2013

Hej!
 
God fortsättning, hoppas att ni mår bra och att ni gjorde något kul på nyår! Nu har 2013 börjat och jag hoppas att det blir ett bra år på många sätt. Med tanke på att vi kan påverka våra liv, i alla fall till viss del, ska jag försöka göra så gott jag kan för att få ut så mycket som möjligt av varje dag. Okej, vissa dagar kommer att vara trista och sega men långtifrån alla. På grund av att jag fortfarande känner mig trött och har ont lite överallt har jag svårt att fokusera på skrivandet. Anledningen till att jag bestämde mig för att blogga just nu är att det ju var ett tag sen jag tittade in här senast. Eftersom jag inte har något inplanerat i helgen ska jag se till att vila mycket och även skriva en kort sammanfattning av året som gått.
 
Sen ni hörde av mig senast har jag vilat en hel del, framförallt de senaste dagarna. Igårkväll hade jag väldigt ont i både huvudet och magen, vilket störde mig något enormt. Någon vidare matlust hade jag inte på hela dagen och på kvällen hände lite saker som inte gjorde det hela bättre. När jag beklagade mig lite inför gubbsingen bet han mig i benet för att försöka få mig att sluta tänka på hur ont jag hade. Då jag till en början mest kände värken i benet hjälpte det ju först men det dröjde tyvärr inte länge förrän jag kände av den himla huvudvärken igen. Men men, jag ska trycka till och bli frisk snart, något annat finns inte!
 
På tal om gubbsingen firade jag ju nyår med honom. Eftersom både han och jag kände oss lite krassliga blev inte allt som planerat. Men vi kom till Åland till slut och där tillbringade vi nyårsafton och större delen av nyårsdagen:) Det var mycket som gjorde att jag uppskattade resan, bland annat Åland, människorna vi träffade där(det var flera som vi träffat tidigare som kände igen oss), den goda maten vi unnade oss och att gubbsingen och jag umgicks på ett ställe där vi inte behövde känna någon stress. Ja, det var verkligen skönt att vara borta några dagar. Vi åt en god middag på hotellet där vi bodde, jag åt bland annat åländska ostar och fisk. Sen låg vi och pratade på rummet, sms-ade gott nytt år till nära och kära(en positiv sak med Iphone är att man ju kan sms-a gratis med iMessage), pratade med några roliga Göteborgare, tittade på fyrverkerier vid tolvslaget(jag tycker verkligen om att höra när det smäller), skålade och drack champagne med killen som jobbade i receptionen(tro det eller ej men jag drack en tredjedels glas, något som jag aldrig ens varit i närheten av tidigare), lyssnade på livemusik som spelades i baren på hotellet(Gubbsingen önskade låten Hönan Agda som spelades näst sist) och tog det sedan lugnt en stund och åt lite godis innan vi somnade några timmar senare:)
 
På nyårsdagen åt vi en god frukost och la oss därefter för att vila eftersom det inte blev särskilt många timmars sömn under natten. Sen var det bara att packa och ta båten tillbaka till Sverige. På båten åt vi lite och passade även på att besöka taxfreen. Gubbsingen köpte några alkoholhaltiga drycker medan jag nöjde mig med att köpa mörk choklad. Jag har inte riktigt lärt mig att uppskatta alkohol än. I onsdags åkte vi till Göteborg. Resan gick bra och vi slapp förseningar:) Sen dess har det som sagt inte hänt något särskilt. Nu ska jag försöka äta något så att jag förhoppningsvis piggnar till lite. Efter det väntar duschen och sängen. Vi hörs snart igen.
/Vispen

Kommentarer
Postat av: Sandy

Jag tycker du ska se det positivt att du inte lärt dig uppskatta alkohol. Du missar ju inte precis någonting. Ta hand om dig!

2013-01-05 @ 21:48:49
Postat av: Catta

Hoppas du snart mår bättre och att du får ett gott 2013! Be Alireza massera dina tinningar nästa gång du har ont. Jag är övertygad om att det är effektivare mot huvudvärken än att bitas.

2013-01-06 @ 08:09:57
URL: http://www.tystcatta.blogg.se
Postat av: caroline

Det är farligt att bitas!

2013-01-06 @ 16:16:13
URL: http://Toylife.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0