En fullbokad helg

Hej!

Jag ska alldeles snart gå och lägga mig i min kära säng. Men jag ville bara uppdatera bloggen lite och skriva lite om vad jag har gjort i helgen:) I fredags var jag med mina vänner Ida och Mariah. Vi var hos Ida och lagade mat tillsammans, vegetarisk lasagne som blev jättegod:) Sedan gjorde vi päronpaj till efterrätt som också blev lyckad. Idol tittade vi på och jag tyckte att det var jättetråkigt att Olle åkte ut. Minnah och Jay är också duktiga såklart och de förtjänar verkligen att stå i finalen båda två men Olle tycker jag är speciell och jag blir alltid glad när jag hör honom sjunga. Jag får hur som helst se honom nästa vecka när han sjunger i pausen eftersom jag ska på finalen i globen! Min fredagkväll var hur som helst väldigt trevlig och jag skrattade och var glad och träffade ju trevliga människor:)

Igår kom mina kusiner Elsa och Mathilda, deras föräldrar och min mormor Lia på besök. Eftersom Nina, Lovisa och jag fyller år ganska nära varandra firar vi oss samtidigt varje år. Av kusinerna fick jag tvål som luktar mango som jag såklart tycker var en bra present. Jag tycker om presenter som det är en tanke bakom och eftersom jag älskar mango var det ju roligt att de kom ihåg det:) Lia gav mig en tröja med en ros på och sen ska jag få lite pengar så att jag kan köpa mig ett par bättre vinterskor eller kanske en tjockare dunjacka, jag behöver båda delarna så jag får se vad jag väljer att lägga pengarna på:) Vi fikade igår och åt en massa onyttiga saker, bland annat frukttårta, lussebullar, pepparkakor och dammsugare. Jag åt inte särskilt mycket men det jag åt var gott. Sen körde vi något frågesportspel som jag tycker var ganska tråkigt eftersom frågorna var svåra och ointressanta men det har börjat bli en tradition att vi kör frågesport när vi träffas och jag gillar traditioner:)

Igårkväll var jag ute på krogen tillsammans med några vänner, bland annat Adam. Det var faktiskt första gången som jag var ute på en riktig krog och jag måste tyvärr säga att jag blev ganska besviken. Musiken var otroligt hög och jag trodde flera gånger att öronen nästan skulle lossna, okej inte riktigt men jag trodde att jag skulle få tinitus eller något sådant. Som tur var hände det inte för jag höll för öronen när de höjde musiken och gick ut emellanåt för att slippa höra musiken hela tiden. Det tråkiga var bara att man knappt kunde prata på grund av att musiken var hög och därför kände jag inte att jag fick ut särskilt mycket av att vara där. Men det var trevligt att träffa vännerna igen såklart. Sen kom det fram några killar till oss igårkväll, en av dem pratade med mig och sa att han hade sett mig på en konsert och att han tyckte att jag sjöng bra. Det gjorde mig väldigt glad och jag uppskattar verkligen när folk kommer fram och pratar. Det har hänt flera gånger att människor jag har chattat med har skrivit att de har sett mig ibland men att de aldrig har vågat komma fram och säga hej. På den senaste tiden har jag dock träffat flera personer som jag har chattat med på nätet och då har jag alltid blivit glad och överraskad när de har kommit fram och pratat:)

Idag träffade jag Rebecka på förmiddagen. vi var i Sickla och handlade julklappar. Jag är faktiskt väldigt nöjd med mig själv för jag lyckades handla julklappar till fem personer på ungefär två timmar. Det är ovanligt bra för att vara jag:) Utan Rebecka hade det såklagt gått, det är bra att hon hjälper mig att komma på vad jag kan köpa. Eftersom det är ganska många som läser min blogg och även de jag handlade till idag kan jag tyvärr inte skriva vad jag köpte. Men efter jul kan jag ju berätta.

Under eftermiddagen och kvällen har jag, för första gången i mitt liv, varit på spa. Yasuragi hette stället vi var på och det var verkligen ett trevligt ställe. Jag var där tillsammans med några från USS, vi som sitter i styrelsen eller är ungdomsledare fick en eftermiddag och kväll på spa i julklapp:) Det kändes verkligen som att jag behövde få koppla av lite för nu innan jul är det verkligen hur mycket som helst som jag måste hinna göra. Idag gick vi bland annat på en aktivitet som hette klangresa där vi fick ligga på madrasser och slappna av, jag somnade till och med en stund medan kvinnan gick igenom muskelavslappningen men vaknade igen när hon bad oss tänka och föreställa oss någons vackra leende. vem jag tänkte på håller jag för mig själv:) De hade ett antal olika bassänger på Yasuragi och några av oss badade i en utomhusbassäng. Utomhus var det minusgrader medan det var fyrtio grader varmt i bassängen. Därför var det verkligen en häftig känsla att bada där. Till middag åt vi olika japanska rätter som jag inte tänker försöka stava till eftersom det inte skulle bli särskilt lyckat. Maten var hur som helst god, jag åt bland annat en förrätt som liknade sushi, en soppa till huvudrätt och hjortron och chokladmousse till efterrätt:) Att gå på spa var verkligen trevligt och det gör jag gärna om igen i framtiden:) Alla fick med sig en baddräkt och en kimono, en sorts rock som de brukar ha i Japan, som minne av Yasuragi, vilket ju är roligt. Sen jag kom hem har jag pratat lite med Sven på skype och nu ska jag sova. Min helg har i alla fall varit väldigt trevlig och jag har träffat många människor som jag tycker om:) Hoppas att ni också har haft det bra!
/vispen

Kommentarer
Postat av: Jonas Jakobsen

Vad roligt att du varit på Spa, det skulle jag ochså villja göra någon gång

2010-12-06 @ 08:40:23
URL: http://jonte85.blogg.se/
Postat av: Christoffer

Ja, det var verkligen trevligt på spa!

Fast man skulle visst inte sitta i det varma vattnet för länge kände jag. :)

sv: Du vann ju idag, räcker inte det? :)

Kram

2010-12-07 @ 23:55:44
URL: http://bomletoken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0