Pluggat matte

Hej!

Nu så sitter jag här hos min pappa Björns flickvän Maria. Vi kom iväg ganska sent men till slut så åkte vi i alla fall. I bilen så tittade vi lite på film på Adams dator. Maria och Björn står och lagar middag i köket nu.

Min syster Lovisa och hennes kompis bakade en sockerkaka förut som blev ganska god. Till lunch så åt jag lite pizza som blev kvar från igår.
När vi kom hit så satte jag mig direkt och pluggade matte. Jag gjorde inte alla tal men jag har tittat igenom boken och gjort en del tal ända fram till sidan 30 som man skulle göra! Det känns verkligen jätteskönt att ha det gjort nu, mitt huvud känns helt skumt nu, jag kan inte tänka så snabbt. Snart så ska vi äta tacos här, mångas favoriträtt. Jag har aldrig direkt förstått vad det är som är så gott med tacos, det är ju bara ett bröd med köttfärs och grönsaker, det kan vara gott ibland men inte så gott som många andra tycker tycker jag. Det är tur att man tycker olika för om alla på jorden tyckte och tänkte lika så skulle det ju vara väldigt tråkigt.

Lite senare så åker jag hem till Huddinge igen. Det är ju bra att jag har en bärbar dator nu också som jag kan bära med mig till Björn och till andra ställen.
/Vispen

Kommentarer
Postat av: Johan

Tacos är gott, men inte sådär jätteöverdrivet gott direkt..



SV: Sorry, jag missade dina andra kommentarer förut, men i alla fall, ja, på Aftonbladet.se/snabb är det mindre text än på vanliga Aftonbladet, det är bara små notiser typ, du kan ju kolla själv, men den är ändå mycket bättre än vanliga Aftonbladet för där är det så rörigt och så..



Vad gäller bidrag så är jag som sagt inget vidare på vad som gäller och så, men en riktlinje är 19 år i alla fall. Efter det kan du få handikappsbidrag och aktivitetsersättning. Aktivitetsersättning kan du få tills du är 30, men handikapsbidrag kan du få hela livet. Hur mycket du får beror på om du får andra bidrag eller inte, men får du inte det så får du 64 eller 68% av basbiloppet som jag inte vet exakt vad det ligger på, men det är i alla fall ca 2400kr/månad, skattefritt. Får du andra bidrag får du 32 eller 34% av basbiloppet vilket är 1200kr/månad. Det gäller alltså handikappsbidraget. Aktivitetsersättningen vet jag inte riktigt hur de räknar, men där är det skatt på det också. Du kan ju gå in och läsa på försäkringskassans hemsida..

2008-09-14 @ 22:15:51
URL: http://schumacher4ever.blogg.se/
Postat av: Mathilda

Ne jag fattar inte heller de där med tacos haha =)

2008-09-15 @ 17:26:10
URL: http://mangsm.blogg.se/
Postat av: lovisa

hej hopp syrran!

Hahaha, tacos har jag förätit mej på. lixom varför

e det så gott, det är som du säger bröd, grönsaker och lite kött och såser. Jag är inte så jätte förstjust i Tcos längre. Vi åt det så ofta. Men igår var det ganska gott faktisgt. Puss Lovisa <3



(minder än tre ) hahahaha

2008-09-15 @ 20:54:14
URL: http://sjobloom.blogg.se/
Postat av: RonjaR

tackos är gott, men kött och pmes frites, gärna grillat är godare.

2008-09-16 @ 17:30:16
URL: http://musikfreakar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0