Födelsedagsfirande och två veckor kvar till jul

Hej!
 
Hoppas att allt är bra med er. Nu har jag en stund över då jag sitter och lyssnar på julmusik och tänkte skriva ett kort inlägg om helgen. Jag fyllde ju år i lördags och även om jag inte kände mig särskilt glad och taggad i fredags tycker jag att dagen blev klart godkänd, mycket tack vare min familj och mina vänner. Fredagskvällen blev lugn, lite för lugn för min smak. Jag hade gärna träffat någon men eftersom ingen hörde av sig förrän klockan tio tyckte jag inte att det var någon idé att åka någonstans. Därför satt jag hemma, vilket var lite segt. De första som ringde och grattade mig efter tolvslaget var Dosse och Ponkidonk och det var roligt att prata en stund med dem:) Jag pratade lite med Adam också och innan jag somnade ringde gubbsingen. Han fyller år den nionde december förutom var fjärde år då han fyller den åttonde. I år fyllde vi alltså år samma dag och det var ju lite roligt.
 
I lördags morse blev jag väckt av Lovisa. Att träffa henne var jätteroligt och vi hade så klart en del att prata om. Senare på förmiddagen blev vi hämtade av Björn som jag inte träffat på ett bra tag. Nej, med tanke på att jag flyttat över femtio mil bort ifrån familjen har vi ju inte möjlighet att ses särskilt ofta numera. Björn, Lovisa, Irre och jag åt lunch på en vietnamesisk restaurang där de hade jättegod mat. Jag hoppas verkligen att jag kommer till Vietnam snart. Nu har jag ju levt i över tjugoett år men inte varit där en enda gång sen jag kom till Sverige. Kom igen, det är illa. Jag får trycka till och åka dit så snart som möjligt. På restaurangen åt jag hur som helst musslor med ris och grönsaker till huvudrätt och bananpannkaka till efterrätt:) Efter restaurangbesöket åkte vi hem till Maria en stund. Där tittade jag lite på tv och sms-ade med några kompisar, bland annat Karro:) Sen pratade jag en stund med Niklas som ringde och sa grattis.
 
På kvällen åt jag middag med Nina och Danne. Lia skulle ha kommit också men hon kände sig tyvärr för trött för att orka åka iväg någonstans. Jag saknade så klart min älskade mormor! Middagen var i alla fall god, Nina hade lagat en vegetarisk lassagne. Sen åt vi en chokladtårta till efterrätt. Senare på kvällen åkte jag till US och USS kansli för att träffa några av mina kära vänner. Det var en massa folk där, över trettio personer. Åh, vad glad jag blev över att träffa alla, både nya US-are och människor som jag kände sen tidigare! De var fina och sjöng Ja må hon leva och eftersom ingen sjungit för mig på hela dagen gjorde det mig väldigt glad. Sång är alltid lika trevligt! Sen fikade vi, drack glögg och julmust och åt lussebullar, pepparkakor, klementiner, ischoklad och toffifi. Jag vet inte om jag var den enda som missat att toffifi tydligen klassas som julgodis:) Det var hur som helst väldigt trevligt och jag fick ett bra slut på dagen. Jag vill helst inte tänka på hur mycket onyttigt jag åt den dagen. Men man fyller ju bara år en gång om året. Snart är det jul också och då lär jag äta en hel del. Egentligen bryr jag mig inte ifall jag skulle gå upp något kilo eftersom jag tycker att det viktigaste är att jag mår bra. Däremot kommer ett av mina nyårslöften vara att träna mer nästa år eftersom jag vet om att jag kommer att må ännu bättre om jag gör det. Hoppas bara att jag hittar en sport som jag fastnar för. Det skulle göra mig mer motiverad att orka träna några pass i veckan.
 
Igårkväll umgicks jag med gubbsingen. Till en början kändes det lite sådär men stämningen blev som tur var bättre efter några timmar. Gubbsingen terrade mig minst lika mycket som vanligt och vi hade väldigt roligt, framförallt innan vi somnade. Då hade jag hunnit bli sådär flummig som jag bara blir när jag blir övertrött. Sen hann vi prata om lite seriösare saker och det kändes bra.
 
Imorgon åker jag tillbaka till Göteborg igen och det känns roligt och tråkigt på samma gång. Det är hur som helst tur att jag besöker Stockholm igen under julen. Nu ska jag åka och träffa Adam. Tänk att det var flera månader sen sist, var tar tiden vägen egentligen?! Bäst att ta vara på den så gott det går. Ta hand om er!
/Vispen

Kommentarer
Postat av: emma

toffifee (har starkt för mig att man stavar det så) är ju inget julgodis! :o så kan vi ju inte ha det. Och varför fyller han inte år samma dag varje år? Too damn random.

för övrigt fyller alla år nu, känns det som. det är en hel sjuk massa födelsedagar!

2012-12-11 @ 09:09:29
URL: http://hopelosthead.blogg.se
Postat av: Johan

Grattis i efterskott, Vispen!
Vi var ju inte hemma i helgen, var nere i Malmö då, och sedan glömde jag bort det när jag kom hem, men bättre sent än aldrig :)

Har du flyttat ner till Göteborg permanent nu? Det har jag missat...

Hoppas du har det bra och ta hand om dig! :)

2012-12-13 @ 17:49:14
URL: http://schumacher4ever.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0