Tillbaka i Stockholm

Hej!
 
Hur mår ni? Jag mår helt okej, känner dock att det gärna hade fått hända mer. Nu är jag tillbaka i Stockholm igen och det enda jag har att göra om dagarna är att söka jobb, vilket är både tråkigt och energikrävande. Men men, det är bara att försöka gilla läget och köra på. Jag skulle dock uppskatta om jag fick svar från något av jobben jag har sökt snart så att jag åtminstone får se att allt jobbsökande ger resultat. Det händer säkert när jag som minst anar det:) Att vara hemma igen känns sådär. Även om det inte fungerade till hundra procent att bo hemma hos Reza trivdes jag bra där. Dessutom kan ju saker förhoppningsvis utvecklas till det bättre med tiden. Efter att jag postade mitt senaste blogginlägg hade jag några fina timmar tillsammans med min kära. Vi lyssnade på musik, drack vatten och vin, åt japansk mix och pratade. Reza hade köpt ett vitt vin till oss och jag tycker att det var lite godare än vinet som jag fick testa när vi firade ett år för några veckor sen. Trots att fredagens vin som sagt var lite godare räckte det med några klunkar för mig. Jag tror inte att jag skulle klara av att dricka ett helt glas vin än eftersom jag inte tycker om smaken i längden. Vatten dricker jag desto mer av samt andra drycker som jag gillar. Min favoritfrukt är fortfarande mango och jag gillar att dricka drycker som innehåller det. Några andra drycker som jag tycker om är te, iste och varm choklad:) Oj, det här inlägget lär inte bli särskilt välformulerat och det lär inte direkt innehålla något intressant. Men det här är min blogg och just idag känner jag att det inte spelar någon roll. Nu skriver jag endast för att ha något att göra och för att försöka samla tankarna. Jag har en del att fundera på och tror äntligen att jag har lyckats fatta några ganska avgörande beslut. Eftersom jag inte vet hur någonting blir än väntar jag med att dela med mig av mina tankar. Det är klart att jag skulle kunna skriva vad jag tänker redan idag men jag känner mig inte tillräckligt säker och tror dessutom inte att jag skulle ha förmågan att förklara saker och ting på ett bra sätt ikväll med tanke på att jag känner mig ganska splittrad. Därför får det vänta till en annan dag.
 
Jag känner mig hur som helst nöjd med min fredagskväll och känner att det var fint att ha en stund med Reza då vi inte blev avbrutna av att telefonen ringde eller av att han behövde kolla något på datorn. Lördagen var minst lika fin som fredagen. Vi passade på att sova extra länge, vilket jag tror att vi behövde eftersom vi kom i säng relativt sent. Ja, som ni säkert håller med om går tiden fort när man har roligt:) Senare på dagen åkte vi in till stan för att ta en titt på den nya iphone som kom för några dagar sen. Jag funderar nämligen på att köpa en iphone. Om det blir en 4S eller en femma har jag dock inte bestämt än. I stan passade jag även på att köpa mig ett par badtofflor eftersom Reza och jag skulle bada senare på kvällen. Jag måste erkänna att jag var lite skeptisk till att använda tofflor då jag inte är van vid det men tycker att tofflorna satt helt okej på fötterna och ångrar därför inte att jag köpte dem. Tofflorna kan ju dessutom vara bra för att undvika att trampa i glassplitter eller liknande. Reza och jag tillbringade alltså kvällen på ett badställe. Jag är inte särskilt förtjust i att bada medan Reza tycker väldigt mycket om att göra det. Kallt i vattnet tyckte vi båda att det var men efter att ha badat en stund vande vi oss lite vid vattentemperaturen. Min himla gubbsing terrade mig och stänkte vatten på mig nästan hela tiden men jag överlevde. Kvällen avslutades med en god middag hemma och lite glass till efterrätt:) Jag somnade nöjd och glad nära min kära:)
 
Några timmar senare var det dags att gå upp igen. Jag fick äta en snabb frukost innan Reza lämnade av mig vid bussen. Jag störde mig på att utropen var avstängda men kom som tur är av vid rätt hållplats. Oja mötte upp mig och visade mig till US kansli. Där skulle de nämligen ha en speldag och jag tycker att eftermiddagen blev lyckad. Först kom en kvinna och pratade om ett dansprojekt som hon vill starta och efter det fikade vi, umgicks och spelade spel. Jag började med att titta på när några spelade rollspel. Det verkade vara ganska roligt men jag tycker att det gick lite väl segt. Jag och några andra spelade ett spel som jag tyvärr inte minns vad det heter. Det var hur som helst roligt och på kvällen gick jag ut och åt tillsammans med Oja, Alex och Reza. Restaurangen hette Efessos och serverade grekisk mat som jag tycker var god, i alla fall potatisen:) Väl hemma la vi oss och vilade en stund samtidigt som vi lyssnade på radio. Sen drack vi varsin kopp te innan vi somnade. Gårdagen finns det inte mycket att säga om. Jag deppade och kände mig ledsen över att jag snart skulle lämna Göteborg. Att jag hade varit där hela tolv dagar kunde jag inte förstå. Tiden hade gått alldeles för fort och jag upplevde att jag hade svårt att tänka på annat än den kommande resan. Tyvärr kom tidpunkten då jag var tvungen att åka in till tågstationen. Oja var fin och kom och tryckte till mig en sista gång innan jag åkte. Reza och jag lyckades hitta ett litet ställe att äta på i sista sekunden. Efter det var det bara att gå och möta upp ledsagaren som skulle hjälpa mig till tåget. Något som är lite roligt är att jag alltid har haft samma ledsagare i Göteborg, Gunnel heter hon och jag tycker att hon är bra. Att säga hej då till min gubbsing kändes jobbigare och svårare än vad det brukar göra. Åh vad jag önskade att jag skulle kunna stanna längre men det kanske var lika bra att jag åkte hem. Den dagen skulle ju komma förr eller senare hur vi än gjorde. Nu är jag som sagt tillbaka i Stockholm men åh vad jag saknar Göteborg och det är inte bara tack vare min fina pojkvän. Nej, det fanns även andra saker som gjorde att jag trivdes där. Nästa gång jag åker dit blir om ungefär tre veckor. Då åker jag inte för att träffa Reza utan för att delta på en kurs med Unga synskadade väst. Sen är det klart att jag hoppas på att få träffa min gubbsing en stund när jag ändå är i Göteborg men det får vi se. Nu ska jag göra något annat än att sitta här. Att skriva hjälpte tyvärr inte ikväll.
/Vispen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0