var i alla fall tur att det inte regnade och var så kallt igår. På lägret så var det rätt dåligt väder, det regnade ju när vi var på Gröna lund och så blåste det jättemycket de andra dagarna! Men det var i alla fall sol ibland och idag har det varit jättevarmt ute.

Nu ska jag äta.
/Vispen

Kommentarer
Postat av: marie

Jag var hos min mammas kompis och åt god mat och spelade sällskapsspel:) hahah det var kul. vad gjorde du igår?

2008-06-21 @ 14:29:07
URL: http://marresbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0