En jättebra helg i Malmö!

Hej!

Nu så sitter jag hos Adam, min mamma Nina körde mig nyss hit. Nu så sitter hon och Adams pappa och dricker kaffe.
Jag är jättenöjd med helgen och nu så ska jag skriva lite om den.
Men jag har en massa läxor att göra snart så det här inlägget blir nog inte så bra skrivet.
Jag åkte till flygplatsen ganska snabbt efter att jag skrev senast. Min syster Lovisa hade varit i en godisaffär och och köpt godis som hon bjöd lite på.

När vi var framme så gick vi för att checka in. Jag fick veta att flyget som jag och mina vänner Rena, Maja och Ronja skulle ta var cirka två timmar försenat. Jag ringde och pratade med de andra och eftersom att de inte skulle hinna ta det tidigare flyget som gick kvart över sex istället för kvart över sju så var vi ändå tvugna att vänta till minst åtta fick jag veta.
Vi satte oss och fikade medan vi väntade på att de andra skulle komma. Jag tog en chokladmuffins och en mangojuice som var hur god som helst!
Men när de andra kom så skulle vi ändå kanske ta det tidiga planet fick jag veta och då så var jag tvungen att slänga halva muffinsen och hann nog inte riktigt att dricka upp juicen menmen.
Jag sprang för att gå igenom den där säkerhetskontrollen där de kontrollerar väskor och annat. Jag hade glömt regeln om vätska och fick inte ta med mig shampo och balsam. Jag hade såklart fått göra det om jag hade chekcat in väskan och inte haft den som handbagage men det hann jag inte göra eftersom att det tidiga planet redan skulle gå vid den tiden. Det blev ganska försenat eftersom att så många människor som möjligt skulle försöka att få plats på det.
Jag hade beställt ledsagarservice och det var olika personer som hjälpte mig. Precis när jag hade gått på flygplanet så ropade de ut att vi snart skulle åka. Jag var glad för att vi slapp vänta såklart, trodde jag. Men när jag frågade en av personalen var de andra var så sa hon att de inte hade kommit än. De skulle tydligen inte få plats på planet sa hon. Det gjorde att jag såklart inte kunde åka eftersom att Emmas föräldrar skulle komma och hämta oss och jag hade inte Emmas nummer så jag kunde inte ringa eller något sådant.
Jag fick alltså gå av planet eftersom att jag inte ville riskera att inte bli hämtad på flygplatsen. De andra stod och väntade på mig när jag kom och det var ju bra att jag åkte samtidigt som dem istället.

Vi hade ganska trevligt när vi väntade på att nästa flygplan skulle gå. Jag tror att vi åkte någon gång vid niotiden. Men vi fick 120 kronor var att handla fika för vilket var bra. Jag köpte en skaldjurspasta, en chokladboll och en till mangojuice haha. De andra tog lite olika saker, när vi satt där så smsade vi lite olika människor. Några terrade sina assistenter så då gjorde jag också det, alla assistenter svarade också faktiskt.
Det gick bra att åka med nästa flyg, alla är så trevliga tycker jag och det gör att det är roligt att flyga. Det går mycket fortare att flyga än att åka tåg ju plus att det faktiskt är billigare. En till bra sak på Malmö aviations flygplan är att de har säkerhetsinformationen på punktskrift, de har det på några andra bolag också har jag hört men inte på Sass vilket är dåligt ju! På Sass så förklarar de däremot bra isället och ledsagarna kanske är lite bättre.
På planet så bjöd dem på en jättegod smörgås med mozarellaost och juice. Det kändes jätteroligt när vi lyfte, jag älskar den känslan! Men det är lite svårt att prata med varandra när man flyger för motorn och så låter så högt.

Emmas pappa kom och hämtade oss på flygplatsen. Det tog ungefär en timme att åka hem till Emma, alla andra hade såklart redan kommit när vi kom dit någon gång vid elvatiden. Vi som var där var Rakel, Emma, Ronja, Rena, Emmas syster Sara, Maja, Hannah, Fritti och jag. Vi började med att sätta oss och äta chips och lite annat och prata. Vi sjöng en del också, Emma sjöng Gabriellas sång jättefint! Vi gick och lade oss någon gång vid halv ett eftersom att vi ville vara uppe länge igår natt men jag somnade ändå inte förrän vid tvåtiden i fredags. Jag låg bredvid Emma och vi flummade lite haha. Några andra pratade om Harry Potter, jag fick höra att Luna Lovegood gifte sig med någon Rolf, jag som tycker att Luna och Neville Longbottom passar så bra!

Igår så väcktes vi vid halv nio, jag var seg som vanligt men kom upp till slut i alla fall. Lite frkost fick jag i mig och efter frukosten så somnade jag en stund medan de flesta andra satt och pratade.
Senare igår så gick vi ut, tog bussen och åkte till stan. Där så gick vi och fikade, jag tog kladdkaka som faktiskt var ganska kladdig, i alla fall i mitten. Efter att ha fikat så gick vi runt lite, det var väldigt varmt, mycket varmare än i Stockholm tror jag. Vi gick in i ett bibliotek för att fråga efter en person som läser in böcker, hon jobbade tyvärr inte igår.
Hemma hos Emma igen så lyssnade vi lite på musik och tog det lugnt. Vi bestämde att vi skulle svara på frågor om Emma, hon hade skrivit en frågesport om sig själv. Jag trodde inte alls att det skulle gå bra för mig och jag tycker att frågorna var väldigt svåra. Emma och jag känner ju inte varandra så jättebra, vi har bara träffats på läger och hos Ronja. Men jag gissade på lite olika saker och jag fick både vanliga och flumpoäng.
Jag kom trea med en annan tjej och fick 9,5 poäng eller något sådant tror jag. Det var tacos till middag igår, jag åt två stycken, helt okej ju. Emmas syster bakade en tigerkaka igår som blev jättegod. På kvällen så åt vi godis och en massa annat gott. Vi hade Idol också faktiskt. Vi var åtta personer som fick sjunga två låtar och så gav vi varandra poäng. Det var roligt att ge varandra konstruktiv kritik och så. Jag sjöng Bad day som alla andra ville höra och Himlen i min famn. Det gick bra för mig fastän jag sjöng några falska toner. Alla sjöng bra tycker jag, Emma sjöng Hallelujah jättebra, hennes syter spelade piano till. Hannah sjöng på gotländska som alla tyckte lät jätteroligt. Hannah bor på Gotland nämligen men hon pratar rikssvenska.
Vi lekte några lekar igår också, vi kom på olika regler, det var roligt faktiskt. Sedan så körde vi sanning eller konsekvens.
Jag somnade någon gång vid tre igår.

Vi väcktes halv nio imorse också och jag hade ännu svårare att gå upp idag än igår. Jag åt lite frukost och efter det så var vi tvugna att åka till flygpltsen. Att säga hejdå till alla var tråkigt som vanligt...
Det gick bra att checka in allting och efter att vi hade gjort det så handlade vi för de sista pengarna som vi fick i fredags.
På flygplanet så fick man en smörgås med lax och en liten chokladbit.
Ronjas pappa kom och hämtade de andra och Nina hämtade mig.
Nu så skriver jag nog inte mer för jag är så trött nu.