Har börjat min sista termin på Kulturama

Hej!

Ja, precis som rubriken säger har jag äntligen börjat min sista termin på Kulturama. Om mindre än fem månader tar jag studenten och det ser jag verkligen fram emot. Jag är väldigt skoltrött men jag ska se till att ta mig igenom de här månaderna på något sätt. Många säger ju att vårterminen går fortare än höstterminen och jag kan bara hoppas att jag kommer att känna så i år:) Den här veckan har som tur är varit ganska lugn. Jag mådde dåligt förra helgen och huvudvärken och yrseln satt kvar även i början av den här veckan. Därför låg jag mest och vilade och sov en massa i måndags och tisdags. På kvällarna har jag pratat en del med min kära och det känns skönt att Reza, precis som jag, känner saknad och tomhet sen jag lämnade Göteborg. Skolan började i onsdags och svenska var den första lektionen som stod på schemat. Läraren lät oss prata om vad vi hade gjort under lovet och skriva upp några ord som beskrev hur vi hade haft det. Några återkommande ord var mat, gemenskap, vänner och sex, folk verkar alltså ha njutit på många sätt och vis:) Även naturkunskapslektionen blev lugn eftersom jag varken behövde skriva omprov eller göra någon kompletterande uppgift. Igår hade jag klassisk sång som kändes sådär eftersom min röst fortfarande inte är helt återställd sen förkylningen. Det kändes i alla fall bra att träffa läraren igen och från och med nästa vecka ska jag få börja sjunga mer på engelska:) Igårkväll tränade jag showdown för första gången på länge och det kändes bra trots att jag mest förlorade. Idag vaknade jag med en ovanligt bra känsla i kroppen, vilket säkert kan ha berott på att det är fredag. Den härliga känslan avtog dock lite när jag kom till skolan och såg att ljudtekniken var inställd. Men det var bara att se glad ut, boka om färdtjänsten och åka hem igen. Sen jag kom hem har jag pratat i telefon med min kära vän Caroline och packat en väska med kläder och lite annat. I helgen åker jag nämligen på en kampanjuppstartshelg med Unga synskadade. Vi kommer att bo på Almåsa, ett ställe där jag alltid brukar trivas väldigt bra. Maten brukar dessutom alltid vara hur god som helst. Det bästa av allt är så klart att jag kommer att träffa både gamla och nya vänner och att jag förhoppningsvis lär känna lite nytt folk, sådant är alltid lika trevligt:) Hoppas att ni får en trevlig helg!
/Vispen

Kommentarer
Postat av: Jonas Jakobsen

Hoppas ni hade en trevlig helg och att det var en härlig US stämning. Ha det bra! kram.

2012-01-16 @ 09:09:58
URL: http://jonte85.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0